esxi/NAS met 8x nvme

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-05 12:50
Dde huidige situatie is dat ik in mn huidige esxi server 6 nvme heb schijven zitten waarvan 1 512gb nvme als datastore voor esxi en 5x 1tb nvme in passthrough naar de NAS virtuele machine.Nu heb ik nog 2x 1tb nvme liggen. Alleen geen ruimte meer om deze in te bouwen. Ik heb namelijk alle sloten al bezet. Nu zat ik even te struinen op internet in kwam ik https://www.kalea-informa...-adapter-card-plx8724.htmtegen en wou dan de nvme die met behulp van een adapterin het x8 slot zit vervangen voor deze kaart.
Nu ben ik namelijk benieuwd of iemand ervaring heeft met deze kaart en of het de moeite waard is om deze te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb geen ervaring me deze kaart. Wel met de SuperMicro AOC-SLG3-2M2. Om die kaart te kunnen gebruiken dient je moederbord bifurcation te ondersteunen voor het slot waar je de kaart in wil plaatsen.

De beschrijving van de gelinkte kaart is eerlijk gezegd wat verwarrend. De titel zegt 16 PCIe lanes, de specs 8 PCIe lanes. In het 2e geval zit je dan vermoedelijk met 2 lanes per SSD. Als ik naar het plaatje kijk lijkt er ook een PCIe switch chip op te zitten, maar de specs geven dat niet aan, dus het blijft gissen. Wellicht de verkoper eens een mail sturen om duidelijk te krijgen hoe dit precies in elkaar steekt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
ocf81 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:25:
Ik heb geen ervaring me deze kaart. Wel met de SuperMicro AOC-SLG3-2M2. Om die kaart te kunnen gebruiken dient je moederbord bifurcation te ondersteunen voor het slot waar je de kaart in wil plaatsen.

De beschrijving van de gelinkte kaart is eerlijk gezegd wat verwarrend. De titel zegt 16 PCIe lanes, de specs 8 PCIe lanes. In het 2e geval zit je dan vermoedelijk met 2 lanes per SSD. Als ik naar het plaatje kijk lijkt er ook een PCIe switch chip op te zitten, maar de specs geven dat niet aan, dus het blijft gissen. Wellicht de verkoper eens een mail sturen om duidelijk te krijgen hoe dit precies in elkaar steekt.
ik heb dus een moederbord die op het eerste pcie slot 8x4x4 bifurcation ondersteunt. Hier kan ik ik met behulp van een quad nvme adapter 3 nvme's aansluiten. Op de andere 3 pcie sloten heb ik nog 2 nvme's met single adapter en een netwerkadapter aangesloten. Dus als ik meer nvme kaarten wil ben ik veroordeeld tot een adapter met pcie switch. Deze kaarten hebben een pcie switch maar ben dus benieuwd of iemand ervaring heeft met dit soort kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Helaas kan ik je daar niet verder bij helpen. Wellicht de gok wagen en als het niet werkt je recht op retour uitoefenen? Kost je dan wel de verzendkosten.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwvdst
ocf81 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:47:
Helaas kan ik je daar niet verder bij helpen. Wellicht de gok wagen en als het niet werkt je recht op retour uitoefenen? Kost je dan wel de verzendkosten.
ik heb dus de gok genomen en de kaart besteld.
Ik kan melden dat de kaart zonder problemen werkt onder esxi met pass through naar een vm