Geen laag met chromecast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:47
Ik heb sinds kort een chromecast met Google tv. Deze heb ik direct aangesloten op de receiver(Marantz Sr7011). Wanneer ik YouTube en YouTube music open klinkt het alsof het geluid uit de tv speakers komt.
Bij andere apps zoals prime, Netflix en plex op dezelfde chromecast is er geen enkel probleem met het geluid.

De oplossing om de equalizer in de home app bij te stellen werkt niet. Deze wordt op internet veel gegeven maar ik mis de optie om dat te doen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
.

[ Voor 102% gewijzigd door TBTL op 06-04-2022 13:47 . Reden: niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43
Marcievg schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:16:
Ik heb sinds kort een chromecast met Google tv. Deze heb ik direct aangesloten op de receiver(Marantz Sr7011). Wanneer ik YouTube en YouTube music open klinkt het alsof het geluid uit de tv speakers komt.
Bij andere apps zoals prime, Netflix en plex op dezelfde chromecast is er geen enkel probleem met het geluid.

De oplossing om de equalizer in de home app bij te stellen werkt niet. Deze wordt op internet veel gegeven maar ik mis de optie om dat te doen.
heb je hem met hdmi aangesloten? Zou het kunnen dat ie in 5.1 mode oid staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
borft schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:48:
[...]

heb je hem met hdmi aangesloten? Zou het kunnen dat ie in 5.1 mode oid staat?
Ja aangesloten met hdmi. Bij Disney+ en Netflix heb ik ook atmos geluid. Dat gaat wel naar behoren maar de youtube apps geven een heel plat geluid.
Zelfs de woofer van mijn zuilen wordt totaal niet aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43
Marcievg schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:12:
[...]

Ja aangesloten met hdmi. Bij Disney+ en Netflix heb ik ook atmos geluid. Dat gaat wel naar behoren maar de youtube apps geven een heel plat geluid.
En gaat je receiver wel in de goeie mode? Als in als de Chromecast 2 kanalen stuurt, maar de receiver verwacht er 8, dan gaat het natuurlijk mis. Zo heb ik soms geen stemmen, omdat mijn receiver denkt dat ie stereo krijgt, terwijl het stiekum 5.1 is, waardoor het center kanaal verloren gaat. Netflix opnieuw opstarten verhelpt het meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Hier heb ik nog niet op gelet. Bij de overige apps springt hij wel over maar zal het straks eens kijken of ik het kan oplossen door de stand aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 10:12
Marcievg schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:12:
[...]

Youtube is niet meer dan 2 kanalen audio. Zet je versterker in DTS Neural THX en hij maakt er nog wat van. als het goed is schakelt de versterker automatisch over als hij ATMOS, DD+ en dergelijke detecteert.

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
mxhans196 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:36:
[...]

Youtube is niet meer dan 2 kanalen audio. Zet je versterker in DTS Neural THX en hij maakt er nog wat van. als het goed is schakelt de versterker automatisch over als hij ATMOS, DD+ en dergelijke detecteert.
Die stand heb ik hem ook altijd staan. En zoals je al zegt schakelt hij altijd automatisch over. Maar wanneer het 2 kanaal audio is zou je verwachten dat de woofer in de zuilen zou worden aangesproken maar dit is totaal niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:17

FeaR

In GoT we trust

Marcievg schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:50:
[...]
Maar wanneer het 2 kanaal audio is zou je verwachten dat de woofer in de zuilen zou worden aangesproken maar dit is totaal niet het geval.
Hangt van de ingestelde crossover af, die is leidend in welk formaat de audio ook wordt gestuurd. Tracks als DTS en Dolby veelal een dedicated LFE (.1) track hebben maar ook daar wordt de ingestelde crossover behouden. Wanneer alles naar de speakers wordt gestuurd is als je de speakers op "Large" instelt, dan wordt er geen crossover toegepast.

Ergo, hoe ziet de gehele setup er uit? Is er bijvoorbeeld een subwoofer aanwezig die het in deze niet doet en je daarom frequenties mist?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
FeaR schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:36:
[...]

Hangt van de ingestelde crossover af, die is altijd leidend in welk formaat de audio ook wordt gestuurd. Tracks als DTS en Dolby veelal een dedicated LFE (.1) track hebben maar ook daar wordt de ingestelde crossover behouden. Wanneer alles naar de speakers wordt gestuurd is als je de speakers op "Large" instelt, dan wordt er geen crossover toegepast. Ergo, hoe ziet de gehele setup er uit? Is er bijvoorbeeld een subwoofer aanwezig die het in deze niet doet en je daarom frequenties mist?
Naast deze receiver heb ik een focal set met bijbehorende subwoofer. De fronts staan ingesteld als large. De crossover staat op 80 of 120. Ik heb ook mijn pc aangesloten op deze set en alles wat ik daar al jaren op afspeel heeft nooit enig probleem gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 15:42
licht het niet gewoon aan de content die je luisterd op Youtube?
Als er een hele harde compressie over de muziek heen is gegaan (dus lage kb/s mp3tjes bijv) dan verlies je ook heel veel bas...

sws doet je subwoofer niet mee als je je fronts op large hebt staan met 2.0 input die youtube geeft.
Pagina: 1