Moet ik mijn HD terugsturen ??

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:49
Windows 98 geeft bij iedere partitie (C t/m J) mijn IBM DTLA-307045 45GB hare schijf de verkeerde lege/volle schijfruimte weer. Laat ik scandisk erop los, dan vertelt het me dat van alle partities de FSINFOSECTOR niet in orde was en door het programma is gerepareerd. Daarna wordt de lege ruimte van een partitie door Windows wel goed weergegeven. Na een tijdje, paar uur, met de computer gewerkt te hebben of na het opstarten van de computer opnieuw op, beginnen de problemen weer van voor af aan.

Kan iemand mij vertellen of mijn HD kapot is?

Verwijderd

IBM drive fitness test (DOS) van de ibm-site binnentrekken en een keer laten draaien. Als er kapotte clusters op je schijf zitten, komen ze er dan uit.

Dan kan je inderdaad beter je schijf ruilen.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb dat ook ooit een keer gehad en toen mijn HD geformateerd en daar na deed ie het weer als ie het dan nog niet werkt, even met de support van IBM bellen :)

Even ter verduidelijking 1GB is bij hardeschijven 1000MB en geen 1024MB

Verwijderd

Ik zou em terug brengen en dan zorgen dat ze em in de winkel testen zodat je niet weer iets verkeerds meeneemt.

• TweakersOnly
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:58 schreef Padje het volgende:
Ik heb dat ook ooit een keer gehad en toen mijn HD geformateerd en daar na deed ie het weer als ie het dan nog niet werkt, even met de support van IBM bellen :)

Even ter verduidelijking 1GB is bij hardeschijven 1000MB en geen 1024MB
Ik heb de HD mbv FDISK anders ingedeeld en geformatteerd, beide keren blijven de meldingen voorbij komen.

• TweakersOnly
Ik heb inmiddels de tool van IBM met succes uitgevoerd, er zijn geen fouten gevonden. Wat me wel opvalt, is dat het programma de cache van de HD op 1916 KB zet. Kan het zijn dat de overige 132KB cache kapot is, waardoor ik al die problemen krijg?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:11 schreef TweakersOnly het volgende:
Ik heb inmiddels de tool van IBM met succes uitgevoerd, er zijn geen fouten gevonden. Wat me wel opvalt, is dat het programma de cache van de HD op 1916 KB zet. Kan het zijn dat de overige 132KB cache kapot is, waardoor ik al die problemen krijg?
nee, dat is de firmware van de HD :P

gewoon ruilen die hap :)
Pagina: 1