Nieuwe pc doet nix meer :(

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gister mijn nieuwe pc in elkaar gezet:

Amd Athlon 1.2 Ghz
Asus A7V133
128 Mb PC100 geheugen
Asus V7100PRO GF2MX
Maxtor 20.4 gig (oude hd)
Aopen 40 speed cdrommetje (oud ding)

Gister deed ie het prima, zelfs op 12.5 keer 105 (1313 MHz). Hele dag alles prima, heb em gister avond/nacht uitgezet, niks aan veranderd ofzo. Zet hem vanochtend, boot ie tot dat ie zeg maar je ide apparaten gaat detecteren, toen freezte die. Sinds toen doet ie helemaal nix meer, zelfs geen piepjes bij het opstarten. Heb net ff me cooler af gehaald, maar nix wijst er op dat de cpu naar de vaantjes is...
wie o wie kan mij helpen

Verwijderd

Eeehhm...

Fdisk C:\ ?

Format c:\ ?

Yep, dat lijkt mij het beste offe... kan je ook niet meer in dos opstarten?

• Y0ur1
  • Niet online
Hij start niet eens op, beeld blijft gewoon zwart, geen piepjes nix

Verwijderd

Jumpers op moederbord instellen zodat:

multiplier op 12
fsb op 100

staat

laten booten....

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 17:21

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik zou om te beginnen eerst maar eens je CMOS clearen. dit zorgt ervoor dat je bios gereset wordt en al je instellingen die je zelf gedaan hebt teniet gedaan zijn. misschien wil die dan weer posten.

Hier staat tekst

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Je bios ff resetten en je originele instellingen terug zetten. EN NIET OVERKLOKKEN als je er geen verstand van hebt ;)

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

probeer eens met een bootdisk op te starten!
ik weet dat dit raar gaat klinken maar ik heb dit een keer gehad en toen ik bij fdisk keek, bleek dat mijn partitie opeens niet meer geactiveerd was. Nadat ik hem opnieuw had geactiveerd heb ik geen problemen meer gehad.
check dit eens
suc6

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
klinkt naar dood mobo. heb het wel eens gehad toen ik een k6 pc van iemand kreeg. pc deed echt helemaal niks. heb toen alles afgebroken, en opniew opgebouwd en extra rubbertjes en spacers tussen mobo en kast gezet. heb je hem wel goed ingebouwd? geen kortsluiting?

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:59 schreef Gregole het volgende:
Jumpers op moederbord instellen zodat:

multiplier op 12
fsb op 100

staat

laten booten....
doet het ook niet, ik had het eerst ingesteld in de bios, heb em nu ff van jumperfree af gehaald

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:00 schreef MadMax het volgende:
Je bios ff resetten en je originele instellingen terug zetten. EN NIET OVERKLOKKEN als je er geen verstand van hebt ;)
Wat doet jouw denken dat ik geen verstand van overklocken heb?

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:01 schreef herpe025 het volgende:
probeer eens met een bootdisk op te starten!
ik weet dat dit raar gaat klinken maar ik heb dit een keer gehad en toen ik bij fdisk keek, bleek dat mijn partitie opeens niet meer geactiveerd was. Nadat ik hem opnieuw had geactiveerd heb ik geen problemen meer gehad.
check dit eens
suc6
Hij doet helemaal nix, kijkt nieteens naar de floppydrive

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:03 schreef weareborg het volgende:
klinkt naar dood mobo. heb het wel eens gehad toen ik een k6 pc van iemand kreeg. pc deed echt helemaal niks. heb toen alles afgebroken, en opniew opgebouwd en extra rubbertjes en spacers tussen mobo en kast gezet. heb je hem wel goed ingebouwd? geen kortsluiting?
ik heb er geen rubbertjes in gedaan, wel afsrtandshouders, die koperkleurige

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:06 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Hij doet helemaal nix, kijkt nieteens naar de floppydrive
staat in je bios dat hij eerst van floppy boot?
Waarschijnlijk heb jij de volgorde c:|cd-rom?|A:
zet a: eens als eerste! dan moet hij er wel van booten

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:09 schreef herpe025 het volgende:

[..]

staat in je bios dat hij eerst van floppy boot?
Waarschijnlijk heb jij de volgorde c:|cd-rom?|A:
zet a: eens als eerste! dan moet hij er wel van booten
Ik kan neit eens in me bios komen... MOdat de pc niet eens aangaat...

• Y0ur1
  • Niet online
Weet iemand waar die clear CMOS jumper zit? IN het boekje kan ik er echt nix over vinden...

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als je hem aan zet, gaan je fans dan draaien??

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:53 schreef YT-Croc het volgende:
[i]
Zet hem vanochtend, boot ie tot dat ie zeg maar je ide apparaten gaat detecteren, toen freezte die
sorry had niet goed gelezen :-)
kan het niet aan je voeding liggen???
ps.
als je mobo contact heeft gemaakt met je kast (bijvoorbeeld als je geen rubbertjes gebruikt) dan kan door kortsluiting je mobo naar de piete gaan! Processor blijft wel heel dan!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20
hij moet er wel zijn, die cmos jumper.

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:15 schreef CrashOne het volgende:
Als je hem aan zet, gaan je fans dan draaien??
Yep en de harde schijf enz krijgebn ook stroom

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:16 schreef herpe025 het volgende:

[..]

sorry had niet goed gelezen :-)
kan het niet aan je voeding liggen???
ps.
als je mobo contact heeft gemaakt met je kast (bijvoorbeeld als je geen rubbertjes gebruikt) dan kan door kortsluiting je mobo naar de piete gaan! Processor blijft wel heel dan!
Heb niet van die rubbertjes gebruikt, die zaten er niet eens bij. En voeding is net nieuw

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:16 schreef marteltor het volgende:
hij moet er wel zijn, die cmos jumper.
volgens mij ook :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20
zit ie niet tussen de pci sloten en die dingetjes waar je je led/schakelaar draadjes in doet?

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:20 schreef marteltor het volgende:
zit ie niet tussen de pci sloten en die dingetjes waar je je led/schakelaar draadjes in doet?
n0p3

Verwijderd

staat er in je manual geen plaatje van je mobo, met daarin alle onderdelen uitgetekend??
kijk anders ff hier :
http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/manual_slota.html

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:14 schreef YT-Croc het volgende:
Weet iemand waar die clear CMOS jumper zit? IN het boekje kan ik er echt nix over vinden...
Je kan ook de batterij op je moederbord er even uithalen en weer opnieuw inzetten. Dan heb je hetzelfde effect volgens mij.

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:25 schreef herpe025 het volgende:
staat er in je manual geen plaatje van je mobo, met daarin alle onderdelen uitgetekend??
kijk anders ff hier :
http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/manual_slota.html
heb ik al gekeken, in het boekje staat echt nix over een cmos jumper

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Volgens mij mag je m er dan best lang uithouden. Batterij is vooral om de klok gaande te houden, die cmos chippies onthouden de rest nog best een tijdje.

Verwijderd

naast de batterij zit ook de jumper.
Tenminste de pinnetjes. moet er zelf ff een jummpertje opzetten en daarna er ook weer afhalen.

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Me buurman heeft ook een asus A7V133 en die werkt ook niet.
Maar hij kreeg steeds piepjes. En zijn processor was te hoog voor de asus a7v133 dus toen deed ie niets. Nu krijgen we epox, maar goed ff jouw probleem.

Volgens mij zit naast battery een jumpertje die je ff in 2-3 moet zetten i.p.v 1-2

Dan ff 4 sec. bootten...
En dan de jumper op 1-2 zetten en dan kijken of die aan gaat.

Zo niet dan zou ik ff alleen geheugen processor videokaart en hd proberen en kijken wat die dan doet.

Of ff op jumper-free zetten en kijken of die dan aanschiet ( dat gebeurt heel vaak trouwens dat ie dan aan gaat )

suc6

p.s als je ff zegt wat er gebeurt heb ik vast nog wel iets waar je naar kan kijken

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:00 schreef MadMax het volgende:
Helemaal mee eens!!!! DE BESTE TIP VAN DEZE TREAD.

Oh wacht... WEL OVERKLOKKEN ALS JE ZAT GELD HEBT EN EEN NIEUWE PC WIL! :9

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:29 schreef arjenv het volgende:
Tenminste de pinnetjes. moet er zelf ff een jummpertje opzetten en daarna er ook weer afhalen.
woow, naast dat batterijtje, staat clear cmos, maar er zitten geen pinnetje!! alleen puntjes soldeer, zal ik deze gewooon ff verbinden?(met een draadje ofzo)

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:29 schreef arjenv het volgende:
Niet altijd. Soms zijn het gewoon twee contact puntjes, dan moet je er even een schroevendraaien op zetten. Maar eh waarom zet je de proc op een fsb van 100 en niet 133. Of is het nog een oude 1,2gig. Ik heb hier ook een 1,2/266 die loopt strak op 1400 en 133/266 fsb

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

ALs het toch nieuw is, is het geen idee gewoon ff terug te gaan naar de winkel met die shit, en een nieuw mobo op te halen ? daar is garantie toch voor ... want wat er ook mis is, het hoort zekers niet zo :7

Ook ik denk dat je moederbord gewoon compleet is gaan hemelen... :(

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

je bent blijkbaar niet alleen!!!

Author : Tobias Date : 4/25/2000
Subject : K7V Boot problems
Hi!

My K7V does not boot! There comes a endlees period of beep by using an Athlon 700 (overclocked 550).

IŽve tried a Athlon 550Mhz but with this configuration the Board does not start.

Is the anybody who van help me to run the Board with 550MHz or 700MHz.???????

Thanks

Tobi

http://www.asusnetq.com.tw/English/forum/forums.html

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:37 schreef Kuijpmans het volgende:
ALs het toch nieuw is, is het geen idee gewoon ff terug te gaan naar de winkel met die shit, en een nieuw mobo op te halen ? daar is garantie toch voor ... want wat er ook mis is, het hoort zekers niet zo :7

Ook ik denk dat je moederbord gewoon compleet is gaan hemelen... :(
Het maakt mij niet uit dat me mobo kapot is! kan zo terug gaan idd, maar waarom issie nou kapot? OImdat ik niet van die rubbertjes heb gebruikt?

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:38 schreef herpe025 het volgende:
je bent blijkbaar niet alleen!!!

Author : Tobias Date : 4/25/2000
Subject : K7V Boot problems
Hi!

My K7V does not boot! There comes a endlees period of beep by using an Athlon 700 (overclocked 550).

IŽve tried a Athlon 550Mhz but with this configuration the Board does not start.

Is the anybody who van help me to run the Board with 550MHz or 700MHz.???????

Thanks

Tobi

http://www.asusnetq.com.tw/English/forum/forums.html
Ik heb een A7V ipv van een K7V
Ik heb een 1.2 Ghz ipv van een 550 mhz
Mijne makt helemaal geen piepjes

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:36 schreef Tiga het volgende:

[..]

Niet altijd. Soms zijn het gewoon twee contact puntjes, dan moet je er even een schroevendraaien op zetten. Maar eh waarom zet je de proc op een fsb van 100 en niet 133. Of is het nog een oude 1,2gig. Ik heb hier ook een 1,2/266 die loopt strak op 1400 en 133/266 fsb
Ik heb PC100 geheugen..

Verwijderd

de rubbertjes mogen niet het probleem zijn zolang je de kopere stukjes ertussen had. Maar als het mobo rechtstreeks contact met je kast had toen je hem aanzette is ie nu dus echt kapot. Is het voor jou te hopen dat je processor die klap niet mee heeft gekregen.

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:40 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit dat me mobo kapot is! kan zo terug gaan idd, maar waarom issie nou kapot? Omdat ik niet van die rubbertjes heb gebruikt?
Zou inderdaad prima kunnen zijn, een maat van mij ( ja echt, en dus niet ik zelluf :) ) heeft ook op deze manier zijn mobo dood gemarteld .. het kan natuurlijk ook zijn dat iets anders ( los schroefje achter mobo / breekslotje oid ) kortsluiting heeft veroorzaakt, maar ik ga ervan uit dat je dat soort dinkies wel ff checkt voor je een nieuw systeem aanzet :9 dus dat zal het niet zijn ...

Ad Astra Per Aspera

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:43 schreef Kuijpmans het volgende:

[..]

Zou inderdaad prima kunnen zijn, een maat van mij ( ja echt, en dus niet ik zelluf :) ) heeft ook op deze manier zijn mobo dood gemarteld .. het kan natuurlijk ook zijn dat iets anders ( los schroefje achter mobo / breekslotje oid ) kortsluiting heeft veroorzaakt, maar ik ga ervan uit dat je dat soort dinkies wel ff checkt voor je een nieuw systeem aanzet :9 dus dat zal het niet zijn ...
tussen de mobo en kast zitten natuurlijk van die kopere afstandshouders... die clearcmos heeft geen nut gehad...

Verwijderd

dan rest je nog maar 1 ding en dat is proberen zo kaal mogelujk op te starten. Wat zijn dit altijd rot dingen om te hebben :(
ik leef met je mee

• Y0ur1
  • Niet online
hey maar ik heb er al een nieuwe bios over heen geflashed gister, kunnen ze dan niet gaan zeiken?

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

lijkt mij niet, maar waarom zou je daarover beginnen ?

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

nee lijkt mij niet.
Het is toch niet zo dat ze hem erna weer in de verkoop gooien.
Maaruh ik hoop voor je dat je een nieuwe krijgt. Want jij bent toch echt degene die de kortsluiting veroorzaakt heeft en ik weet niet of dat nog onder de garantie valt????

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:52 schreef herpe025 het volgende:
nee lijkt mij niet.
Het is toch niet zo dat ze hem erna weer in de verkoop gooien.
Maaruh ik hoop voor je dat je een nieuwe krijgt. Want jij bent toch echt degene die de kortsluiting veroorzaakt heeft en ik weet niet of dat nog onder de garantie valt????
Daar zeg je wat heh, dit mobo zat stof rond de socket, precies zoals een cooler stof een beetje op het mobo brengt, dus ik denk dat ie al is gebruikt!
Enne kortsluiting kun je niet altijd zien :) Als je het niet kan zien kunnen ze me nix maken. Maar hoeze zou ik kortsluiting hebben gemaakt? Ik heb echt helemaal nix raars mee gedaan ofzo (8>

Verwijderd

Begin helemaal opnieuw door het mobo uit de kast te halen, leg em op bijvoorbeeld een stuk karton , en begin het systeem opnieuw op te bouwen met alleen cpu, geheugen, videokaart en eventueel diskette station,sluit daarbij de voeding, muis toetsenbord en de monitor aan.
Haal van te voren ook even de batterij eruit als je niet weet waar het jumpertje zit om de cmos te resetten, daarbij mag er ook geen spanning meer op het mobo staan, zet daarna de batterij terug en de voeding erop.
Als ie dan nog niet wil opstarten dan is er hoogstwaarschijnlijk iets kapot aan de hardware, dat zou je dan bijvoorbeeld kunnen testen door gebruik te maken van een andere cpu, geheugen of videokaart.

SUCCES

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:00 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Daar zeg je wat heh, dit mobo zat stof rond de socket, precies zoals een cooler stof een beetje op het mobo brengt, dus ik denk dat ie al is gebruikt!
Enne kortsluiting kun je niet altijd zien :) Als je het niet kan zien kunnen ze me nix maken. Maar hoeze zou ik kortsluiting hebben gemaakt? Ik heb echt helemaal nix raars mee gedaan ofzo (8>
Behalve overklokken dan :)

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:07 schreef Masta-T het volgende:

[..]

Behalve overklokken dan :)
Ja hey 1313 mhz, dat moet ie kunnen toch

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Heb hetzelfde gehad, dacht ook dat de boel was overleden. Dit hielp bij mij:

Mobo op jumperstand zetten (van jumperfree af dus)
'originele MP +FSB zetten mbv jumpers
en weer opstarten.

Had ook alles al geprobeerd (Cmos resetten etc)

Als alles dan weer draaid kan je em weer op jumperfree zetten

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:32 schreef hives het volgende:
Me buurman heeft ook een asus A7V133 en die werkt ook niet.
Maar hij kreeg steeds piepjes. En zijn processor was te hoog voor de asus a7v133 dus toen deed ie niets. Nu krijgen we epox, maar goed ff jouw probleem.

Volgens mij zit naast battery een jumpertje die je ff in 2-3 moet zetten i.p.v 1-2

Dan ff 4 sec. bootten...
En dan de jumper op 1-2 zetten en dan kijken of die aan gaat.

Zo niet dan zou ik ff alleen geheugen processor videokaart en hd proberen en kijken wat die dan doet.

Of ff op jumper-free zetten en kijken of die dan aanschiet ( dat gebeurt heel vaak trouwens dat ie dan aan gaat )

suc6

p.s als je ff zegt wat er gebeurt heb ik vast nog wel iets waar je naar kan kijken
WErkt allemaal niet :(

Verwijderd

Heb ik ook een keer gehad en een dag later deed hij NIKS meer was het mobo dood :( maar ik kreeg een betere er voor terug :)

• Y0ur1
  • Niet online
hehe dit is het beste bordje :)

Verwijderd

nou dan zou ik als ik jou was ff terug naar de winkel gaan en een nieuwe vragen (kan je meteen informatie inwinnen over hoe er stof op kwam).
suc6

• Y0ur1
  • Niet online
precies
Want ze mogen dat toch neit meer verkopen? Echt er zat stof op, weet je wel zon baan stof naar de socket, duidelijk van een cooler

Verwijderd

ongelooflijk! Wat is dat voor shop dan??
Ik zou dus een nieuwe vragen (eisen??)
Laat ons wel ff weten hoe die zaak reageerd!
ben benieuwd :P

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:49 schreef herpe025 het volgende:
ongelooflijk! Wat is dat voor shop dan??
Ik zou dus een nieuwe vragen (eisen??)
Laat ons wel ff weten hoe die zaak reageerd!
ben benieuwd :P
Computerland te Utrecht, ik ga er nu heen en ff naar de stad, over een uurtje of 2 ofzo ben ik weer terug en doe mijn verslag!:)

Verwijderd

ben benieuwd!
*D

Verwijderd

ik w8 :)

Verwijderd

toch wat gemold blijkbaar die 1,1 % snelheidswinst door te overcloken komt je duur te staan zo...

Verwijderd

Het kan ook zijn dat je een aard-probleem hebt. Dan moet je even alle pluggen/kabels achter uit je PC halen, even wachten en weer terugprikken. Daarna heb je kans dat ie gewoon weer opstart. (Dit klinkt misschien vreemd, maar bij mijn oude PC had ik daar af en toe ook last van). :)

En anders is misschien het kabeltje van je powerswitch van het moederbord geschoten :D

Verwijderd

Naast de batterij staat '' Clear Cmos '' 2 puntjes die je effe moet aanraken....

Of stond dit ergens al? :Z

• Y0ur1
  • Niet online
Ik krijg over een weekje een nieuwe mobo:) Hij was dus toch kapot... Zit ik gvd weer een week zonder pc!!!:(
Enne gast in de winkel zei dat hij echt niet wist hoe dat stof er zou kunnen komen, ik vertrouw het voor geen meter! Maargoed+

• Y0ur1
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 14:11 schreef Koto1970 het volgende:
Naast de batterij staat '' Clear Cmos '' 2 puntjes die je effe moet aanraken....

Of stond dit ergens al? :Z
I know

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:32

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Ik heb ook zoiets gehad. Had mijn FSB te hoog ingesteld. PC starte helemaal niet meer op. Ik heb een aan/uit knop op mijn kast voor de stroomtoevoer. Heb deze uit gezet en toen weer. Daarna kon ik de PC weer opstarten en heb meteen mijn instellingen in het bios aangepast.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• wietco
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:08
ik heb ook geen jumper op mijn asus mobo maar 2 soldeer puntjes die je moet kortsluiten

Verwijderd

volgende keer als je je bios weer moet clearen, gebruik dan dit progje
http://www.tweakfiles.net/bios/bios.html

Is freeware dus Legaal!
Dus geen waarschuwingen!!!!
Pagina: 1