Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
De meeste TV's hebben tegenwoordig een lage standaard. Nu heb ik een Samsung HW-Q90R soundbar welke met zijn 83mm aan de hoge kant is voor de huidige tv's.

Ik ben aan het kijken naar de Samsung QE65QN85A. Zijn er mogelijkheden om de TV netjes hoger te zetten in plaats van met boeken te gaan klooien?

Monteren aan de muur is helaas geen optie (voor mijn vrouw).

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Heb je al gezocht?

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

2 woorden en je hebt je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-06 11:09

The Zep Man

🏴‍☠️

Neem een IKEA meubel met UPPLEVA ondersteuning. Ze zeggen tot 55", maar naar mijn ervaring kan er gewoon een 65" TV aan. Gewicht van de TV is belangrijker, en jouw TV zit ruim onder de 30 kg grens. Als je handig bent kan je ook een bestaand meubel UPPLEVA compatibel maken. Voor de steun wordt een plastic plaat meegeleverd dat gebroken wit heeft qua kleur en overgespoten kan worden naar de kleur van de achterliggende muur.

[edit]
Ah, crap. Niet leverbaar. Dan moet je kijken naar alternatieven. ;)

[ Voor 154% gewijzigd door The Zep Man op 05-04-2022 14:41 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Sorry, ik had misschien mijn vraag iets duidelijker moeten maken. Mijn vrouw vindt de standaard wel mooi en de meeste universele-standaarden zijn dat niet. Ze zou de bijgeleverde standaard dus eigenlijk willen behouden en de tv verhogen.

Maar als het geen andere optie is, zal ze het maar moeten accepteren.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als je de standaard wil behouden. Dan zal je met een plank of iets moeten gaan werken. Dat de soundbar iets lager ligt dan de TV. Of toch ophangen evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk je kan knutselen wat je wil maar dat het resultaat altijd tegenvalt in vergelijking met simpelweg aan de muur hangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:33
Hoeveel cm kom je tekort? Je kan de standaard wellicht onderop iets ophogen door meubelglijders eronder op vast te lijmen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
XNL073 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:03:
Hoeveel cm kom je tekort? Je kan de standaard wellicht onderop iets ophogen door meubelglijders eronder op vast te lijmen o.i.d.
De soundbar is 8,3 cm hoog en op onderstaand plaatje zie ik dat het scherm 6 centimeter van de grond staat. Dus met een extra centimeter voor het oog kom ik op 3,5 a 4 centimeter uit.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
S1NN3D schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:56:
Ik denk je kan knutselen wat je wil maar dat het resultaat altijd tegenvalt in vergelijking met simpelweg aan de muur hangen. ;)
Dat probeer ik mijn vrouw ook uit te leggen...

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:33
Je zou wellicht dan het beste naar een universele tv voet kunnen zoeken. Die zijn er ook in alle soorten en maten van praktisch tot design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:39
Maar... als je een soundbar vóór de (al dan niet originele) TV voet plaatst, dan zie je die voet toch helemaal niet meer?
Het maakt dan toch niet uit of je de originele mooie voet gebruikt, of een lelijke alternative om de TV hoger te zetten... je ziet em grotendeels toch niet meer...

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 13:43
Ik zit met hetzelfde probleem bij mij, voet van de TV is minder hoog dan de soundbar, bij mij gaat de oplossing een op maat gemaakte tv kast worden met een soort van (dichte)traptrede waar de TV dan op komt te staan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6mOMR1N.png
snelle zijaanzichtschets in paint

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddy Cosworth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 19:25
ik denk dat je gewoon je vrouw moet overtuigen, het lijkt er op dat zij de broek aan heeft in huis, lijkt me niet gezond, emancipatie gaat 2 kanten op, beide even veel inspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
eddy Cosworth schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:48:
ik denk dat je gewoon je vrouw moet overtuigen, het lijkt er op dat zij de broek aan heeft in huis, lijkt me niet gezond, emancipatie gaat 2 kanten op, beide even veel inspraak.
Klopt, daarom kies ik wat voor apparatuur er komt. Ik geef niet om esthetiek, maar mijn vrouw wel.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Puc van S. schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:33:
Ik zit met hetzelfde probleem bij mij, voet van de TV is minder hoog dan de soundbar, bij mij gaat de oplossing een op maat gemaakte tv kast worden met een soort van (dichte)traptrede waar de TV dan op komt te staan:
[Afbeelding]
snelle zijaanzichtschets in paint
Ga je deze zelf maken of laat je een bedrijf die maken? In het laatste geval ben ik zéér geïnteresseerd in de naam van het bedrijf ;)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-06 11:09

The Zep Man

🏴‍☠️

Extigo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:26:
Klopt, daarom kies ik wat voor apparatuur er komt. Ik geef niet om esthetiek, maar mijn vrouw wel.
Dan is haar smaak... bijzonder, als een TV aan de muur geen optie is. Er zijn die-hards die een kabel vrezen in de muur, maar een subtiele kabelgoot in de kleur van de muur (e.v.t. door deze over te spuiten) is natuurlijk ook altijd een optie. Dat ziet er een stuk mooier uit dan menig TV voet.

Als je het TV meubel gaat vervangen, dan kan je natuurlijk ook kijken naar een TV kast waar je de soundbar gewoon op een hoge plank, in het midden, open naar buiten kan plaatsen. Dan is de soundbar iets lager en 'geïntegreerd' in het meubel, en is de boel makkelijker schoon te maken t.o.v. wat @Puc van S. voorstelt. Dat zullen jullie beiden ook wel kunnen waarderen i.v.m. het schoonmaken, want je hebt zo minder hoekjes. De uitdaging zit dan alleen in het zoeken van een meubel dat een dergelijk breed middenvak heeft...

[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 06-04-2022 07:43 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:57

Jrz

––––––––––––

Extigo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:23:
[...]

Dat probeer ik mijn vrouw ook uit te leggen...
Gewoon doen en vertrouwen hebben dat het zo is? Blijkbaar kan ze het zich niet voorstellen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:33
@Extigo je hebt dit soort verhogers https://www.vidaxl.nl/e/v...1w3Q91EAQYBSABEgLc4PD_BwE in allerlei kleuren soorten en maten, wij hebben zelf een van hout zodat de decoder en playstation onder de tv kunnen staan en dit werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 13:43
Extigo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:27:
[...]

Ga je deze zelf maken of laat je een bedrijf die maken? In het laatste geval ben ik zéér geïnteresseerd in de naam van het bedrijf ;)
Combinatie van beide, het ontwerpen van de kast ga ik zelf doen (compleet a/v / boeken kast)
Maken wil ik laten doen ivm het ook wegwerken van stopcontacten/verlichting/usb/netwerk aansluitingen.

Door welk bedrijf heb ik nog geen idee dus dat kan ik niet zeggen :)
The Zep Man schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:39:
[...]

Dan is haar smaak... bijzonder, als een TV aan de muur geen optie is. Er zijn die-hards die een kabel vrezen in de muur, maar een subtiele kabelgoot in de kleur van de muur (e.v.t. door deze over te spuiten) is natuurlijk ook altijd een optie. Dat ziet er een stuk mooier uit dan menig TV voet.

Als je het TV meubel gaat vervangen, dan kan je natuurlijk ook kijken naar een TV kast waar je de soundbar gewoon op een hoge plank, in het midden, open naar buiten kan plaatsen. Dan is de soundbar iets lager en 'geïntegreerd' in het meubel, en is de boel makkelijker schoon te maken t.o.v. wat @Puc van S. voorstelt. Dat zullen jullie beiden ook wel kunnen waarderen i.v.m. het schoonmaken, want je hebt zo minder hoekjes. De uitdaging zit dan alleen in het zoeken van een meubel dat een dergelijk breed middenvak heeft...
deze soundbar heeft ook geluid aan de bovenkant/zijkant hebben, als je die dan dus in een TV kast zet heb je kans dat je daar een grote klankkast van maakt en een groot gedeelte van het dolby atmos effect kwijt raakt.

(los van dat ik niet direct zou zien hoe een soundbar in een schap plaatsen makkelijker schoonmaken is dan het op een kast te zetten)

[ Voor 55% gewijzigd door Puc van S. op 06-04-2022 09:54 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Pagina: 1