[Ubiquiti] USG-3P in bridge of Ziggo Connectbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-05 20:46
Ik heb momenteel een Ubee modem van Ziggo.
Daarachter hangt mijn netwerk bestaande uit een USG-3P, 4 stuks Unifi AP's en Unifi Controller.
Heb hiermee de Wifi naar tevredenheid.
Omdat ik een sneller Ziggo abonnement heb genomen heb ik een Connectbox ontvangen.
Wat is aan te raden qua snelheid, veiligheid en warmteproductie:
- Connectbox in bridge mode en aansluiten op USG-3P
- USG-3P laten vervallen, Connectbox als router gebruiken met Wifi disabled

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je de functies van de USG niet gaat benutten (firewall, VLAN routering, VPN) dan kun je hem beter weg doen. De IDP functies trekken sowieso de doorvoor omlaag waardoor je al snel tegen het maximum zit. Dan moet je eigenlijk naar een dream machine pro a €350. Met alles aan is de USG beperkt tot 85Mbit.

Als je alleen een beetje unifi wifi doet en geen segmentatie en firewalling gaat doen, doe dan de USG met pensioen.

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 06-04-2022 21:56 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-05 20:46
nelizmastr schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:56:
Als je alleen een beetje unifi wifi doet en geen segmentatie en firewalling gaat doen, doe dan de USG met pensioen.
Werkt nu prima. Heeft ff geduurd voordat ik Ziggo aan de praat had, moest een andere kabel en splitter installeren. Kost een paar uur aan de telefoon hangen met Ziggo, maar ja, het eindresultaat telt zullen we maar zeggen. Heb er nu ook 3 switchpoorten extra aan over gehouden, die kan ik ook goed gebruiken.
Nog een vraag over dhcp... ik laat de connectbox nu dhcp doen. Maar de opties zijn beperkt, ik wil eigenlijk andere dns servers meegeven maar kan dat nu niet configureren. Kan ik unify nu alsnog gebruiken voor dhcp? Of kan dat alleen met een USG-3P? En werkt unifi dhcp dan ook voor mijn bedraadde netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:50

nelizmastr

Goed wies kapot

R Kuipers schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:13:
[...]

Werkt nu prima. Heeft ff geduurd voordat ik Ziggo aan de praat had, moest een andere kabel en splitter installeren. Kost een paar uur aan de telefoon hangen met Ziggo, maar ja, het eindresultaat telt zullen we maar zeggen. Heb er nu ook 3 switchpoorten extra aan over gehouden, die kan ik ook goed gebruiken.
Nog een vraag over dhcp... ik laat de connectbox nu dhcp doen. Maar de opties zijn beperkt, ik wil eigenlijk andere dns servers meegeven maar kan dat nu niet configureren. Kan ik unify nu alsnog gebruiken voor dhcp? Of kan dat alleen met een USG-3P? En werkt unifi dhcp dan ook voor mijn bedraadde netwerk?
Voor een eigen DHCP functie heb je een Unifi router of UnifiOS console nodig (USG, USG PRO, UXG, UDM, UDMP, UDR, UDMP SE) binnen dat ecosysteem. Als je meer dan 100Mbit hebt, maar minder dan 700 is een UDR (momenteel alleen early access) leuk, maar boven de 600Mbit ben je het beste af met een UDM of UDM Pro.

Voor alleen een eigen inrichting na de connect box wel prijzig (toch al gauw 300-400 euro). Hetzelfde bereik je ook met een andere router (bijv. Fritzbox) voor de helft.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06
Ik heb zelf de Ziggo Connect box met de USG-3P en de connect box staat ingesteld als bridge en de USG-3p als router incl. DHCP.
Ik zou dat echt als je hoofd instelling doen. Staat me bij dat het niet in één keer werkte, maar uiteindelijk voor elkaar gekregen. Alhoewel bij mij de USG DOA was.