Beoordeling meterkast, plaatsing extra groep oven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-01 16:50
Ik vraag me af of in deze meterkast je nog een extra groep kan plaatsen voor de oven.
...

Er komt iemand langs om deze te plaatsen, en eerst ging het om een combinatiekastje van groep / aardlekschakelaar in een, maar nu wordt gezegd dat het niet hoeft, want hij kan bij de zonnepanelen er op?
Ik heb het gesprek helaas niet zelf gevoerd en kan dus dat laatste verkeerd geinterpreteerd hebben, dus misschien meer de vraag, is er op enige manier mogelijk om hier een groep bij te plaatsen, of de oven op een bestaand iets aan te sluiten, zonder dat dit fout kan gaan?

...

Meerdere topics hierover gelezen met comments -> 4 groepen -> 1 aardlekschakelaar, en ook dat zonnepanelen op een eigen groep moeten (heb ik dit goed geinterpreteerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3fqXG3nJxzCN5QYIt60geIO2S0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzrAtOb66icQ4M1iWuPlOyMC.jpg?f=fotoalbum_large)
...

Alle reacties

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:32

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

M4inDC schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:58:
Ik vraag me af of in deze meterkast je nog een extra groep kan plaatsen voor de oven.
...

Er komt iemand langs om deze te plaatsen, en eerst ging het om een combinatiekastje van groep / aardlekschakelaar in een, maar nu wordt gezegd dat het niet hoeft, want hij kan bij de zonnepanelen er op?
Ik heb het gesprek helaas niet zelf gevoerd en kan dus dat laatste verkeerd geinterpreteerd hebben, dus misschien meer de vraag, is er op enige manier mogelijk om hier een groep bij te plaatsen, of de oven op een bestaand iets aan te sluiten, zonder dat dit fout kan gaan?

Op de rechter aardlekschakelaar kan nog een extra groep bijgeplaatst worden, de kookgroep telt als één groep dus er zitten er nu 3 op.

Daarbij ga ik er vanuit dat de pv groep op de linker aardlekschakelaar zit aangezien hij tegen de linker groepen aan zit, wel slordig dat ze er niet een oranje gekleurd stickertje onder hebben geplakt.

Dus ik denk dat je het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd hebt en dat er iets gezegd is in de trant van “rechts van de pv groep is nog plek”.

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-01 16:50
Nog bedankt!
Op een gegeven moest het spul er op een zondag nog in, extra alamat is het toch geworden.