Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpetoday
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-07 17:12
Ik wil een nvme SSD toevoegen aan mijn pc. Mijn moederbord heeft 1 m.2 slot: hier zit al een SSD in. Welke adapter kan ik aanschaffen zodat ik een tweede SSD toe kan voegen? Ik heb een adapter gevonden die hier volgens mij voor bedoeld is. Ik ben onzeker of deze in mijn moederbord kan. Er staat dat deze is voor Pci-e 3.0 x4. Mijn moederbord heeft 2 x16 slots en 4 x1 slots. Waar zou deze dan in moeten?

In mijn bovenste x16 slot zit mijn 1070ti. Deze is vrij dik, en de koeler zit dus vrij dicht op de onderste x16 slot. Zou hier de adapter in moeten, en zou dit passen?

Mijn moederbord: pricewatch: MSI Z370 Gaming Plus
De adapter die ik al heb gevonden: pricewatch: Startech.com PCI Express x4 naar M.2 PCIe SSD-adapter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:17

jgj82

Ja, maar = nee

jpetoday schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:13:
Ik wil een nvme SSD toevoegen aan mijn pc. Mijn moederbord heeft 1 m.2 slot: hier zit al een SSD in. Welke adapter kan ik aanschaffen zodat ik een tweede SSD toe kan voegen? Ik heb een adapter gevonden die hier volgens mij voor bedoeld is. Ik ben onzeker of deze in mijn moederbord kan. Er staat dat deze is voor Pci-e 3.0 x4. Mijn moederbord heeft 2 x16 slots en 4 x1 slots. Waar zou deze dan in moeten?

In mijn bovenste x16 slot zit mijn 1070ti. Deze is vrij dik, en de koeler zit dus vrij dicht op de onderste x16 slot. Zou hier de adapter in moeten, en zou dit passen?

Mijn moederbord: pricewatch: MSI Z370 Gaming Plus
De adapter die ik al heb gevonden: pricewatch: Startech.com PCI Express x4 naar M.2 PCIe SSD-adapter
Nou, maak je PC open en gluur eens langs je GPU naar het vrije PCI-e slot. Dan weet je toch genoeg?
Afgaande op de afbeelding van het door jou genoemde moederbord zou ik zeggen van wel, je kaart moet meer dan 3 slots breed zijn om een probleem te vormen. Dat is uitzonderlijk dik.

Ik zou wel even in de handleiding kijken wat er gebeurt als je het tweede x16 slot gaat gebruiken. Het kan zijn dat de bandbreedte naar x8 gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:41
Waarom geen S-ATA schijf trouwens?
Het verschil is vrij klein met een NVME schijf.

Plus je zal pci express lanes missen voor de GPU missen met die extra kaart erin (edit: ik zie dat de z370 ook best wat lanes heeft vanuit de chipset)

De koeling van de gpu kan zeker wel beinvloed worden als de m2 kaart er vlak onder zit

[ Voor 32% gewijzigd door freaky35 op 05-04-2022 12:55 ]