Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-05 17:18
Hallo iedereen

Ikzelf ben een in Nederland geboren Nederlander , die als sinds 2010 in Dublin Ierland woont, en ik ben vorig jaar gestart, met het zoeken van een apartement , omdat de huur in Dublin en omstreken mij te hoog wordt, en ik wil toch lekker ergens wat goedkoper wonen buiten Dublin (meer in de natuur)

Ik zelf heb nog een nederlandse bank/investering's account , waarvan ik een gedeelte van het geld wil gebruiken om mn apartement te kopen hier, Maar nu vraagt mijn hypotheek-bank (in Ierland )om een " credit report ".
En een credit report kan ik niet leveren omdat dit in Nederland niet bestaat ??, en als ik dit mn rabobank vraag ,zeggen zij dat zij dit niet kunnen ! , dus zit ik nu in de knoop .. wat nu te doen.

Dus mijn vraag is , heeft iemand hier ervaringen met dit probleem ?? en hoe kan ik dit het beste oplossen ?
Want dit is mn eerste huis/apartement wat ik koop , dus ik ben nog erg nieuw op dit gebied . :?

[ Voor 5% gewijzigd door Metallize op 05-04-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:31
Je kan aangeven bij de ierse bank dat je een nederlandse bank hebt, en vraag hoe dit opgelost kan worden.
soms zijn bankafschriften van afgelopen x jaar genoeg. (Die jaar-dingen, waarbij enkel begin en eindstand per jaar staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Als je al 12 jaar in Ierland woont, kan je dan geen Iers credit report krijgen? Lijkt me voor de bank ook relevanter dan een blanco rapport uit Nederland.

Of kan je anders niet je BKR-overzicht inleveren? Dat is ons equivalent van een "credit report".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 16:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Volgens mij gaat het hier inderdaad over een BKR registratie. De vraag is echter of je deze uberhaupt kan aanvragen...ben je uitgeschreven in NL op het moment dat je in Ierland ging wonen?

Als dat namelijk het geval is, dan zal het Bureau geen kredietwaardigheid bijhouden van je. In dit geval kan je hem alleen in Ierland zelf aanvragen

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
Ja ik ben sinds 2010 uitgeschreven in Nederland , maar heb het account aangehouden op het adres van mn ouders , en sinds 2017 op mn huidige adres gezet , omdat ik per 1/2 jaar ergens anders woonde .

Ik heb het iig al gisteren opgevraagd bij het bkr, als dat niets opleverd dan wilt de hypotheek bank graag een verklaring dat de rabobank geen krediet rapport kan leveren, de vraag is of ze dat kunnen .. of begrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dit al gelezen?
https://www.centralcreditregister.ie/about/background/
https://www.centralcredit...-request-a-credit-report/
en
https://www.centralcredit...-report-and-other-rights/

Zoals ik het zie is een 'credit report' in ierland gewoon hetzelfde als een BKR-uitdraai

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:07

Lordy79

Vastberaden

De Rabobank kan bovendien een rapportje schrijven dat ze geen negatieve ervaringen met jou hebben. Een soort bewijs van goed gedrag.
Dat is juridisch een vodje maar banken vinden het toch wel prettig dit te ontvangen van een gerespecteerde andere bank.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
Lordy79 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:53:
De Rabobank kan bovendien een rapportje schrijven dat ze geen negatieve ervaringen met jou hebben. Een soort bewijs van goed gedrag.
Dat is juridisch een vodje maar banken vinden het toch wel prettig dit te ontvangen van een gerespecteerde andere bank.
Yup dat heb ik inderdaad aangevraagd, toen ik zelf belde boden ze me dit aan met als opmerking " tja dit bieden we studenten/expats aan die in de VS een bank-rekening aanvragen "
Maargoed ik heb het allemaal aangevraagd BKR check , t zal moeten werken , want het heeft tot 2017 op mn adres gestaan van mn ouders, een creditcheck zoals men hier boven adviseerde , ze hebben dat niet nodig , maargoed ... t kan geen kwaad, anders stuur ik mn solicitor er wel achteraan

Ik vraag me wel , ik zal toch zeker niet de eerste zijn die in Ierland een hypotheek aanvraagt ???
Pagina: 1