Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G5-2021
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Xiaomi Redmi Note 10s.

Wat is je budget?
max. 225 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Niks bijzonders: bellen, appen, foto's maken, bank-apps, navigatie-apps, enz.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi werd aangeraden vanwegen grote opslag (6GB Ram/128GB opslag), veel betere camera's en OLED-scherm.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ontdekte dat het draait op MIUI 12,5 gebaseerd op Android 11. Na enig zoekwerk leek dat niet zo erg (wel afwijkend van wat je normaal bij Android telefoons ziet), maar in reviews las ik wel forse kritiek bij de stabiliteit. Dat vind ik wel een probleem. Hoe stabiel is MIUI 12,5 dus? En er schijnen regelmatige updates te zijn die minder goed gecontroleerd zouden zijn, waardoor de stabiliteit onder druk komt. Een telefoon moet in elk geval bedrijfszeker zijn. Als het niet zeker genoeg is dan ga ik kijken naar een Motorola G60s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
Er is een enorm forum rondom MIUI te vinden: https://xiaomi.eu/community/

Maar het bedrijfsmodel van Xiaomi is veel toestellen op de markt zo goedkoop mogelijk. Dat betekend dat testen niet altijd even uitgebreid is als bijvoorbeeld een telefoon uit het Android Enterprise programma. https://www.android.com/intl/nl_nl/enterprise/ , waarbij ook Xiaomi, Motorola, Samsung, Nokia, etc. devices bied: https://androidenterprise...oogle.com/devices/#!/?AER
Daarnaast zie je overal in de wereld problemen in de upgrade naar Android 12 komende van Android 11, dus voor stabiliteit koop een toestel dat Android 12 al heeft, of houd een fabrieksreset in je achterhoofd om te moeten doen wanneer je de upgrade naar Android 12 krijgt.

Een Poco M4 Pro 5G zit rond jou budget en in het Enterprise programma, geen idee welke Android versie er op draait.
pricewatch: Poco M4 Pro 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart

Belangrijkste is altijd te onthouden dat fabrikanten keuzes maken. Waarin investeren, waarin niet.

[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 06-04-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G5-2021
  • Niet online
Dank voor deze info!
Het maakt het niet makkelijker. Het eerste dat mij opviel op de sites van het Android Enterprise programma was dat de verschillende toestellen "Security Updates Until" hadden van 2024, 2025 en 2026. Ik concludeer daaruit dat je na dat jaar geen security updates meer krijgt en dus een nieuw toestel, of een nieuwe Android versie moet hebben. Ik heb geen ervaring met updaten van Android. Geldt dat voor alle toestellen? Ik heb nu Android 8.1.0 Dat klinkt dan wel heel oud en onveilig...
De Poco zag er ook goed uit, maar de Xiaomi heeft wel meer (en betere?) objectieven aan boord.
De site over MIUI moet ik nog gaan bestuderen, maar is er in zijn algemeenheid iets te zeggen over veiligheid en stabiliteit van MIUI?
Overigens: is het simpelweg een keuze om update naar een ander OS te doen? En wat is het verschil met een fabrieksreset? Betekent in beide gevallen in elk geval dat je daarna alles opnieuw moet installeren neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:41

pino85

Im just a Bird in the Sky

Mbt stabiliteit, mijn mi9t pro draait het al een tijdje en ik heb exact 0 problemen gehad. Ook daarvoor had ik overigens geen enkel probleem ervaren met MIUI

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
G5-2021 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:46:
Dank voor deze info!
Het maakt het niet makkelijker. Het eerste dat mij opviel op de sites van het Android Enterprise programma was dat de verschillende toestellen "Security Updates Until" hadden van 2024, 2025 en 2026. Ik concludeer daaruit dat je na dat jaar geen security updates meer krijgt en dus een nieuw toestel, of een nieuwe Android versie moet hebben. Ik heb geen ervaring met updaten van Android. Geldt dat voor alle toestellen? Ik heb nu Android 8.1.0 Dat klinkt dan wel heel oud en onveilig...
De Poco zag er ook goed uit, maar de Xiaomi heeft wel meer (en betere?) objectieven aan boord.
De site over MIUI moet ik nog gaan bestuderen, maar is er in zijn algemeenheid iets te zeggen over veiligheid en stabiliteit van MIUI?
Overigens: is het simpelweg een keuze om update naar een ander OS te doen? En wat is het verschil met een fabrieksreset? Betekent in beide gevallen in elk geval dat je daarna alles opnieuw moet installeren neem ik aan?
Klopt dat fabrikanten verschillende termijnen hanteren voor beveiligingsupdates, en als zij stoppen dat het minder veilig wordt. overigens zijn er vanaf Android 10 wel steeds meer en betere beveiligingen die via de play store kunnen updaten, dus dat het minder erg is wanneer een fabrikant niet meer updates levert.

Een fabrieksreset is dat je alle gemaakte instellingen verwijderd en weer schoon begint, daarmee eventuele fouten of conflicten door gewijzigde instellingen kwijt raakt.
OS update krijg je van de fabrikant, of die krijg je niet en dan kun je met custom roms zelf aan de slag om te zorgen voor nieuwe versies op je telefoon.

Ik denk dat jij gewoon een Xiaomi of Poco (wat ook van Xiaomi is) kunt kopen in de winkel. Pak meest recente model, en dan kun je er weer 5 jaar tegen verwacht ik. Verwacht geen gekke dingen met instabiliteit met jou gebruik wat je beschrijft want dat is 13 in een dozijn, dus gewoon afgetest door de miljoenen Xiaomi klanten wereldwijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G5-2021
  • Niet online
OK, dank voor de reacties.

@pino85: Een geruststelling. Er zal ongetwijfeld wel eens iets zijn, maar jij geeft me wel een gerustgesteld gevoel.

@swhnld: Wederom dank voor deze goede inhoudelijke reactie. Ook hiermee ben ik voldoende gerustgesteld. Er is nog veel te leren, maar met reacties als deze durf ik wel verder te gaan zoeken en te lezen. Als er dan echt onbegrijpelijke zaken komen kan ik altijd weer een vraag stellen. Het probleem van mij is (net als voor velen denk ik) dat ik niet zoveel geld heb dat ik makkelijk een verkeerde keuze kan maken. Ik moet het vooraf goed uitzoeken want ik kan het maar één keer uitgeven.

Nogmaals dank dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:46
swhnld schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:31:
Er is een enorm forum rondom MIUI te vinden: https://xiaomi.eu/community/

Maar het bedrijfsmodel van Xiaomi is veel toestellen op de markt zo goedkoop mogelijk. Dat betekend dat testen niet altijd even uitgebreid is als bijvoorbeeld een telefoon uit het Android Enterprise programma. https://www.android.com/intl/nl_nl/enterprise/ , waarbij ook Xiaomi, Motorola, Samsung, Nokia, etc. devices bied: https://androidenterprise...oogle.com/devices/#!/?AER
Daarnaast zie je overal in de wereld problemen in de upgrade naar Android 12 komende van Android 11, dus voor stabiliteit koop een toestel dat Android 12 al heeft, of houd een fabrieksreset in je achterhoofd om te moeten doen wanneer je de upgrade naar Android 12 krijgt.

Een Poco M4 Pro 5G zit rond jou budget en in het Enterprise programma, geen idee welke Android versie er op draait.
pricewatch: Poco M4 Pro 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart

Belangrijkste is altijd te onthouden dat fabrikanten keuzes maken. Waarin investeren, waarin niet.
iemand hier deze?
zie dat er call recording op zit als ik google volg in hindi maar of dat ook op de nl versie zit?

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Pagina: 1