Na elf jaar met veel plezier van mijn computer genoten te hebben, wordt het tijd voor een nieuwe.
Mijn huidige pc is een Sandy Bridge systeem met een Intel I7 2600K processor op 4500 mhz, 8 GB geheugen en een ssd met wat harde schijven. Spelletjes worden gespeeld op een Nvidia GTX 970.
Ik werk / speel spelletjes op een 24 inch scherm op 1920 x1080 en dit vind ik prima. Soms hang ik er twee 24 inch schermen naast om te sim racen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, gamen, simracen, films kijken en internet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 - 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast gaat mee, een Corsair Obsidian 700d. En verder blijven de muis, toetsenbord, headset en monitor hetzelfde.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ikzelf dacht aan onderstaand lijstje maar misschien zijn er componenten die niet goed compatible zijn. Zo staat het geheugen niet op de lijst van het moederbord maar heb ik het advies van dit geheugen met dit moederbord hier wel meer langs zien komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. Ik heb vroeger wel AMD systemen gehad maar ben altijd weer bij Intel teruggekomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem wat onder load best wel geluid mag maken.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb niet het idee dat dit in deze tijd nog nodig is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek bevestiging dat dit de juiste componenten voor mijn toekomstige systeem zijn.
Mijn huidige pc is een Sandy Bridge systeem met een Intel I7 2600K processor op 4500 mhz, 8 GB geheugen en een ssd met wat harde schijven. Spelletjes worden gespeeld op een Nvidia GTX 970.
Ik werk / speel spelletjes op een 24 inch scherm op 1920 x1080 en dit vind ik prima. Soms hang ik er twee 24 inch schermen naast om te sim racen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, gamen, simracen, films kijken en internet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 - 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast gaat mee, een Corsair Obsidian 700d. En verder blijven de muis, toetsenbord, headset en monitor hetzelfde.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ikzelf dacht aan onderstaand lijstje maar misschien zijn er componenten die niet goed compatible zijn. Zo staat het geheugen niet op de lijst van het moederbord maar heb ik het advies van dit geheugen met dit moederbord hier wel meer langs zien komen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700 Boxed | € 371,- | € 371,- |
| 1 | Moederborden | MSI Pro B660M-A DDR4 | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G | € 849,- | € 849,- |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 36,91 | € 36,91 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold - V2 | € 108,96 | € 108,96 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 91,50 | € 91,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.731,27 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. Ik heb vroeger wel AMD systemen gehad maar ben altijd weer bij Intel teruggekomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem wat onder load best wel geluid mag maken.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb niet het idee dat dit in deze tijd nog nodig is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek bevestiging dat dit de juiste componenten voor mijn toekomstige systeem zijn.