Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Silverado vs Dragon orb 3

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• DDreameRR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11 13:30
de meningen verschillen nogal over welke cooler is beter. Wil jij je mening er ook bij plaatsen wat ik wil nu eindelijk weten of ik zon Tt orb kan kopen of niet! Ik bedoel de ene prijst het de hemel in en de andere kraakt het compleet af! Wat zal het zijn

Verwijderd

Die Dragon is wel overal te koop. En is ook meer dan 2X zo goedkoop als de Silverado. Ik zou dan wel een Spacer sterk aanraden, want die HSF is aardig zwaar.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:05
beetje moeilijk te vergelijken, die orb maakt een zware takke herrie met die 7000 rpm en koelt wel goed.
De silverdo daarintegen is 3 keer zo duur, maar is wel errug stil, en koelt ook goed. Orb's blijven ook klote met installeren. Ik zou de silverado pakken, (doh)

Keuze is aan jouw.

• Sick Nick
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:54 schreef Aico het volgende:
Die Dragon is wel overal te koop. En is ook meer dan 2X zo goedkoop als de Silverado. Ik zou dan wel een Spacer sterk aanraden, want die HSF is aardig zwaar.
........
Spacer + Wat voor orb dan ook = dode CPU
Die orbs hebben een ronde onderkant met iets van domme randjes. Als je een spacer bebruikt raakt je heatsink heel de core niet, dan moet je er erg veel koelpasta tussen doen wat dus gaat isoleren. (teveel pasta isoleert)

• Mathizsias
  • Laatst online: 20-11 02:44

Mathizsias

Drizzt

Als je een Duron hebt voor Silverado...

Andere procs (TB's) zou ik Dragon nemen, ze zijn allebei stil maar Orbs zijn Duron-Core killers, alhoewel ik er ook 1 heb maar die werkt fantastisch...(*klopklop*)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:57 schreef Mathizsias het volgende:

Andere procs (TB's) zou ik Dragon nemen, ze zijn allebei stil maar Orbs zijn Duron-Core killers, alhoewel ik er ook 1 heb maar die werkt fantastisch...(*klopklop*)
:?
en in deze topic vraag je of er mensen zijn die ervaring hebben met Orb's
[topic=212359/1/25]

39

• DDreameRR
kep een TB 1333 AYHJA :9 ff kijken nog of dat ding ook dergelijk past op mijn mobo

• salvador4
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:57 schreef Mathizsias het volgende:

*ehm* de core van een tb is net zo breekbaar als die van een duron, en die dragon stil? d8 het niet!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:56 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

........
Spacer + Wat voor orb dan ook = dode CPU
Die orbs hebben een ronde onderkant met iets van domme randjes. Als je een spacer bebruikt raakt je heatsink heel de core niet, dan moet je er erg veel koelpasta tussen doen wat dus gaat isoleren. (teveel pasta isoleert)
Heb je die Dragonorb zelf wel eens gezien? In alle hardware-roundups op diverse sites staat dat die onderkant van deze orb anders is dan van de oudere modellen.

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:59 schreef Homedisc het volgende:

[..]

:?
en in deze topic vraag je of er mensen zijn die ervaring hebben met Orb's
[topic=212359/1/25]
Daarvan heb ik het

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:11 schreef Mathizsias het volgende:

[..]

Daarvan heb ik het
[offtopic]
maar hoe weet je dan al dat hij fantastisch werkt? :P
;)

39

• salvador4
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:13 schreef Homedisc het volgende:

[..]

[offtopic]
maar hoe weet je dan al dat hij fantastisch werkt? :P
;)
design :7

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Ik ken iemand die die Dragon Orb heeft en iemand met die Silverado... duzz... Maar ik vind Dragon Orb Cooler :P

Verwijderd

Hou je van een straaljager dan kun je de drogon orb nemen. Anders is de silverado een perfecte keus.

Ik heb hem zelf ook en heb er geen spijt van >:)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-11 14:45

SiGNe

Ook hoi!

Wacht maar tot je de Silverado hebt gezien, dat ding is echt impressive!
Ik heb er ook een op m'n 1333Mhz TB (AYJHA) en hij is stil en idle 48 graden, stressed 53 graden.
Superding!!

Niet?
[Specs]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Maar gebruik dan wel AS 2 ipv die standaard koelshit.
Scheelt enorm

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Het clip mechanisme is bij de Dragon wel anders dan bij vorige orbjes. De clip zit nu los van de heatsink en dat randje onderin is er niet meer, dus je kunt een Spacer gebruiken.

• Sick Nick
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Ok, dan heb ik niks gezegd :o

• tspawn
  • Laatst online: 28-11 12:40
Kan je beter de Global Win WBK38 38 CFM FAN + Grill nemen die kost 79,- en die heeft ook een 7000 RPM draaiapparaat er op en houd t mijn tb 1333 bij full load netjes op 48 graden ...

Verwijderd

Meest efficiënt: Dragon Orb op 7volt. Met m'n oude Coolmaster zat m'n TB1.33 geregeld boven de 70C. Na installatie van de Orb kon ik op 1.5G draaien, waarbij de temp amper boven de 50C uitkwam.

Toen begon de buurt te klagen en heb ik de Orb van 12v naar 7v teruggeschroeft. Proc wordt nu ca. 55C terwijl ik de Orb niet meer hoor.

P.s.: alle C waarden zijn stressed.

• DDreameRR
Nou kep de orbje al uitgetest (Dragon Orb 3) Hij past op een Abit KT7(A) dus das geen probleem. Hij koelt super goed (49 C full stressed 38 idle) Alleen het is een echt straaljager idd. Kep em er weer uitgehaald, k ga toch maar die silverado kopen. Jammer is alleen dat silverado niet bij de prijswatch staat. Weet iemand waar ik een kan kopen? *D

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 12:48 schreef DDreameRR het volgende:
Nou kep de orbje al uitgetest (Dragon Orb 3) Hij past op een Abit KT7(A) dus das geen probleem. Hij koelt super goed (49 C full stressed 38 idle) Alleen het is een echt straaljager idd. Kep em er weer uitgehaald, k ga toch maar die silverado kopen. Jammer is alleen dat silverado niet bij de prijswatch staat. Weet iemand waar ik een kan kopen? *D
http://www.tweakers.net/pricewatch/17625

• DDreameRR
Jah jah, heb m net besteld. Was eerst bij S aan het zoeken :p is dan ook niet raar dat ik m niet vond :)

tnx

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:24 schreef thedolf het volgende:
Maar gebruik dan wel AS 2 ipv die standaard koelshit.
Scheelt enorm
Hoeveel?

Verwijderd

Hoi ik denk dat ik ook een silverado ga kopen alleen ik ben nog echt een n00b wat betreft cpu coolers... moet ik ook pasta aanbrengen? of zijn die klemmetjes zoals hier voldoende?:

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/Producten/Processoren/Silverado/01.jpg

• DDreameRR
Ik weet niet of er coolpasta erbij zit maar je moet dergelijk wel wat pasta smeren op het gedeelte die tegen de core van je proc gaat. Dit zorgt voor een beter geleiding van warmte. Beste koelpasta is artic silver II. Kep de cooler al besteld maar ik w8 tot dat ik hem heb. K hoop dat de pasta erbij is geleverd.

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 16:24 schreef DDreameRR het volgende:
Ik weet niet of er coolpasta erbij zit maar je moet dergelijk wel wat pasta smeren op het gedeelte die tegen de core van je proc gaat. Dit zorgt voor een beter geleiding van warmte. Beste koelpasta is artic silver II. Kep de cooler al besteld maar ik w8 tot dat ik hem heb. K hoop dat de pasta erbij is geleverd.
Ja ik ga em ook bestellen.. nog ff een vraagje over die core (sorry ben zo'n verschrikkelijke n0000b :)) De core is dus gewoon het midden gedeelte van de processor.. dus gewoon er bovenop toch? O+

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op dinsdag 28 augustus 2001 16:28 schreef Timboke het volgende:

[..]

Ja ik ga em ook bestellen.. nog ff een vraagje over die core (sorry ben zo'n verschrikkelijke n0000b :)) De core is dus gewoon het midden gedeelte van de processor.. dus gewoon er bovenop toch? O+
ja dat vierkante blokje in het midden van je cpu daar moet je koelpasta op smeren

en hoe dat moet staat hier :
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Verwijderd

Perfect.. trouwens heb nog ff naar deze winkel gekeken + gebeld! Venema Computers, en hier zit wel Artic Silver bij inbegrepen

• DDreameRR
Bij venema isi duur 180 nog wat. Bij gistron isi 159. (excl verzendkosten)

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 16:44 schreef DDreameRR het volgende:
Bij venema isi duur 180 nog wat. Bij gistron isi 159. (excl verzendkosten)
Idd, maar ik denk dat er bij Gistron geen artic bij zit :P, en wat kost die? fl.25? ach tientje meer, tientje minder boeie ;)

• DDreameRR
Ook goed :)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Heb nou niet te hoge verwachtingen van die Silverado. Want je kunt best wel eens bedrogen uitkomen.
10 graden boven de temp. van die orb lijkt me heel normaal.
Mijn temp. daalde 11 graden toen ik mijn Silverado inruilde voor een thermoengine.....

Geen inspiratie

Verwijderd

Als je ook maar ietwat gevoelig bent voor lawaai, neem dan vooral geen orb, de eerste keer dat je dat ding aanzet kan je ernstig schrikken :) Het geluidsniveau is te vergelijken met de beruchte Delta HP's.

iig, dat ding houd mijn TB1.2 op 39° idle, 43° stressed...
de koelprut die erbij geleverd zit is Berquist, dit is beter dan de standaard witte koelprut maar ook helemaal niet goed, gebruik arctic silver, scheelt al snel zo'n 5 graden...

Het is wel zweten om dat ding op je cpu te krijgen, de clip is _ZEER_ stroef...
wat ik nu van plan ben is een mix te maken van de silverado en de orb, zijnde door er 3 grote panaflo radiaalblazers op te zetten, gaat een stuk harder blazen en veel stiller zijn.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 16:34:
Als je ook maar ietwat gevoelig bent voor lawaai, neem dan vooral geen orb, de eerste keer dat je dat ding aanzet kan je ernstig schrikken :) Het geluidsniveau is te vergelijken met de beruchte Delta HP's.

iig, dat ding houd mijn TB1.2 op 39° idle, 43° stressed...
de koelprut die erbij geleverd zit is Berquist, dit is beter dan de standaard witte koelprut maar ook helemaal niet goed, gebruik arctic silver, scheelt al snel zo'n 5 graden...

Het is wel zweten om dat ding op je cpu te krijgen, de clip is _ZEER_ stroef...
wat ik nu van plan ben is een mix te maken van de silverado en de orb, zijnde door er 3 grote panaflo radiaalblazers op te zetten, gaat een stuk harder blazen en veel stiller zijn.
Vraag. Waarom schop je dit oude topic?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Volgende keer even iets beter op de datum letten

Ik denk dat de topicstarter niet echt meer op dit advies zit te wachten..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.