Adobe Acrobat PDF docs

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bse49
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-04-2022
Mijn vraag
...

ik heb pc desktop Windows 7
...
ik krijg geen PDF docs meer open - ik gebruik dit al 15 jaar - blijkbaar heb ik een versie 5 nodig - ben geregistreerd bij Adobe - ik vind nergens manier om controle voor updates uit te voeren laat staan een update te doen.
kan er iemand helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Bedoel je Adobe Acrobat Reader?
Als je alleen pdf's wil lezen, dan kan je een nieuwe versie op hun website downloaden (van Adobe).

En trouwens versie 5 komt uit 2001. :D

[ Voor 13% gewijzigd door MedionAkoya op 06-04-2022 21:04 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:53
Ik heb ook een acrobat-vraagje, misschien kan dat bij ditzelfde topic (of moet ik hier een nieuwe voor aanmaken?)…

Mijn vraag: kan ik naar een bestaande PDF linken en dan zodanig dat die direct opent op pagina X, waarbij dat ook werkt op mobiel? Op dekstop werkt het als ik achter de URL “#page=x” type , maar mobiel lijkt dat te overrulen en opent de pdf alsnog gewoon op de 1e pagina… 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 23:18
Verwijderen en opnieuw installeren. Bovendien kunnen browsers ook PDF bestanden openen.
Valorian schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:27:
Ik heb ook een acrobat-vraagje, misschien kan dat bij ditzelfde topic (of moet ik hier een nieuwe voor aanmaken?)…

Mijn vraag: kan ik naar een bestaande PDF linken en dan zodanig dat die direct opent op pagina X, waarbij dat ook werkt op mobiel? Op dekstop werkt het als ik achter de URL “#page=x” type , maar mobiel lijkt dat te overrulen en opent de pdf alsnog gewoon op de 1e pagina… 🤔
Dit heeft niets met Acrobat te maken, immers bepaal jij niet met welk programma iemand de pdf opent. Jij geeft alleen de link naar een pdf bestand, de ontvanger opent het met zijn/haar default programma.

[ Voor 150% gewijzigd door Audiowaste op 19-04-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@bse49 oeps ik heb je topic eerder gemist. Alsnog: Windows 7 krijgt geen ondersteuning meer Microsoft. Dat er geen updates zijn te vinden klopt dan ook.

Bugs worden niet opgelost, en er zijn zeker bekende veiligheidsgaten waar malware misbruik van maakt. Dit geldt ook voor oude Acrobat versies. En de combinatie is 'dodelijk', levert grote beveiligingsrisico's. Enige advies dat te geven is: zorg voor meer uptodate, wel-ondersteunde, versies van besturingssysteem en PDF-lezer.

Windows upgraden kan voor zover ik weet nog steeds gratis (willekeurige Google-hit: https://www.zdnet.com/art...-free-windows-10-upgrade/ maar ik heb geen idee of dat werkt). Een nieuwe licentie is ook maar een paar tientjes, en Actobat reader (of een van de vele alternatieven) is gratis. Bijvoorbeeld inderdaad een moderne browser.

Alleen een nieuwe volledige Acrobat ("writer") kost een boel meer, maar als je dat echt nodig hebt en niet uit kan met alternatieven dan is het het geld waard.

-

@Valorian uitzonderingen daargelaten, losse vragen ajb in losse eigen topics met daarbij een eigen beschrijving van waar je vast loopt etc :) (En houd sowieso rekening met verschillende pdf readers. Misschien ben je beter af met bijv. HTML)

Het lijkt er op dat bse49 niet meer reageert, omdat 'upgraden' de enige oplossing lijkt sluit ik het topic. Open gerust allebei een eigen nieuw topic.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.