Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb nu een Ziggo Modem/Router/Switch in de meterkast. De Wifi hiervan staat uit. Voor het huis heb ik hierop een Ubiquiti AP aangesloten (werkt perfect), die in de gang hangt.

Mijn garage is ongeveer (hemelsbreed) 40 meter verder. In mijn garage hing een Linksys Switch/Router/Wifi AP. Hierop had ik DHCP uitstaan en de WIFI aan. Deze is nu kapot.

Ik heb in de garage Wifi + bedraad netwerk nodig, Daarom zat daar ook die Linksys (die ik nog had).

Nu mijn vraag:

Zou ik een Dream Machine in de garage kunnen plaatsen? Dan heb ik een switch en een AP en meteen ook de controller van Ubiquiti. Ik zou dan het DHCP gedeelte door mijn Ziggo-kastje laten regelen.

Andere goede ideeen en voorstellen zijn uiteraard ook welkom.

Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus

Beste antwoord (via Sjiefke op 05-04-2022 17:02)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:52
Makkelijker dan een UDM :)

Gewoon alles insteken, als je je Ziggo modem/router gebruikt heb je maar 1 subnet actief, dat maakt alles lekker plat en makkelijk.

Je AP kun je hetzelfde configureren zoals je de eerste Unifi AP ook ingesteld hebt (controller op een computer zetten, AP adopten, en klaar).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Gewoon alleen een AP met Wireless-uplink (lees nergens dat je een kabel hebt liggen?) is goedkoper en werkt prima. Aan de ethernetpoort kun je dan een switch hangen, zo heb ik hier in de tuin een camera aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
Er ligt een kabel tussen meterkast en garage.

Ik heb daarom in de garage nodig een AP en een extra vrije switchpoort (dus kan ook een AP zijn die een Switch erin heeft, bestaan die?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Je hebt wel (Unifi) APs met een extra ethernet poort, maar als je het omdraait heb je dat helemaal niet nodig.

Kabel naar de garage --> Switch --> Poort naar AP, andere poorten naar andere devices. Veruit de goedkoopste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
gastje01 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:36:
Je hebt wel (Unifi) APs met een extra ethernet poort, maar als je het omdraait heb je dat helemaal niet nodig.

Kabel naar de garage --> Switch --> Poort naar AP, andere poorten naar andere devices. Veruit de goedkoopste optie.
Dat is inderdaad veel slimmer.

Mijn issue is wel: is dat lastig te configureren (voor een welwillende amateur)?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• gastje01

Gewoon alles insteken, als je je Ziggo modem/router gebruikt heb je maar 1 subnet actief, dat maakt alles lekker plat en makkelijk.

Je AP kun je hetzelfde configureren zoals je de eerste Unifi AP ook ingesteld hebt (controller op een computer zetten, AP adopten, en klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
gastje01 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:47:

Super! Merci!

Pagina: 1