Shure lavalier laag volume

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster018
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-06 15:57
Hallo :)

Eerst mijn vraag:
Mijn lavalier mic geeft te laag geluid, ik heb het opgenomen met Adobe Audition en ik krijg max -24dB, dus ver van 0.

Apparatuur die ik gebruik:
Shure PG4 (ontvanger)
Shure PG1 zender
Shure PG185 lavalier

Dus het bedrijf waar ik voor werk vroeg me om wat interviews op te nemen. Ik ben bekend met videografie, maar weet niets over het opnemen van stemmen. Op kantoor hebben we een set van Shure. Ik ben erin geslaagd om de zender te synchroniseren met de ontvanger en mijn stem op te nemen met de lavalier. Ik heb de lavalier op mijn overhemd geplaatst, net rond het 3e knoopje van boven. Ik heb de PG4 (ontvanger) aangesloten met een kabel van "mic out" naar aux, en ik heb de aux aangesloten op mijn laptop. Ik heb geen ander apparaat of kabel nog in de kast liggen.

Weet iemand wat het knelpunt is? In het verleden (voordat ik hier kwam werken) hebben ze het gebruikt en kregen ze fatsoenlijk geluid uit de lavalier. Maar die werknemers zijn al lang vertrokken voor ik kwam dus niemand heeft me een handleiding gegeven dus ik moet het zelf maar uitzoeken.

Alvast bedankt voor de hulp! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:33
Staat de PG1 op mic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster018
Yes, hij staat op "Mic".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:40

DJ Vincento

1422055

Sluit de 'instrument out' van de PG4 eens aan. Waarschijnlijk werkt die op line niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster018
DJ Vincento schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:10:
Sluit de 'instrument out' van de PG4 eens aan. Waarschijnlijk werkt die op line niveau
Waarschijnlijk wel inderdaad :)
Ik ga dit weekend even een 3,5mm 2,5mm jack kabel kopen.
Volgens mij heeft het iets te maken met balanced output en mijn laptop kan alleen unbalanced aan :)

En indd instrument out is unbalanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:40

DJ Vincento

1422055

robster018 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:19:
[...]

Waarschijnlijk wel inderdaad :)
Ik ga dit weekend even een 3,5mm 2,5mm jack kabel kopen.
Volgens mij heeft het iets te maken met balanced output en mijn laptop kan alleen unbalanced aan :)

En indd instrument out is unbalanced.
Een 6,3mm naar 3,5mm jackkabel heb je nodig
Pagina: 1