Vraag

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 23:45
Ik heb momenteel een Huawei P30 Pro van 3 jaar oud. Mede door de software ondersteuning (of beter gezegd gebrek hieraan) ben ik nu op zoek naar een vervanger.

Na uren lang reviews lezen en bekijken is mijn selectie gekrompen tot de Samsung S21 FE 256GB en de Google Pixel 6 (non pro) 128GB. Mede omdat ik niet bereid ben om de ultieme flagship prijzen voor een nieuwe telefoon te betalen.

Plussen en minnen die er voor mij toe doen:

+/- Pixel 6:
+ Uiteraard de goede camera
- Duurder tov S21 FE (552 Euro)
- 128Gb Opslag

+/- S21 FE:
+ Stuk goedkoper (380 Euro)
+ 256GB opslag
- Mindere hoofdcamera

Ik kan heel moeilijk een keuze maken. Internationale review sites gaan bijvoorbeeld allemaal uit van de dure introductie prijs van de S21 FE. Maar inmiddels kan ik de Samsung icm een abonnement en cashback voor 380 Euro krijgen en de Pixel 6 voor 552 Euro icm het zelfde abonnement. Dat is natuurlijk een aanzienlijk verschil van 172 Euro in het voordeel van de S21 FE...
Ander voordeel van de S21 FE is de 256gb opslag. De P30 Pro heeft 128Gb en die is bijna vol, dus wat extra is wel een pre maar absoluut geen showstopper (is wel wat op te verzinnen met cloudopslag etc.).

Echter wat mijn keuze moeilijk maakt... Ik heb momenteel een P30 Pro, die bekend stond om zijn goede camera en nog steeds op camera gebied zijn mannetje staat. Ik hoef niet de allerbeste foto's te schieten, fotografie is geen hobby van me. Echter wil ik wel onze opgroeiende kinderen mooi op de foto zetten en wil ik er niet op achteruit gaan tov de P30 Pro.

Indien de camera net zo goed (of beter) dan mijn huidige telefoon is dan ga ik voor de S21 FE en houd ik graag de extra centen in mijn zak! Maar zoals gezegd wil ik op camera gebied dus niet achteruit gaan.

Iemand hier die wellicht een direct vergelijk heeft of hierin advies kan geven?

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Lijkt erop dat de P30 pro ongeveer dezelfde camerakwaliteit heeft als de S21 FE. Een eerlijke vergelijking is wat lastig, maar denk dat ze redelijk gelijk presteren. Ga vooral even langs een winkel (Mediamarkt?) om de camera eens zelf te testen. Lijkt me verder echt een prima toestel :) De Pixel 6 heeft een wat betere camera, maar de meerprijs is vrij fors en 128GB opslag vrij karig. Gezien je camera eisen lijkt de S21 FE perfect te voldoen.

[Voor 16% gewijzigd door stin00 op 05-04-2022 14:15]

• Dikke2342
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:00
Conclusie hou je geld in je zak.
Doe ik ook met mijn S10+.
De S21 is iets beter, maar om daar honderden euro's aan uit te geven?
Tevens was ik een VF winkel en vind ik het scherm van de S22 matig ten opzichte van de S10+.
Lekker je P30 Pro houden.

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-12 21:24
Welke ontbrekende software ondersteuning doel je op? Over een paar weken komt de Emui 12 (Android 11) update naar NL met de laatste security updates.
Mijn vrouw heeft nu een S22 ultra, daar merk ik nu voor het eerst een klein verschil op de betere camera.
Met de iPhone 13 pro van mijn zwager merk ik steeds dat de foto's niet beter zijn maar vergelijkbaar.
Is het huidig toestel houden überhaupt een optie:)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 23:45
Nou inmiddels een week tevreden gebruiker van de s21 fe :)
Bevalt goed. Camera ietsje beter denk ik, maar gehele ervaring is wel wat soepeler. Met verkoop oude p30 kost me de overstap onder de streep 100 a 150 euro, daarvoor terug een iets betere telefoon en weer de nodige jaren software ondersteuning + 256gb ipv 128 :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee