Outlook en OpenPGP (GPGOL)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 07:53
Ik draai Outlook 365 en onderteken mijn berichten digitaal via OpenPGP (middels de plugin GPGOL). Alleen elke keer als ik een mail verstuur moet ik de passphrase invullen van het certificaat. Bij eM Client was dat 1x na herstart van het programma. Ik kan nergens vinden hoe ik dit ook voor Outlook kan aanpassen. Nou hoef ik gelukkig niet 100en berichten per dag te versturen.
Wie weet oplossing? Behalve geen Outlook gebruiken.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-10 19:04

jurroen

Security en privacy geek

Simpel: de plugin, GPGOL (en/of GPG4win) moet die functionaliteit bieden en als het dat niet doet is het einde verhaal. En als ik de screenshots zo bekijk zijn de instelmogelijkheden zeer beperkt.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 21:35
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door BytePhantomX op 07-04-2022 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amendeon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 22:15
DikkieDick schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:14:
Ik draai Outlook 365 en onderteken mijn berichten digitaal via OpenPGP (middels de plugin GPGOL). Alleen elke keer als ik een mail verstuur moet ik de passphrase invullen van het certificaat. Bij eM Client was dat 1x na herstart van het programma. Ik kan nergens vinden hoe ik dit ook voor Outlook kan aanpassen. Nou hoef ik gelukkig niet 100en berichten per dag te versturen.
Wie weet oplossing? Behalve geen Outlook gebruiken.
Onder GpgOL instellingen, (GnuPG-systeem (Technisch)) onder de kop private keys kan je als het goed is instellen wat de timeout is van cached PIN's, deze staat bij default op 600 seconden. Die is vrij aanpasbaar, dus je zou deze op een veel langere tijd kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 07:53
Amendeon schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:56:
[...]

Onder GpgOL instellingen, (GnuPG-systeem (Technisch)) onder de kop private keys kan je als het goed is instellen wat de timeout is van cached PIN's, deze staat bij default op 600 seconden. Die is vrij aanpasbaar, dus je zou deze op een veel langere tijd kunnen zetten.
Thanx, daar ga ik eens naar kijken en deze waarde ff opschroeven.

aka pluim003