Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Verwijderd
Is de FSB van het MOBO opgekrikt?
Verwijderd
Lijkt me stug dat het aan je mobo of proc ligt.
Het feit dat je fan in de voeding een raar geluid maakte en er een brandende geur hing doet mij vermoeden dat die gewoon kapot is. Probeer eens de voeding te verwisselen.
ik vermoed inderdaad dat de voeding overleden is. Maar de fan van de voeding draait nog wel.
als het moederbord overleden is, kan dat dan?, zouden dan de fans van de cpu draaien. Dat doen ze nu wel namelijk?
ohja, ik kan ook mijn cd-rom drives niet openen. en het lampje van de hdd blijft altijd branden....
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
ATX kabel zit goed?
en doet de voeding het nog wel in een andere computer?
succes
Toch denk ik eerder aan het moederbord.. Probeer eens of je spanningen kunt nameten, of ergens een andere voeding lenen en in dit systeem proberen!
ik vermoed inderdaad dat de voeding overleden is. Maar de fan van de voeding draait nog wel.
als het moederbord overleden is, kan dat dan?, zouden dan de fans van de cpu draaien. Dat doen ze nu wel namelijk?
ohja, ik kan ook mijn cd-rom drives niet openen. en het lampje van de hdd blijft altijd branden....
Verwijderd
Is het niet zo dat je voeding alleen maar 12 volt afgeeft, en je cpu die pas veranderd in 2.0 volt (in mijn geval)?Op vrijdag 24 augustus 2001 12:33 schreef Twynn het volgende:
Kan inderdaad je voeding zijn.. Maar de 12V van je voeding werkt in ieder geval nog wel, anders gingen de fans niet draaien.. (misschien dat sommige andere spanningen weg zijn gevallen!)
Het is volgens mij niet mogelijk dat je voeding dood is
Je voeding geeft vele verschillende spanningen af (12V, 5V, -5V, -12V). Je moederbord heeft deze allemaal nodig..Op vrijdag 24 augustus 2001 13:17 schreef mdkiller het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je voeding alleen maar 12 volt afgeeft, en je cpu die pas veranderd in 2.0 volt (in mijn geval)?
Het is volgens mij niet mogelijk dat je voeding dood is
Zou echter de +12V nog wel werken, dan gaan de fan's draaien.. voeding van de processor en de io komt van de 5V af, en wordt later pas op het moederbord omgezet naar een lagere spanning.. Dus als je +5V niet meer werkt, dan gebeurt er niks, maar draaien je fans nog wel.
Het KAN dus wel!
Ga morgen denk even nieuwe voeding halen, 400 watt ofzo. Wou ik toch al wel, wordt nu alleen iets naar voren gehaald. Ik hoop dat het morgen dan weer werkt.
ik weet wel dat ik ook een geluid mis. Kan alleen niet zo bedenken wat dat is. mijn vermoeden is dat cpu niet opstart. maar ga er morgen avond, als het een beetje afgekoeld is maar mee verder denk ik. En anders het mobo maar vervangen... liever niet maarja
bedankt zover
ohja, hij was inderdaad overgeklokt, maar met del of insert ingedrukt houden, en power dan indrukken, kun je toch terug naar basic. Ook zal ik morgen anders mijn GFD er even afhalen
Verwijderd
Immers draait daar ook een koeler op die je had kunnen horen ratelen?
Effe voeding vervangen, en dan weet je of dat iig niet het probleem is.
Wat natuurlijk ook kan, de voedings regulatoren op je Mobo zijn opgeblazen.
Hierdoor kunnen de fan's nog best draaien, maar de rest zal niet werken.
And The Only One
de comp ging gewoon niet meer aan, nix draaide of werkte. bij jou is het een andere situatie dus het lijkt mij dat de mobo of proc dood is maar als de proc dood is zou de mobo toch wel laten zien/horen dattie niet werkt? dus ik vermoed dat de mobo dood is....
Helaas werkte het niet..
dus ikke moederbord eruithalen waren al die transistors kapot bij het proc slot..
heb hem opgestuurd en zit nou nog te wachten op een reactie..
Eeuwige n00b
Ik vind het vreemd dat veel mensen suggereren dat het moederbord kapot is. Op zich is dit natuurlijk best mogelijk, maar zou de CD-ROM drive in dat geval niet gewoon open moeten gaan?
Een CD-ROM kan toch alleen worden gelocked als het bijbehorende commando hiervoor over de bus wordt verstuurd, iets wat niet zomaar random gebeurt bij het aanzetten van de PC. Zo lang er (bij de meeste CD-ROM drives) +5V aanwezig is zou de CD-ROM moeten kunnen worden bediend.
ik kom net terug van de zwarte markt, en heb een andere voeding gekocht. Ik ga die vanavond, als het wat minder warm is inbouwen. En dan horen jullie het wel!!
Hoop dat dat het probleem oplost, en anders moet ik maar een ander mobo/ cpu kopen. Alleen ik wil de Abit KG7-raid, en die is nog niet echt in het land? of wel?
ik zal vanavond ook nog wel ff klooien, met wat spullen eruit halen enzo. en heel misschien doet hij het vanavond al wel weer?
maar de laden van mijn cd-rom gaan echt niet open, en ook gaan de lampjes van mijn netwerkkaart niet branden. dus hoop ik dat het de voeding is.
En nog belangrijker, bij wat voor toko
And The Only One
zojuist de voeding vervangen. En helaas geen verandering. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan de voeding.
moet dus maar een nieuwe computer gaan bouwen. och och wat jammer....
ik blijf het alleen vreemd vinden, dat na ruim een jaar 24/7 of de processor of het mobo overleden is?
voeding gekocht bij nodoubtcomputers.nl en het is een 300 watt high quality voeding. volgens de verkoper kun je daar meer op aansluiten als op de 400 watt. deze was toevallig alleen duurder. maar heb hem wel gekocht.
Dat je op die 300 Watt meer kan aansluiten dan die 400 Watt is natuurlijk pure onzin. Die 400 Watt kan meer apperatuur aan dan die 300 Watt. En als ze van hetzelfde merk zijn, lijkt het me helemaal sterk.Op zaterdag 25 augustus 2001 23:41 schreef jpm.lensen het volgende:
beloofde update
zojuist de voeding vervangen. En helaas geen verandering. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan de voeding.
moet dus maar een nieuwe computer gaan bouwen. och och wat jammer....ik was alleen van plan om de oude te verkopen... gaat nu niet echt door geloof ik....
ik blijf het alleen vreemd vinden, dat na ruim een jaar 24/7 of de processor of het mobo overleden is?
voeding gekocht bij nodoubtcomputers.nl en het is een 300 watt high quality voeding. volgens de verkoper kun je daar meer op aansluiten als op de 400 watt. deze was toevallig alleen duurder. maar heb hem wel gekocht.
Hehehehe meer op aansluiten als in : er zitten meer molex connectors aanOp zondag 26 augustus 2001 00:10 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
[..]
Dat je op die 300 Watt meer kan aansluiten dan die 400 Watt is natuurlijk pure onzin. Die 400 Watt kan meer apperatuur aan dan die 300 Watt. En als ze van hetzelfde merk zijn, lijkt het me helemaal sterk.
maar is ook een voeding die geschikt is voor P4, dus misschien altijd handig.
en ik geloof, misschien naief, dat een "goede" 300 watt meer aan kan als een "minder goede" 400 watt.
wat ik alleen niet snap, is waarom ik mijn cd-roms ook niet kan openen?
misschien als ik hem niet op mobo aansluit?
Als je fans het doen, dan is je voeding iig niet stuk, ook je mobo is niet stuk.Op vrijdag 24 augustus 2001 11:37 schreef jpm.lensen het volgende:
Ik heb naar al mijn extra fans gekeken, en ook naar de fans op processor. Maar die doen het allemaal.
Ik denk eerder dat je proc het begeven heeft.
1. Je zegt dat je je FSB omhoog hebt gekrikt, dit zorgt ervoor dat je proc warmer wordt.
2. Het weer van de afgelopen dagen was behoorlijk warm.
Dit zorgt ervoor dat je proc op zeer hoge temperatuur moest werken en dat ie het daardoor begeven heeft.
Als je nou ergens een CPU te leen kan krijgen om het te testen, dan zou je dit vermoeden weg kunnen halen.
De voeding moet je zo ie zo aansluiten op je mobo, anders werkt je systeem niet als je hem aanzet.Op zondag 26 augustus 2001 19:14 schreef jpm.lensen het volgende:
wat ik alleen niet snap, is waarom ik mijn cd-roms ook niet kan openen?
misschien als ik hem niet op mobo aansluit?
En het is inderdaad weird dat je je cd-roms niet kan openen ..... (wel aangesloten op je nieuwe voeding ?)
-
ff kijken of die nog te vinden zijn, slot A ?
maar is zeker te proberen....
updateje, heb gister de cpu vervangen, maar het probleem is er nog steeds? zou het dan mogelijk aan het moederbord liggen?
probeer nu een ander moederbord te regelen....
Probeer maar eens ALLES (incl. harde schijven) eruit te halen, en kijk of je in ieder geval in de bios kan komen.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
ik heb er nog niet zoveel tijd in gestoken, maar is wel een goed advies, maar jij zegt alle kaarten eruit halen, en niets aansluiten voor de rest?
alleen je videokaart erin laten?
ook zal ik het bios nog eens resetten,
maar zou 1 rotte kaart dit kunnen veroorzaken dan?
Toen zat er een kaart er niet goed in, waardoor mijn comp niet opstartte, maar wel alle fans begonnen te draaien.
Draait je harde schijf eigenlijk? (ofwel, heeft ie wel stroom)
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
ik kan trouwens ook niet mijn cd-rom open doen?
ga er vandaag/ vanavond nog wel even mee stoeien.
[update]
had zojuist al mijn kaartjes los, op de grafische kaart na, en ook mijn hardeschijven enzo ontkoppelt, maar nog steeds hetzelfde. Als je grafische kaart stuk is, dan blijft toch niet je hdd lampje branden?
misschien toch mobo dood?
[/update]
bedankt allemaal alvast voor alle adviezen
Verwijderd
Frank
dat denk ik ook wel, aangezien ik zowel de voeding als processor vervangen heb?
ben nu een ander mobo aan het regelen.... gaat nog wel oke
ik hou jullie op de hoogte, bedankt allemaal
Als je mobo geen videokaart vind dan zal hij dit middels piepen/ledjes aan je doorgeven. Aangezien dit niet gebeurt kun je nu al redelijk safe concluderen dat je moederbord kapot is. Probeer voor de zekerheid nog even een ander videokaartje.had zojuist al mijn kaartjes los, op de grafische kaart na, en ook mijn hardeschijven enzo ontkoppelt, maar nog steeds hetzelfde. Als je grafische kaart stuk is, dan blijft toch niet je hdd lampje branden?
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Op zaterdag 08 september 2001 20:17 schreef Frank.B het volgende:
Hmm, als ik me niet vergis (is wel zo bij de oudere voedingen) is het zo dat als alle spanningen stabiel zijn, een power good signaal wordt gegeven. Als dit niet het geval is, schakelt de voeding na een paar seconden weer uit. Dus dan moet het wel aan het moederbord liggen.
Frank
Hmm In dat geval is het toch WEL de voeding die zijn spanning niet stabiel kan houden en het mobo dat de voeding de melding geeft dat ie niet tevreden is over wat ie krijgt en die schakelt zich dan uit om schade aan apparatuur te voorkomen ???
in dit geval natuurlijk niet
update:
Ik heb een gedeelte van de spullen verkocht aan een neef van me. Die heeft erg veel probs gehad met inbouwen. Wat achteraf bleek was dat 1 geheugenbankje niet helemaal lekker was. Als je die eruit haalde werkte het wel?
Ik weet alleen niet of dit probleem tijdens transport ontstaan is?