Mensen die Divx of DVD willen kijken op TV

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Ik begrijp niet waarom iemand de vrij brakke tv-out van een VGA kaart wil gebruiken om DVD/DivX te bekijken.

PAL = 720x576 en NTSC = 720x480. Er zijn dus geen pc resoluties die echt lekker passen op een TV, en TV heeft ook nog overscan.
Ook de refreshrate van TV is lager dan je zomaar uit je PC krijgt, namelijk 50/60 Hz interlaced. Normaal VGA is minimaal 60 Hz non-interlaced.

Ook al heb je met TVTOOL of TCC overscan en dus beeldvullend beeld is het refreshrate probleem wel storend bij divx en DVD. Camerabewegingen zijn niet vloeiend.

Je kan veel beter een realmagic Hollywood Plus kopen. Hardware mpeg1/2/dvd/ac3 decodering en een "normale" pal/ntsc uitgang met de correcte resolutie/refreshrate net als een standalone dvd speler. De kwaliteit daarvan is veel beter dan welke tv-out dan ook. En je hebt een AC3/DTS/PCM spdif uitgang.

En als bonus kan je tegenwoordig met divxplus ook nog divx afspelen via de framebuffer van je H+.

* Ik schrijf dit omdat er erg veel topic over tv-out gaan en mensen vind ik te snel kiezen voor de tv-out optie *

Coïtus ergo sum

• Metzie
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Ik heb een trust televiewer die resoluties tot 1024x768 aankan. Beeld is gewoon TV kwaliteit. Kan ik lekker startrek en andere series kijken :P

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:28
Ik heb die trust televiewer ook, maar als ik een dvd bekijk krijg ik een storende witte balk die constant over mijn scherm loopt dus dat vindt ik geen tv kwaliteit

Hail to the king baby!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 06:49
Met die Hollywood plus kun je geen DivX op je tv kijken, Er komt wel binnenkort een MPEG-2 en MPEG-4 decoder kaar t van sigma uit. daar kan je beter op wachten

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

En als bonus kan je tegenwoordig met divxplus ook nog divx afspelen via de framebuffer van je H+.
is dat allang?? Ik heb er nog nooit van gehoord. Als het zo is dan weet ik het allang :P

Hier staat tekst

• Rickysaint
  • Laatst online: 17-08 07:02
Nou het is niet specifiek dat ik voor tv-out gekozen heb, maar hij zit toevallig op mijn vga kaart. Indien ik me echt mateloos irriteer dan zal ik zeker je advies overwegen.

every man is wise, until he speaks

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ik geef chilly willy gelijk. Het beeld op je monitor heeft een veel hogere resolutie en refrsh rate (en progressief ipv interlaced), er hoeven geen rare tools aan pas te komen...

Tv-uit is alleen een optie voor mensen die te weinig geld uit hebben gegeven aan hun monitor en teveel aan hun tv (bij mij ligt het op f1300 voor de monitor en een gratis tv, waar ik nooit naar kijk, want tv via mijn tv-kaart ziet er op mijn monitor toch veel beter uit).

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Of je neemt gewoon een Matrox G4x0, dan hebt je geen scanconversieproblemen.

• Krypt
  • Laatst online: 22-08 12:53
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:30 schreef urk_forever het volgende:
Ik heb die trust televiewer ook, maar als ik een dvd bekijk krijg ik een storende witte balk die constant over mijn scherm loopt dus dat vindt ik geen tv kwaliteit
Gebruikt je heel toevallig een Laptop met de Trust Televiewer?? zoja; trek de voeding van de laptop er eens uit.. heb ik ook gehad met mijn Dell Latitude... Voeding eruit en probleem verholpen

Pvouput live

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:20

TheVMaster

Moderator WOS
Dat DivXPro (ofzo) tooltje..werkt dus niet bij elke versie van de H+ kaart.

Ik heb er dus ook eentje (OS : win2k) en de laatste drivers van de H+, maar helaas werkt het niet :( du sik moet nog DivX op me monitor kijken...

Maar de dvd beeldkwaliteit van de H+ (op TV) is echt SUPER te noemen!! Ik heb dat ding al zekers 3 jaar....en de support is goed, en hij is eenvoudig regiovrij te maken (zit een regiolock op)....

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Wat kost zo'n Hollywood hardware dvd kaartje en wat is het voordeel boven een losse dvd speler?

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:31 schreef Chillmeister het volgende:
Met die Hollywood plus kun je geen DivX op je tv kijken, Er komt wel binnenkort een MPEG-2 en MPEG-4 decoder kaar t van sigma uit. daar kan je beter op wachten
[topic=198576/1/25]

Verwijderd

Ik vind het vergelijken van beeldkwaliteit met monitor en TV een beetje appels met peren vergelijken. Mijn TV is 50 Hz en daar is natuurlijk goed naar te kijken, een monitor op 50 Hz daarentegen niet. Ik heb een 21" monitor, maar kijk DivX toch veel liever op mijn 72cm breedbeeld. De beeldkwaliteit van een goeie DivX is super te noemen :)

• Chillmeister
  • Laatst online: 21-08 06:49
cool, dan moet ik zo'n hollywood kaartje kopen. dat wist ik nioet van H+ met een software tooltje

• Chilly_Willy
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:47 schreef TheVisionMaster het volgende:
Dat DivXPro (ofzo) tooltje..werkt dus niet bij elke versie van de H+ kaart.

Ik heb er dus ook eentje (OS : win2k) en de laatste drivers van de H+, maar helaas werkt het niet :( du sik moet nog DivX op me monitor kijken...

Maar de dvd beeldkwaliteit van de H+ (op TV) is echt SUPER te noemen!! Ik heb dat ding al zekers 3 jaar....en de support is goed, en hij is eenvoudig regiovrij te maken (zit een regiolock op)....
Ik heb win2k de laatste drivers en een oude H+ en het werkt echt.
Je moet wel Divx3.11a hebben. Divx4 werkt 'nog' niet.

Probeer het anders een met graphedit.

Ik moet hem soms ook 10 keer starten voordat ik de filerequester krijg, maar dan werkt hij wel.

Coïtus ergo sum

• Chilly_Willy
Ik heb trouwens zelf ook een Trust televiewer, maar die haalt het echt never nooit niet bij mijn H+.

Coïtus ergo sum

• Chilly_Willy
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:42 schreef wildmedia het volgende:
Of je neemt gewoon een Matrox G4x0, dan hebt je geen scanconversieproblemen.
Hoezo niet dan? Ik geloof dat je wel customresoluties kan 'aanmaken', dus 720x576 etc. Maar dan heb je nog steeds het niet vloeiende beeld van 50/60 Hz interlaced.

Coïtus ergo sum

• urk_forever
  • Laatst online: 21-08 15:28
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:46 schreef Krypt het volgende:

[..]

Gebruikt je heel toevallig een Laptop met de Trust Televiewer?? zoja; trek de voeding van de laptop er eens uit.. heb ik ook gehad met mijn Dell Latitude... Voeding eruit en probleem verholpen
nope gewoon op mijn pc dus de stekker eruit trekken is geen optie

Hail to the king baby!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:10 schreef Chilly_Willy het volgende:
Ik begrijp niet waarom iemand de vrij brakke tv-out van een VGA kaart wil gebruiken om DVD/DivX te bekijken.

PAL = 720x576 en NTSC = 720x480. Er zijn dus geen pc resoluties die echt lekker passen op een TV, en TV heeft ook nog overscan.

Daar heb je DVDMAx voor. Je kan zelf kiezen of je PAL of NTSC wilt (de resolutie dus ook).

Ook de refreshrate van TV is lager dan je zomaar uit je PC krijgt, namelijk 50/60 Hz interlaced. Normaal VGA is minimaal 60 Hz non-interlaced.

Negative, 100 Hz hier.

Ook al heb je met TVTOOL of TCC overscan en dus beeldvullend beeld is het refreshrate probleem wel storend bij divx en DVD. Camerabewegingen zijn niet vloeiend.

DVDMax heeft altijd beeldvullend signaal. refreshrate naar TV-out is altijd 50 of 60 Hz, heb je geen invloed op. Camerabewegingen zijn niet vloeiend als je allemaal TSR's hebt draaien. Op een schone, aparte HD Windows installeren + DVD soft = nooit last van haperingen.

Je kan veel beter een realmagic Hollywood Plus kopen. Hardware mpeg1/2/dvd/ac3 decodering en een "normale" pal/ntsc uitgang met de correcte resolutie/refreshrate net als een standalone dvd speler. De kwaliteit daarvan is veel beter dan welke tv-out dan ook. En je hebt een AC3/DTS/PCM spdif uitgang.

Nog nooit van Matrox gehoord? Hier met RGB, nog wat beter dan S-VHS. SBLive! heeft zowel optisch als COAX uit.

* Ik schrijf dit omdat er erg veel topic over tv-out gaan en mensen vind ik te snel kiezen voor de tv-out optie *
Die mensen kiezen "te snel" voor Chrontel, Brookthree, Conexant etc. omdat die rommel op snellere 3D kaarten zit.

En een DVD ziet er absoluut mooier uit op TV dan op een monitor. Dit IVM de wisseling in beeldlijnen (beeldopbouw).

Zo, dat was mijn commentaar effe ;)

Concrete Loop Watercooling

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Hier een Matrox G450 en absoluut een fantastisch beeldje op de 2e monitor uitgang die ook voor TV-out kan worden gebruikt. Via S-VHS kabeltje. Perfect beeld :)

Maar TV-out op een el-cheapo kaart zal idd veel slechtere kwaliteit geven....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Zo'n H+ kaartje klinkt best interessant. De nieuwste versie kan ik dus ook divx haarscherp mee op tv bekijken, en dvd kwaliteit is ook goed? Ik heb een PAL tv met alleen scart, dit geeft geen problemen neem ik aan?

En zo'n afstandsbediening voor de H+, wat mag die kosten en waar kan ik die halen?

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:10 schreef Chilly_Willy het volgende:

en als u nu bestelt krijgt uw er een gratis nikea messen set erbij,
Is het niet fantastic jhon! *D
"bestel nu en profiteer van onze dertig dagen niet goed geld terug gerantie.
onze telefooniste staan voor u klaar, BEL NU!"

/on
Ik gebruik gewoon de tv-out van me matroxG400 werkt prima :)

Verwijderd

Ik krijg toch een beetje t gevoel dat ik iets niet goed doe.., want als ik mn Matrox G450 aan mn tvtje hang dan is het echt niet mooier dan mn monitor (21").. Dan zitten er nl. 2 storende lijnen in mn beeld.

• faabman
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik heb hier op dit moment een asus v3800 tnt2 met tv out en een sony 21" vlakke tv, nou, dat werkt prima, de meeste divxjes en dvds zijn gewoon vloeiend af te spelen. En je moet ook vooral niet vergeten dat de cpu die er achter hang ook een rol speelt bij het al dan niet vloeiend bewegen van je dvd/divx. De kwaliteit van divx films wil ook nog wel eens te wensen over laten, dus wat dat betreft ben ik van mening dat een tv-out gewoon een hele goede optie is.

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Chilly_Willy
Op vrijdag 24 augustus 2001 14:10 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Zo'n H+ kaartje klinkt best interessant. De nieuwste versie kan ik dus ook divx haarscherp mee op tv bekijken, en dvd kwaliteit is ook goed? Ik heb een PAL tv met alleen scart, dit geeft geen problemen neem ik aan?

En zo'n afstandsbediening voor de H+, wat mag die kosten en waar kan ik die halen?
Ik gebruik remote selector met de iRman. Je kan ook een clone gebruiken voor f 25,00. Zoek maar ff.
Hiermee kan je ook winamp etc. besturen.

Coïtus ergo sum

• Chilly_Willy
Op vrijdag 24 augustus 2001 14:26 schreef NogooD het volgende:

[..]

en als u nu bestelt krijgt uw er een gratis nikea messen set erbij,
Is het niet fantastic jhon! *D
"bestel nu en profiteer van onze dertig dagen niet goed geld terug gerantie.
onze telefooniste staan voor u klaar, BEL NU!"

/on
Ik gebruik gewoon de tv-out van me matroxG400 werkt prima :)
Ik post alleen dit bericht omdat ik HEEL veel topic zie over tv-out en DVD/Divx kijken en dat het niet mooi/goed werkt.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Ach ik heb een tnt2 m64 kaartje met tv-out en divx en dvd's zijn lekker te kijken op 800x600x32 dus ik ben wel tevreden. :) (wie weet heb ik wel lage eisen wie zal het zeggen ? ).

Verwijderd

marvel G400 perfecte tv out

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:42 schreef urk_forever het volgende:

[..]

nope gewoon op mijn pc dus de stekker eruit trekken is geen optie
Probeer eens je cabel aansluiting naar de doos in de muur eruit te halen, als je dvd gaat kijken.

• Chilly_Willy
FreeRider:
DVDMax heeft altijd beeldvullend signaal. refreshrate naar TV-out is altijd 50 of 60 Hz, heb je geen invloed op. Camerabewegingen zijn niet vloeiend als je allemaal TSR's hebt draaien. Op een schone, aparte HD Windows installeren + DVD soft = nooit last van haperingen.
Tuurlijk is TVout 50 of 60 Hz, dan zijn de PAL en NTSC standaarden. Het probleem is dat je video encoder van je 800x600 60Hz non-interlaced (of wat je ook gebruikt) een 720x576 50Hz interlaced signaal moet maken, en dat gaat NOOIT vloeiend.
"Je kan veel beter een realmagic Hollywood Plus kopen. Hardware mpeg1/2/dvd/ac3 decodering en een "normale" pal/ntsc uitgang met de correcte resolutie/refreshrate net als een standalone dvd speler. De kwaliteit daarvan is veel beter dan welke tv-out dan ook. En je hebt een AC3/DTS/PCM spdif uitgang."

Nog nooit van Matrox gehoord? Hier met RGB, nog wat beter dan S-VHS. SBLive! heeft zowel optisch als COAX uit.
RGB is idd beter dan s-video (s-vhs is de verbeterde versie van Video Home System met 400 beeldlijnen).
[..]
"Ook de refreshrate van TV is lager dan je zomaar uit je PC krijgt, namelijk 50/60 Hz interlaced. Normaal VGA is minimaal 60 Hz non-interlaced."

Negative, 100 Hz hier.
100 Hz TV ja, maar je PAL signaal is nog steeds 50 fields per seconde..
Die mensen kiezen "te snel" voor Chrontel, Brookthree, Conexant etc. omdat die rommel op snellere 3D kaarten zit.

En een DVD ziet er absoluut mooier uit op TV dan op een monitor. Dit IVM de wisseling in beeldlijnen (beeldopbouw).

Zo, dat was mijn commentaar effe ;)
Een DVD ziet er juist BETER op je monitor/projector.
Dit omdat het niet interlaced is en dus progressive scan is.

Een film word op 23,9 fps geschoten. Bij PAL DVD word hij 4 procent versneld afgespeeld (en duurt ook iets korter) op 25 fps. Bij NTSC DVD word en 3:2 pulldown gedaan. Dit houd in dat de fields telkens of 3 of 2 keer herhaald worden om zo aan de 60 Hz (30 fps) van NTSC te komen.

Maar op de DVD staat respectievelijk 25 of 23,9 fps. Als jij dus een refreshrate hebt van 25 maal x of 24 maal x dan kan je progressive scan kijken op je monitor of projector. Dus net als in de bios (waar je overigens 48 fps ziet), en geen last hebt van "kammen" bij horizontale bewegingen.

Mijn conclusie is:
Wil je op je TV kijken: gebruik standalone (geen el-cheapo) of een H+.
Wil je op je monitor of projector kijken: gebruik VGA out van je video kaart of de VGA overlay van de H+.

Coïtus ergo sum

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat zijn die storende "lijnen/flitsen" dan bij snelle Divx/mpeg scene's ? Bijvoorbeeld bliksemscene's of stoboscoop achtige effecten ?

GF2MX400 ?

Is dat de overlay van de videokaart?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Hmm, ik heb prima beeld op trinitronneke hoor. (v7100t, SVHS kabel)
Ik ga toch geen 1300 piek betalen voor een zogenaamd "goede" monitor om er films op te kijken :?
Beeld is daar te klein voor om met 5 man voor te gaan zitten :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Chilly_Willy
Op woensdag 05 september 2001 09:14 schreef KillerAce_NL het volgende:
Wat zijn die storende "lijnen/flitsen" dan bij snelle Divx/mpeg scene's ? Bijvoorbeeld bliksemscene's of stoboscoop achtige effecten ?

GF2MX400 ?

Is dat de overlay van de videokaart?
Dit komt doordat er meestal bij het coderen een vaste bitrate gebruikt is. Bij bliksemscene's of stoboscoop achtige effecten veranderd er te veel in het beeld om dat op die bitrate op te slaan. Bij DVD worden variabele bitrate gebruikt en die zie je ook bij zo'n scene veel hoger liggen dan bij een still shot.

Coïtus ergo sum

• Chilly_Willy
Op woensdag 05 september 2001 09:15 schreef 2Dutch2 het volgende:
Hmm, ik heb prima beeld op trinitronneke hoor. (v7100t, SVHS kabel)
Ik ga toch geen 1300 piek betalen voor een zogenaamd "goede" monitor om er films op te kijken :?
Beeld is daar te klein voor om met 5 man voor te gaan zitten :)
Nee een monitor is niet echt geschikt om met 5 man naar te gaan kijken. Maar een projector is natuurlijk wel leuk >:) en zeter met progressive scan!

Coïtus ergo sum

• Lord_T
  • Laatst online: 31-07 09:50
uhmm met een geforce 3 van leadtek....gewoon op 1024x768 hoor..
:)
dus ja...
gewoon svhs.... + scart blokje

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• jaspov
  • Laatst online: 22:31
Een gigantisch minpunt van die hollywood kaart: Er zit een mega brak doorluskabeltje bij naar je monitor. Echt nog vele malen slechter dan het kabeltje wat vroeger bij voodoo kaarten zat.

Je hebt dus inderdaad prima beeld op je tv alleen je desktop wordt om te janken. Hoe hoger de resolutie die je draait hoe slechter. Ik draai 1600x1200 en met een H+ ziet mijn tv er haarscherp uit (toegegeven) maar is het beeld van mijn monitor teruggezakt naar dat van een of andere slecte tv!

Oplossing: niet doorlussen. Dvd op je monitor wordt dan niet versneld maar op de tv wel....niet ideaal.

• memphis
  • Laatst online: 00:44

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Mja... je zal wel gelijk hebben maar om de mensen die wel hun DVD's en DivX'jes over de TV-out kijken uit te schelden voor dommerds vind ik te ver gaan |:(

Als ik voor DVD echte kwaliteit wil koop ik wel een goede losstaande DVD speler welke net zo duur is als een H+ kaartje en een DVDROM speler samen. TV-out is een kwestie van tientjeswerk als je toch een nieuwe videokaart gaat kopen :)

Ik heb zelf een ASUS3400 (TnT-1) kaartje met TV in/uit en moet zeggen dat de kwaliteit van DVD over de TV-out merkbaar beter is dan mijn digitale video. Zelfs de opnamekwaliteit is zeer goed te noemen.

Wat ik wel dom vind is dat mensen ergens reference drivers downloaden voor meer snelheid en dan lopen te schelden dat hun TV-out het niet meer doet.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Ik ben zeer te vreden over de tv out van mijn ati radeon vivo en zie niet in waarom ik nog meer geld zal moeten uit geven voor iets dat geen of nauwelijks een meer waarde bied.

Verwijderd

Ik heb DXR3 = zelfde als H+

Beeldkwaliteit op TV is zeer goed. Doorlussen is echt 3x niks, daarom heb ik het ook niet gedaan. Ik mis het ook niet, want ik zie niet in waarom ik DVD op mijn monitor zou kijken (heb juist die DXR3 gekocht om daar vanaf te zijn!)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
De meeste DVD's zijn interlaced en die kun je het best weergegeven op een TV (liefst 100Hz natuurlijk). Op een (niet-interlaced) monitor zit je namelijk altijd naar 2 halfbeelden tegelijk te kijken wat strepen in het beeld geeft bij snelle bewegingen. Alleen bij progressive DVD's heb je daar geen last van.
Wat dat betrefd kun je dus beter via de TV kijken, ook al omdat je dan een groter beeld hebt en meer lichtsterkte.

_██_
(ಠ_ృ)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op woensdag 05 september 2001 10:23 schreef Jaspov het volgende:
Een gigantisch minpunt van die hollywood kaart: Er zit een mega brak doorluskabeltje bij naar je monitor. Echt nog vele malen slechter dan het kabeltje wat vroeger bij voodoo kaarten zat.

Oplossing: niet doorlussen. Dvd op je monitor wordt dan niet versneld maar op de tv wel....niet ideaal.
Dat kan ik beamen (ik heb een Dxr3). Dat doorlus kabeltje is brak. Maar software DVD ziet er op de computer toch beter uit dan dat doorgeluste. De TV out van mijn Asus ziet er opzich goed uit, totdat je het vergelijkt met de Dxr3, dan zie je pas hoeveel beter die decoder kaart is B-)

Dus voor TV gebruik ik mijn Dxr3, als ik op mijn monitor wil kijken gebruik ik software.. en dat doorluskabeltje? Dat ligt stof te verzamelen op mijn hobbykamer

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Ik had voorheen een Asus V6800dlx (Geforce DDR) én een Dxr3.
DVD via de TV out van die geforce is een beetje lachwekkend... dat ze dat op de doos durven zetten als één van de mogelijkheden van die kaart... dat is gewoon triest.
Beeld van die Dxr3 (=Hollywood+) is gewoon perfect, zowel op tv als op de monitor. (maar je kunt idd eigenlijk beter voor op de monitor software dvd gebruiken en die doorluskabel er niet tussen, dat ding maakt het (al niet al te beste geforce beeld) er niet beter op)

Tegenwoordig heb ik een Matrox G450. De TV out daarvan is perfect, als je dvd-max gebruikt zie ik geen verschil met de dxr3. (die er niet meer inzit oa. wegens driverconflict met die matrox)

• Rickysaint
  • Laatst online: 17-08 07:02
Ik heb sinds kort een gf2 met tv-out werkend op een 100hz tv met een svhs verbinding. Ik moet zeggen dat de kwaliteit wel goed te noemen is. In vergelijking met onze oude videorecorders is het zelfs super.
Tevens moet men ook even vermelden dat de beeldkwaliteit ook niet van elke dvd top is. Vooral van wat oudere films.

every man is wise, until he speaks

• Chilly_Willy
Op woensdag 05 september 2001 10:23 schreef Jaspov het volgende:

Je hebt dus inderdaad prima beeld op je tv alleen je desktop wordt om te janken. Hoe hoger de resolutie die je draait hoe slechter. Ik draai 1600x1200 en met een H+ ziet mijn tv er haarscherp uit (toegegeven) maar is het beeld van mijn monitor teruggezakt naar dat van een of andere slecte tv!

Idd is dat niet mooi. Maar ja, als je op je monitor kijkt kan je net zo goed een software dvd proggie gebruiken.

Het is overigens wel mogelijk om (wanneer je 2 vga ingangen hebt of switchbox) een kabel te maken zodat de sync info naar de H+ gaat. En je de H+ op je 2e ingang aansluit en dan de overlay kleur op zwart zet. Je kan dat via je 2e ingang fullscreen DVD kijken. En terugswitchen naar je desktop.
Bij de wat betere monitor heb je en een standaard D-sub aansluiting en een BNC aansluiting.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:31 schreef Chillmeister het volgende:
tegenwoordig wel. met het programma divx+
werkt bij mij niet. maar bij veel mensen wel. Programma gebruikt alleen de tv-out van je h+ kaart.

Verwijderd

Op je Holywood+ DivX kijken :?

ja ja je bent echt slim zeg.
Aleen heb je het waarschijnlijk nooit geprobeerd
anders zou je niet al die moete doen voor een dome post.
:z

Verwijderd

Op mijn DXR3 werkt het gewoon :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 05 september 2001 10:21 schreef Lord_T het volgende:
uhmm met een geforce 3 van leadtek....gewoon op 1024x768 hoor..
:)
dus ja...
gewoon svhs.... + scart blokje
Dat lukt ook wel, maar dan is het beeld te groot voor de TV.

B.T.W.
Die overlay probleempjes waar ik het over had die zie ik alleen op mijn tv? (composite) Net alsof de refresh van de tv, de snelle beeldwissel niet bij kan houden?

Of is die encoder kaduuk?

Verwijderd

Ik heb zowel een videokaart met tv-out -> Hercules MX2 ddv
als een Hollywood Plus.

Is de kwaliteit via de hollywood Plus ook veel hoger (met divx?? <- met dvd is het logisch..) of maakt dat niet veel verschil met de tv-out van de Hercules?

• Chilly_Willy
Op vrijdag 07 september 2001 13:17 schreef klaas1 het volgende:
Op je Holywood+ DivX kijken :?

ja ja je bent echt slim zeg.
Aleen heb je het waarschijnlijk nooit geprobeerd
anders zou je niet al die moete doen voor een dome post.
:z
Ik (topicstarter) heb in mijn eerste bericht al gezegt dat het kan. En het kan. Met de H+ kan je avi's en mov afspelen.

Het gaat via een directshow filter die de framebuffer van de H+ vult met het avi/mov beeld. Het decoderen gebeurd wel door je CPU.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:50 schreef Mage het volgende:
Ik vind het vergelijken van beeldkwaliteit met monitor en TV een beetje appels met peren vergelijken. Mijn TV is 50 Hz en daar is natuurlijk goed naar te kijken, een monitor op 50 Hz daarentegen niet. Ik heb een 21" monitor, maar kijk DivX toch veel liever op mijn 72cm breedbeeld. De beeldkwaliteit van een goeie DivX is super te noemen :)
Jaaaa en ik wou toch ook ff reageren en de heer mage steunen,ik zit hier met een v3800 ultra,geen gelul echt super kwaliteit mits knappe divx natuurlijk.

• shotputty
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I&#039;ll be back

Ik heb eigenlijk nooit naar de 'tv-kaarten' gekeken. Ik dacht dat deze kaarten alleen maar bedoeld waren om TV op je monitor te krijgen. Maar je kan dus ook een DVD van je pc op je TV krijgen?

Kan je nou wel of niet een Divx afspelen op een 'Hollywood' dinges? Ik zit namelijk te overwegen om een nieuwe videokaart te kopen alleen maar vanwege de tv-out. Ik had net een dvd speler gekocht en toen begaf de tv-out van mijn asus v3800 het.

Is zo'n tv kaart dus een betere optie voor het afspelen van dvd's, divx, of een realtime spelletje uunreal??

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 14:15 schreef shotputty het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit naar de 'tv-kaarten' gekeken. Ik dacht dat deze kaarten alleen maar bedoeld waren om TV op je monitor te krijgen. Maar je kan dus ook een DVD van je pc op je TV krijgen?

Kan je nou wel of niet een Divx afspelen op een 'Hollywood' dinges? Ik zit namelijk te overwegen om een nieuwe videokaart te kopen alleen maar vanwege de tv-out. Ik had net een dvd speler gekocht en toen begaf de tv-out van mijn asus v3800 het.

Is zo'n tv kaart dus een betere optie voor het afspelen van dvd's, divx, of een realtime spelletje uunreal??
Je moet tv-kaarten niet verwarren met videokaarten met tv-out. Dat zijn 2 werelden van verschillen. Een tv-kaart is bedoeld om tv op je monitor te kijken, een tv-out is bedoeld om 'pc op je tv te kijken', ff makkelijk gezegd.

Met een Hollywood+ kan je heel mooi DVD op je tv krijgen. Met een apart progje is het sinds een tijdje ook mogelijk om Divx te kijken via de tv-out van je Hollywood+/DXR-3 kaartje. Hier vind je er meer info over.

DVD kijken via de tv-out van je videokaart zal nooit de kwaliteit van een Hollywood+ evenaren.

Verwijderd

Weet je waarom ik Films wil kijken op mijn tv :?

Omdat een televisie veel en veel groter is dan een 17 inch IIYAMA (8>

EN als je goede kwaliteit divx films hebt kijkt het dus echt wel fet relaxed :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 14:47 schreef jbalk het volgende:
Weet je waarom ik Films wil kijken op mijn tv :?

Omdat een televisie veel en veel groter is dan een 17 inch IIYAMA (8>

EN als je goede kwaliteit divx films hebt kijkt het dus echt wel fet relaxed :)
wat wil je hiermee zeggen :?
Pagina: 1