Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• larofly
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-10 14:29
Ik ben opzoek naar een app dat de meterstanden van mijn slimme meters uitleest. Wat ik tot nu toe gevonden heb geven verbruik weer. Iemand weet welke app of site dat wel doet ??

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 16:51
Ik heb een Raspberry Pi met DSMR Reader aan de meter hangen door middel van een P1 kabel en kan de huidige meterstanden hiermee uitlezen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yKWXQAg.png

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-11 09:43
Volgens mij is verbruik binnen veel apps van energie aanbieders gewoon simpele berekening stand_t - stand_t-1. Bij Vattenfall kan je bijvoorbeeld lijstweergave krijgen van standen per dag

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:18
1 van de slimme meter portals (Enelogic, Slimme Meter Portal) etcetera.

Ik heb een Youless aan mijn meter hangen en die heeft een app die de huidige meterstanden weergeeft.
Daarnaast heb ik ook een Enelogic account waar de meterstanden ook zijn uit te lezen.

Enelogic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brOymRxYir98B3gcmpuZUS1BdI4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mLzdCVUCf491nP18EgWeVYTl.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Kalentum op 07-04-2022 11:42 ]

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:19
larofly schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:35:
Ik ben opzoek naar een app dat de meterstanden van mijn slimme meters uitleest. Wat ik tot nu toe gevonden heb geven verbruik weer. Iemand weet welke app of site dat wel doet ??
Via umeter.nl wordt mijn slimme meter dagelijks uitgelezen en wordt zowel het verbruik als de meterstanden zichtbaar, werkt al twee jaar goed (naast mijn DSMR P1 raspberry pi setup).

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• larofly
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-10 14:29
ik ga die umeter maar eens proberen. Alles wat ik wil is mijn STANDEN kunnen uitlezen op afstand als ik niet thuis ben. Dus verbruik heb ik niet nodig.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:18
larofly schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:13:
ik ga die umeter maar eens proberen. Alles wat ik wil is mijn STANDEN kunnen uitlezen op afstand als ik niet thuis ben. Dus verbruik heb ik niet nodig.
Ben wel nieuwsgierig wat je met je meterstanden wilt doen? :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Pagina: 1