Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vannazz
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-06-2022
Hey! Ik ben al een tijdje verslaafd aan het spel Anno 1800 en al zijn uitbreidingen.

Ik speel het op een laptop van 5 jaar oud, alle grafische opties staan allemaal op het laagste en ondanks mijn laptop al zo oud is draait het spel de eerste dagen altijd ontzettend vlot.

Maar vanaf mijn populatie te hoog wordt (ik zit aan 100 duizend en heb zowat alles gebouwd van alle uitbreidingen) en er dus meer en meer ram nodig is (8 GB ram is wat ik heb) begint het natuurlijk allemaal ontzettend laggy te worden.

Dus ik heb dringend sowieso een nieuwe laptop nodig, er komt ook weer een nieuwe uitbreiding aan.
ookal staat er op de Anno site duidelijk wat de ideale specificaties zijn lees ik toch vaak op het internet dat een hoge populatie sowieso voor problemen blijft zorgen, zelfs bij mensen met 16 GB ram.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Minimum requirements for High Settings (1080p, 60 FPS)
OS: Microsoft Windows 7, Windows 8 or Windows 10(64-bit versions only)
Processor: Intel i5 4690k @ 3.5 GHz, AMD Ryzen 5 1500X @ 3.5 GHz
Video: NVIDIA GeForce GTX 970 (4 GB of VRAM) or AMD Radeon R9 290X (4 GB of VRAM) *,**
DirectX: DirectX 11 or DirectX 12
Memory: 8 GB RAM
Storage: 60 GB available hard drive space
Peripherals: Mouse and Keyboard

dus ik heb een beetje schrik dat ik dus nog steeds op dezelfde problemen zal botsen met een nieuwe laptop :P
en alles er dus enkel beter zal uitzien.

is er hier iemand die dit spel ook speelt en met zekerheid kan zeggen welke configuratie ik nodig heb? en of het misschien een spel is dat gewoon nooit perfect op een laptop zal draaien vanaf wanneer je ver geraakt en waarvoor je eigenlijk echt een desktop nodig hebt? ik ben van plan om er ééntje op coolblue te kopen dus je mag altijd wat links naar goeie toestellen posten :D het leuke aan een laptop is dat je makkelijk overal kan gaan zitten natuurlijk.

Thx!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat heb je zelf zoal gevonden waar je nog vragen bij hebt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vannazz
@Hackus ja deze misschien https://www.coolblue.be/n...an517-53-76dv-azerty.html? er staan wel geen reviews bij. mijn huidige is ook een acer, altijd wel tevreden van geweest maar nu dus stokoud. dus die lijkt me goed maar ik weet niet of het voldoende is aangezien op de anno site enkel de minimum specificaties staan voor het allemaal het mooiste weer te geven, maar die specs houden misschien geen rekening met de eindfase van het spel met hoge pop.

dus vandaar dat ik hoop dat er hier misschien nog mensen het spel spelen op een laptop.

ik geef er liever niet meer dan 1500 voor, tenzij het absoluut nodig is. er zijn ook van die gaming laptops met 32GB Ram maar die kosten 3000 euro of meer :P

misschien is er eentje die een beetje duurder is maar wel veel beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:57
Welke laptop heb je nu en kan je er nog meer ram bij steken? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 08:34
Vanwege de recente release van Intels 12e gen processoren en RTX 30##Ti modellen GPU's en Lenovo dus nu Generatie 7 laptops maakt, gooit Lenovo al hun Generatie 6 laptops in de aanbiedingen. Zowel op hun eigen website als die op sites als Coolblue gaan voor heel weinig.
https://www.lenovo.com/nl...sc&resultsLayoutType=grid

En je zoekt een laptop met 32GB aan RAM, dus wellicht is deze wat voor je? https://www.lenovo.com/nl...-Pro-16ITH6H/p/82JD0066MH

De specs zouden ruim voldoende moeten zijn voor Anno 1800!

(Wellicht beetje schaamteloze promo voor Lenovo van mijn kant, ben ook biased naar ze, maar toevallig heb ik de aanbiedingen op hun website meermaals voorbij zien komen.)

[ Voor 13% gewijzigd door LongTimeAgo op 05-04-2022 12:39 ]

Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Welke laptop heb je nu ?
Dat is de eerste belangrijke vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vannazz
@Anoniem: 377816 @RubjeMazter een Acer Aspire S 13, intel Core i5 en 8 GB ram,
volgens mij kan je in dit model geen RAM bijsteken of vervangen maar ben niet zeker.
Pagina: 1