Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Google Cloud] Betaalmetode toevoegen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:06
Mijn vraag

Om mijn Cloud kennis te verbreden wil ik gebruik gaan maken van de Google Cloud en daar mijn Visa Creditcard aan koppelen. Appeltje eitje zou je denken (net als bij Azure en AWS) maar bij Google werkt het toch net anders en eigenlijk werkt het gewoon niet...

Ik heb geen prepaid creditcard dus volgens google zou het gewoon moeten kunnen. Echter krijg ik bij het toevoegen van mij creditcard onderstaande melding.

Support ticket aangemaakt bij Google en die zeggen ja je moet bij je creditcard maatschappij zijn die staan ons verzoek niet toe. Ik heb een Ticket bij ICS aangemaakt en al snel kreeg ik de reactie dat ze inderdaad zien dat ik een verzoek vanuit Google probeer te doen maar dat Google de MFA van VISA niet accepteerd.
ICS geeft aan dat dit op EU wetgeving geregeld is en verplicht zijn MFA te gebruiken. Iets wat ik uiteraard ook graag zie. Alleen nu zit ik in een loop, ICS zegt ga naar Google. Google zegt ga naar ICS :+

Heeft iemand hier ervaring mee en een idee hoe ik dit kan fixen? :)
Your card's issuer declined this request. Contact your bank or use a different payment method. Learn more [OR-CCSEH-26]
Relevante software en hardware die ik gebruik

Google Cloud "https://cloud.google.com/"
ICS Visa CC met voldoende bestedingsbudget voor een Clouddienst

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Support ticket aangemaakt bij ICS en Google

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 06-04-2022 19:39 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

• rickdehoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-11 13:16
@HKLM_ , ik heb dit ook. Vandaag gebeld met ICS en ook contact gehad met google.
Precies hetzelfde. Ik wil graag mijn google domain houden.

Overigens kan je voro cloud gewoon je bankrekening gebruiken. Voor domains kan dat helaas niet.

Heb je al een oplossing?

• HKLM_
rickdehoop schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:41:
@HKLM_ , ik heb dit ook. Vandaag gebeld met ICS en ook contact gehad met google.
Precies hetzelfde. Ik wil graag mijn google domain houden.

Overigens kan je voro cloud gewoon je bankrekening gebruiken. Voor domains kan dat helaas niet.

Heb je al een oplossing?
Nee nog geen oplossing helaas, via ICS wel gehoord dat het aan Google ligt welke de visa 3D Secure niet ondersteund (visa 2FA) deze is verplicht in de EU dus ICS kan mij daar niet mee helpen. Ik wil de 2FA ook houden natuurlijk.

Mmm de bankrekening optie zie ik er niet tussen staan helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 13-04-2022 14:49 ]

Cloud ☁️

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 16:07
Ik probeerde vanochtend een nieuwe workspace aan te maken, exact dit probleem met een VISA card.

Lang zitten zoeken al, support ticket bij ICS aangemaakt daarna bij toeval dit topic tegengekomen. Aparte situatie dit.

Bij het aanmaken van een workspace kan je ook kiezen voor Paypal. Daar had ik ook nog een account waaraan mijn VISA card gekoppeld is, dat werkt wel. Misschien is dat bij Google Cloud ook een optie?

• HKLM_
EnigmA-X schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:22:
Ik probeerde vanochtend een nieuwe workspace aan te maken, exact dit probleem met een VISA card.

Lang zitten zoeken al, support ticket bij ICS aangemaakt daarna bij toeval dit topic tegengekomen. Aparte situatie dit.

Bij het aanmaken van een workspace kan je ook kiezen voor Paypal. Daar had ik ook nog een account waaraan mijn VISA card gekoppeld is, dat werkt wel. Misschien is dat bij Google Cloud ook een optie?
Mijn Paypal is gekoppeld aan mijn bankrekening en die pakt die niet in inderdaad, ik ga de Visa eens aan paypal koppelen en checken :) wel een extra laag ertussen wat ik liever niet heb.

Cloud ☁️

• EnigmA-X
Absoluut eens, ik wil ook zo min mogelijk gebruik maken van Paypal. Mijn workspace is inmiddels grotendeels ingericht, maar zometeen ga ik zeker een ticket maken, zodat Paypal er zo snel mogelijk tussenuit kan.

• HKLM_
EnigmA-X schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:14:
Absoluut eens, ik wil ook zo min mogelijk gebruik maken van Paypal. Mijn workspace is inmiddels grotendeels ingericht, maar zometeen ga ik zeker een ticket maken, zodat Paypal er zo snel mogelijk tussenuit kan.
Ik krijg het met paypal dus ook niet voor elkaar ;( heb de CC met succes toegevoegd aan PayPal.
Kan hem toevoegen aan Google maar zodra ik hem wil gebruiken voor de Cloud dan zegt die nee ;w

Maar op workspace.google.com werkt het dus wel?

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 14-04-2022 15:17 ]

Cloud ☁️

• EnigmA-X
Klopt, ik zie het ook gewoon netjes terug in de admin portal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKEyECOeotE4YjjbjLLu1XlrZKc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eQV0Y9AsN5cDu3a6l6Z1GDhE.png?f=fotoalbum_large

• EnigmA-X
Reactie gehad van ICS:
Geachte heer EnigmA-X,

Bedankt voor uw e-mail.

Wat vervelend dat u geen gebruik heeft kunnen maken van uw World Card voor deze transactie.
Ik heb uw gegevens nagekeken. Daaruit kan ik vaststellen dat de transactiepogingen zijn afgewezen, omdat Google deze transactie niet dubbel beveiligd aanbiedt.

Dit betekent dat Google u voor deze transactie dient te vragen om uw 3DSecure wachtwoord of om uw goedkeuring in de ICS Creditcard App.

Als de transactie niet volgens deze wijze wordt aangeboden, wordt de transactie automatisch geweigerd. Dit is momenteel regelmatig het geval.

We hebben Google op de hoogte gebracht van dit probleem. Helaas hebben wij of u daar geen nadere invloed op.

Momenteel is er daarom nog geen oplossing voor dit probleem. Het spijt ons u niet positiever te kunnen berichten.

We vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV
Kortom, het lijkt inderdaad te kloppen dat Google niet de "dubbel beveiligde transactie" ondersteund. Hopelijk helpt het signaal van ICS naar Google om dit opgelost te krijgen...

• HKLM_
EnigmA-X schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 16:01:
Reactie gehad van ICS:

[...]

Kortom, het lijkt inderdaad te kloppen dat Google niet de "dubbel beveiligde transactie" ondersteund. Hopelijk helpt het signaal van ICS naar Google om dit opgelost te krijgen...
Komt gelukkig overeen met wat ik ook van ICS terug heb gehad :) naja voor nu heeft Google pech en een betalende klant minder en krijgt Azure wat meer budget :9

Cloud ☁️

Pagina: 1