Hybride werkplek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_booij
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-11-2024
waar te beginnen

De afgelopen jaren hebben een aantal van mijn collega's thuis gewerkt. Echt, ik zal wel de enige zijn...
gelukkig was ik hier al erg op voorbereid. vast mobiel intergratie op de voip centrale, werken in een cloud omgeving zodat je locatie geen probleem is voor de toegang en dat soort zaken.
het probleem ontstond dan ook niet toen maar nu.

de collega's gaan steeds meer op kantoor werken, weg rust... maar gedragen zich wel alsof ze op de laptop werken en verwachten nu van hun thin client het zelfde als van de laptop. er wordt veel gebruik gemaakt van TEAMS. maar een enkele keer ook nog van skype.

eigenlijk wil ik het komende jaar de werkplekken van deze collega's fexibel gaan maken. dus allemaal een laptop die ze mee kunnen nemen onder weg, maar op kantoor kunnen docken om gebruik te kunnen makken van een beter toetsenbord, dubbele schermen etc. maar wel kunnen profiteren van extra capaciteit zodat teams meetings e.d. soepel verlopen.

zelf heb ik ooit een Dell laptop met een Dell dock gehad. maar dat is al jaren geleden.
Ik verwacht dat soortgelijke oplossingen nog wel bestaan maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken, wat er op het moment als marktleider geldt.

kunnen jullie me op weg helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 12:04
Ga in contact met accountmanagers van Dell, HP, Lenovo, etc etc? Laat ze demonstraties doen?

Wat zijn de arbo regels waar het aan moet voldoen?

Hoe worden ze beheerd? Kijk eens naar Intune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:15
USB-C Docks zijn je vriend :)

Let wel op met welke laptops je gebruikt, niet alles werkt even netjes samen. Ik heb persoonlijk positieve ervaringen met de HP USB-C G5 docks (lastig verkrijgbaar), werken met zowel HP, Dell als Apple MacBooks prima (en willen de devices ook netjes laden via diezelfde aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wij hadden ooit HP's met docking station. Maar na verloop van tijd kwam er een nieuw type en paste de dock niet meer. Tegenwoordig is onze werkplek: monitor (of 2), tobo en muis. Mag je zelf in je laptop prikken. Het ziet er allemaal wat minder gelikt uit maar het werkt verder prima en een bos kabels is compatibel met ieder merk laptop. En ik geloof dat we een headset kunnen bestellen maar omdat ik zelf nauwelijks meer op kantoor ben heb ik me daar nog niet in verdiept.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:17

3_s

USB c is idd geweldig, werkt tegenwoordig zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:04
gastje01 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:56:
USB-C Docks zijn je vriend :)

Let wel op met welke laptops je gebruikt, niet alles werkt even netjes samen. Ik heb persoonlijk positieve ervaringen met de HP USB-C G5 docks (lastig verkrijgbaar), werken met zowel HP, Dell als Apple MacBooks prima (en willen de devices ook netjes laden via diezelfde aansluiting).
Ik heb ook een g5 dock op mijn werkplek staan. Maar die verrekt het (onder Windows) om mijn HP laptop te laden omdat die gespecificeerd is op 200W terwijl de dock 120W is. In stand by en onder ubuntu werkt het wel gewoon. Volgens de specs (thunderbolt) moet het gewoon kunnen maar het wordt toch softwarematig geblokkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Sinds kort Philips monitoren met usb-c, 27” dacht ik. Deze vervangen een docking station en 2 monitoren. Gebruik nu dus laptop scherm en externe monitor ipv dichtgeklapte laptop en 2 externe monitoren. Groot voordeel is dat iedereen dan alsnog zijn camera kan gebruiken op de laptop.
Prima tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:15
BlueMotion schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:11:
[...]

Ik heb ook een g5 dock op mijn werkplek staan. Maar die verrekt het (onder Windows) om mijn HP laptop te laden omdat die gespecificeerd is op 200W terwijl de dock 120W is. In stand by en onder ubuntu werkt het wel gewoon. Volgens de specs (thunderbolt) moet het gewoon kunnen maar het wordt toch softwarematig geblokkeerd..
Uit interesse, welke is dat dan? Een recent model Z-Book met redelijke specs wil namelijk wel gewoon (traag) laden. Bestaat natuurlijk wel een kans dat bij 100% belasting hij een beetje uit de accu slurpt, maar dat doen we toch niet de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:04
Pfoe het precieze model zou ik morgen even op moeten zoeken, maar het is een envy, dit jaar nieuw gekocht als vervanging voor een workstation. Redelijk powerhouse wel met een bak geheugen en een dedicated videokaart. Dat laatste is ook de voornaamste reden van die 200W rating dacht ik. Maar inderdaad zou ie het grootste deel van de tijd aan 120W makkelijk genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Mijn werkgever heeft recent de HP G5 docks vervangen door mooie HP-schermen met USB-C/Thunderbolt (weet de specs niet, Z--series schermen). Tweede scherm zit via DP gedaisychained aan het scherm waar de USB-C-kabel uitkomt. LAN, toetsenbord en muis hangen er ook aan, dus je hoeft enkel de USB-C in je laptop te prikken en gaan.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Lelletje schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:56:
Ga in contact met accountmanagers van Dell, HP, Lenovo, etc etc? Laat ze demonstraties doen?
This is the way.

Dat doen wij ook. Kan je ook nog een leuke korting scoren als je kan onderhandelen.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_booij
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-11-2024
bedankt voor alle input zo ver!

vwb bellen met accountmanagers, ik snap het punt ik ben alleen bang dat ik dan geen objectief verhaal krijg. plus dat deze mensen vaak weglopen als de zaken geleverd zijn en hier zitten de mensen die achteraf de klachten mogen oplossen.
daar komt bij dat ik gok dat ze voor 5 tot 10 werkplekken niet heel hard zullen lopen om een deal binnen te slepen.

gebruik van 1 2e scherm en laptop is niet echt een oplossing. ik doe dit zelf wel voor thuiswerken maar in de kantoor situatie is dat niet echt nodig. de hardware die je daarmee overbodig maakt is in veel gevallen al aanwezig.

Ik vind de USB-C dock een heel mooi idee denk dat ik dat pad eens dieper in ga duiken.
ik moet dan dus letten op het vermogen dat nodig is om te laden tijdens gebruik. want als dat goed afgestemd is hoeven collega's hun oplader niet mee te nemen naar kantoor?
iemand nog een goede optie voor de te gebruiken laptop? ze hebben nu allemaal een HP probook 450 G4 die zijn de laatste 5 jaar gebruikt voor RDS en teams/zoom/skype. en ik heb daar nooit performance klachten over gehad.

de oplossing die de werkgever van @FooLsKi heeft gekozen is natuurlijk het mooist.. maar dan moet ik zoveel hardware afschrijven... dat ga ik hier niet rond krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Dell komt dacht ik binnenkort met een nieuw universal dock. Even met Dell bellen.

Als je al Dell hebt is de TB19 erg fijn, maar die is wel primair voor Dell. (Ook omdat ze nogal ver over de USB-C spec heen gaan qua power.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:53:
Dell komt dacht ik binnenkort met een nieuw universal dock. Even met Dell bellen.

Als je al Dell hebt is de TB19 erg fijn, maar die is wel primair voor Dell. (Ook omdat ze nogal ver over de USB-C spec heen gaan qua power.)
De Dell 19 series docks zijn inderdaad erg fijn. Scherm er aan, en een Latitude laptopje in 13/14/15 inch en gaan met de banaan.

Well 3 jaar Dell Pro-Support nemen, die verdient zichzelf terug zodra er iets kapot gaat.
Pagina: 1