Timemachine

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdrieGroot
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-04-2022
Mijn vraag
Mijn Apple Imac stopte er mee in 2017. Gelukkig een backup gemaakt in Timemachine. Vervolgens een Macbook Pro gekocht. Helaas is het geheugen van deze laptop te klein om de backup (foto's) terug te zetten. `Dom dat ik daar niet aan gedacht he, maar het zij zo. Hoe kan ik nu toch de hele backup terugzetten.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt toch de TimeMachine openen en dan bladeren naar een bepaalde datum om vanaf daar bestanden terug te zetten? Dan moet je alleen zorgen dat je iets van een externe disk aansluit waar het naar toe kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Ik neem aan dat niet het geheugen, maar de interne opslagcapaciteit te klein is.
Als je een 5 TB extern USB harddiskje (bv. pricewatch: Intenso Memory Case 2.5" USB 3.0 5TB Zwart voor 96 Euro) aanschaft, kun je dáárop met Time Machine alles terugzetten.
Als je daarna Photo's opstart met de Option-toets ingedrukt, vraag dat programma wáár je fotobibliotheek staat. Als je dan verwijst naar de locatie op de externe harddisk, opent Photo's vanaf dat moment met die fotobibliotheek.
De rest van het externe harddiskje kun je dan gebruiken voor overige data-opslag.

Let bij de aankoop wel even op welk type USB-aansluiting het goedkoopst/handigst/toepasbaar is voor aansluiting op jouw MacBook.