Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy1967
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-05-2022
Ik ben zoekende naar het antwoord of het juridisch mogelijk is om te starten bij je nieuwe werkgever, terwijl je bij de oude werkgever van je vakantie verlof geniet. Ik heb namelijk nog ontzettend veel vakantie uren staan, dat ik liever geniet van een dubbele salaris uitbetaling, dan verloning van mijn verlof.
Verlof meenemen & overhevelen is helaas niet mogelijk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34
Teddy1967 schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:33:
dat ik liever geniet van een dubbele salaris uitbetaling, dan verloning van mijn verlof
Komt dat uiteindelijk niet gewoon neer op hetzelfde bedrag dan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:20

Rmg

Wat is er op tegen om je vakantieuren te laten uitbetalen? Belastingtechnisch maakt dat niets uit. (In Nederland in ieder geval).

En mogelijk ook nog het makkelijkste ivm loonheffingen bij 2 werkgevers.

[ Voor 23% gewijzigd door Rmg op 04-04-2022 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qweridee
  • Laatst online: 11:31
Ik heb in januari een nieuwe baan aangenomen, had nog een maand aan vakantie-uren staan, deze heb ik opgenomen en inderdaad dubbel loon gehad, dus kan prima. Werk wel in ploegen, dus vandaar de keus om vakantie op te nemen, zijn ze meer waard dan mijn basis uurloon.

Wel rekening houden met de loonheffingskorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy1967
Ik zit niet met een normaal aantal weken van verlof, heb namelijk nog bijna 4 maanden aan verlof uren. Deze worden ivm een bijzondere regeling bij ons voor 1/3 uitbetaald als je ze wilt laten uit betalen ipv op wilt nemen. Daarnaast nog de wettelijke verlof uren, waarvan ik nog 3 weken tegoed heb.

Loonheffing zou bij de jaarlijkse teruggaaf verrekend kunnen worden (lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 11:20

Rmg

Teddy1967 schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:51:
Ik zit niet met een normaal aantal weken van verlof, heb namelijk nog bijna 4 maanden aan verlof uren. Deze worden ivm een bijzondere regeling bij ons voor 1/3 uitbetaald als je ze wilt laten uit betalen ipv op wilt nemen. Daarnaast nog de wettelijke verlof uren, waarvan ik nog 3 weken tegoed heb.
Ja, dat is wel een reden die in jouw specifieke geval relevant is.
Klopt.

In je contract zal mogelijk een nevenwerkzaamheden verbod staan.

Dus daar zouden ze je mee om de oren kunnen slaan.

4 maanden is dan wel lang om het onder de radar te kunnen blijven zeker als je in hetzelfde vakgebied en regio blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:26

Coldcat

HODL

Ik heb hetzelfde gedaan. Het hangt heel erg van je collega’s af. Ga ervanuit dat het andere mensen zijn die dit niet hetzelfde zien als jij dit ziet. Zij zien je nog steeds als werknemer terwijl voor je gevoel vrije dagen hebt en vrij bent om te gaan. Ik heb de laatste weken als vrije dagen opgenomen in plaats van laten uitbetalen. Dit zou gunstiger zijn voor de boekhouding (coorporate accounting met meer FTE etc. :+).

Het beste zou zijn om je dagen gewoon af te kopen en de datum zo vroeg mogelijk neer te zetten. Dan kun je daarna in alle vrijheid doen wat je wil.

In mijn geval was het dan ook ellende. Van te voren was iedereen akkoord. Niet met juridisch gedoe maar een rare laatste dag. Ik was als enige op kantoor (Corona nog) en heb toen maar een paar biertjes met m'n eigen gedronken en mezelf bedankt voor het harde werken. Laptop neergelegd en vertrokken. De weken erna zou ik op stand-by staan voor het geval er hulp nodig was of ik nog een hand-over moest doen. Dat zou ik in mijn vrije tijd doen. Gezien ik aan de slag ging hoefde dat niet meer :)

Die 1/3 uitbetalen lijkt me wel raar.

Ik zou in overleg met je werkgever kijken waar iedereen blij mee is.

[ Voor 42% gewijzigd door Coldcat op 04-04-2022 23:20 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als je maar 1/3 uitbetaald krijgt, opnemen en dubbel loon vangen als je elders aan de slag gaat. Mag dat überhaupt wel, je vakantiedagen maar voor 1/3 contant uitbetalen? Gewoon "opnemen" lijkt me dan.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:25

Ik vraag mij af of dat wettelijk wel mag dat ze je 1/3de uitbetalen. Dat lijkt mij best crimineel als ik dat zo lees.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
CryptoNL schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:58:
[...]

Ik vraag mij af of dat wettelijk wel mag dat ze je 1/3de uitbetalen. Dat lijkt mij best crimineel als ik dat zo lees.
Het is inderdaad bizar, maar ik vermoed eigenlijk dat dat wel kan (indien duidelijk in contract) voor bovenwettelijke verlofdagen. IANAL, dus mogelijk onzin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 15:03

Heb je meer informatie over deze bijzondere regeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:25
PatrickH89 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:02:
[...]

Het is inderdaad bizar, maar ik vermoed eigenlijk dat dat wel kan (indien duidelijk in contract) voor bovenwettelijke verlofdagen. IANAL, dus mogelijk onzin :+
Wat er in contracten staat is niet zo spannend. Wat zegt de wet hierover?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
4 maanden, dat gaat een nieuwe werkgever natuurlijk nooit toestaan om zoveel op te bouwen.

Als het om een paar dagen (hooguit enkele weken) gaat zijn ze wellicht bereid om je eerder te laten beginnen om zo wat dagen op te kunnen bouwen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
CryptoNL schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:04:
[...]

Wat er in contracten staat is niet zo spannend. Wat zegt de wet hierover?
Als het bovenwettelijke vrije dagen zijn kan ik me voorstellen dat die er niet zo heel veel over zegt. Wettelijke vrije dagen mogen uberhaupt niet uitbetaald worden.

Rijksoverheid zegt:
Bovenwettelijke vakantiedagen die u niet heeft opgenomen, mag u door uw werkgever laten afkopen. U en uw werkgever kunnen elkaar hier niet toe verplichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:26
PatrickH89 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:43:
[...]

Als het bovenwettelijke vrije dagen zijn kan ik me voorstellen dat die er niet zo heel veel over zegt. Wettelijke vrije dagen mogen uberhaupt niet uitbetaald worden.

Rijksoverheid zegt:

[...]
Wel aan het einde van het dienstverband, eventuele overgebleven vrije dagen worden dan uitbetaald.
@Teddy1967 Lees die regeling nog even goed na, ik kan me het niet voorstellen dat je slechts 1/3e van je uren uitbetaald krijgt aan het einde van je dienstverband. Het lijkt me een regeling voor als je tussentijds uren wil laten uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Coldcat schreef op maandag 4 april 2022 @ 23:16:
[..]

In mijn geval was het dan ook ellende. Van te voren was iedereen akkoord. Niet met juridisch gedoe maar een rare laatste dag. Ik was als enige op kantoor (Corona nog) en heb toen maar een paar biertjes met m'n eigen gedronken en mezelf bedankt voor het harde werken. Laptop neergelegd en vertrokken. De weken erna zou ik op stand-by staan voor het geval er hulp nodig was of ik nog een hand-over moest doen. Dat zou ik in mijn vrije tijd doen. Gezien ik aan de slag ging hoefde dat niet meer :)

[...]
Wat een anti-climax lijkt me dit.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56
Heb je eventueel niet te maken met een concurrentie / relatie beding ? Of een bepaling dat je tijdens het contract met je huidige werkgever geen betaalde arbeid mag verrichten voor enig ander bedrijf ?

Ik zou dat toch echt even goed uitzoeken voor je hieraan begint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
nextware schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:47:
Heb je eventueel niet te maken met een concurrentie / relatie beding ? Of een bepaling dat je tijdens het contract met je huidige werkgever geen betaalde arbeid mag verrichten voor enig ander bedrijf ?

Ik zou dat toch echt even goed uitzoeken voor je hieraan begint..
Dit lijkt me ook het enige wat in de weg staat en dat zou ik als eerste uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Knul schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:46:
[...]

Wel aan het einde van het dienstverband, eventuele overgebleven vrije dagen worden dan uitbetaald.
@Teddy1967 Lees die regeling nog even goed na, ik kan me het niet voorstellen dat je slechts 1/3e van je uren uitbetaald krijgt aan het einde van je dienstverband. Het lijkt me een regeling voor als je tussentijds uren wil laten uitbetalen.
Daar ben ik erg benieuwd naar, waarom zou de werkgever verplicht moeten worden uit te laten betalen als deze akkoord gaat met opnemen? Tenzij een dienstverband vanuit werkgever eindigt natuurlijk, maar dan geeft men dus niet de gelegenheid om op te nemen.

Edit: lijkt erop dat het inderdaad verplicht uitbetaald moet worden als dienstverband eindigt en er zijn nog dagen over (ongeacht reden waarom).

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickH89 op 05-04-2022 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:44

Theo

moederbord

Xander schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:36:
[...]

Als je nu 4 maanden aan overuren laat uitbetalen dan heb je vier maanden aan overuren.
Blijf je vier maanden passief in dienst (dus vier maanden vrij) heb je vier maanden aan loon, plus over vier maanden vakantiegeld, bouw/krijg je extra vrije dagen, heb je vier maanden extra pensioeninleg en mogelijk nog wat extra's. Wanneer je 32 vakantiedagen per jaar hebt is alleen de delta tussen uitbetalen en opnemen dus al 12 dagen aan vrije dagen waar je daardoor recht op hebt. Plus de 8% vakantiegeld die je over die vier maanden opbouwt.
Dus dan houd je 4 maanden * 1.08 + 12 dagen = bijna 5 maanden aan loon aan over, plus zomaar 1.000+ euro aan extra pensioenbijdrage vanuit de werkgever. Dat is significant meer dan het gelijk uit laten betalen van 4 maanden aan tijd.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moduspwnens
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09 13:09
1/3e uitbetalen mag wettelijk gezien niet. Je mag als werknemer niet in een nadeliger positie gebracht worden ten opzichte van de situatie dat je die tijd gewoon gewerkt had.
Dat betekent dus dat het tegen je gebruikelijke loon is, inclusief vakantiegeld en in sommige gevallen zelfs met bepaalde toeslagen. Er geldt daarbij geen verschil tussen wettelijke en bovenwettelijke uren.
Zie bijvoorbeeld hier https://www.hocker.nl/wp-...8/SDU_TAP052018_62140.pdf voor meer informatie.

Verlof opnemen in intussen elders werken mag vaak niet (en kan gezien worden als verwijtbaar gedrag), dus dat zou ik niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 14:03
Ik had bij baanwissel ook 2 maanden vakantiedagen. Ik heb vakantie opgenomen en ben gewoon alvast begonnen bij mijn nieuwe baan.
Wel 2 maanden later de loonheffingskorting in laten gaan bij mijn nieuwe baan.

dit was onderaan de streep het makkelijkste en het voordeligste.

Het is ook in goed overleg gebeurd met beide werkgevers.

[ Voor 9% gewijzigd door BlueSS50 op 05-04-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
Xander schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:36:
[...]

Betekent langer in dienst niet langer opbouw vakantiedagen, eventuele 13e maand en pensioen (en mogelijk leaseauto)?

[ Voor 3% gewijzigd door wheel op 05-04-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
PatrickH89 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:43:
[...]

Rijksoverheid zegt:

[...]
Met één uitzondering (7:641 BW): bij uitdiensttreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Dat is inderdaad een bijzondere regeling. Is het 'gewoon' bovenwettelijk verlof? Geldt die beperkte uitbetaling ook bij einde dienstverband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

wat volgens mij nog niet benoemd is hoe er omgegaan wordt als je in die dubbele dienstverband tijd ziek wordt.

Als je ziek bent zijn er vaak regelingen (of wettelijk?) dat je (een deel van) je vrije dagen terug krijgt. Ik zou het altijd in goed overleg doen en het bevestigen via brief/mail.

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
heb ik destijds ook gedaan.

Dus 2 dagen verlof maar die 2 dagen wel werken bij je nieuwe werkgever. Die 2 dagen kreeg ik bij mijn nieuwe werkgever weer als vakantiedagen erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zorg er inderdaad voor dat je van -beide- werkgevers een schriftelijke (e-mail) bevestiging krijgt dat dit OK is.

Ook zal je zoals @BlueSS50 aangeeft bij een van de twee de loonheffingskorting uit moeten laten zetten. Lijkt me handiger om dat bij de oude werkgever te doen, scheelt 'gedoe' bij de nieuwe.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
BlueSS50 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:39:
Ik had bij baanwissel ook 2 maanden vakantiedagen. Ik heb vakantie opgenomen en ben gewoon alvast begonnen bij mijn nieuwe baan.
Wel 2 maanden later de loonheffingskorting in laten gaan bij mijn nieuwe baan.

dit was onderaan de streep het makkelijkste en het voordeligste.

Het is ook in goed overleg gebeurd met beide werkgevers.
Is dat met de loonheffingskorting überhaupt nodig? Dat wordt anders toch gewoon verrekend bij je uiteindelijke belastingaangifte?
Ja, dan moet je wat terugbetalen, maar netto komt het uiteindelijk op hetzelfde neer en het scheelt gedoe voor je nieuwe werkgever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 14:03
F_J_K schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:43:
Zorg er inderdaad voor dat je van -beide- werkgevers een schriftelijke (e-mail) bevestiging krijgt dat dit OK is.

Ook zal je zoals @BlueSS50 aangeeft bij een van de twee de loonheffingskorting uit moeten laten zetten. Lijkt me handiger om dat bij de oude werkgever te doen, scheelt 'gedoe' bij de nieuwe.
Destijds kreeg ik bij het starten bij mijn nieuwe baas een forumlier van de belastingdienst wat ik in kon vullen.
Start arbeidsovereenkomst: 1 september, ingangsdatum heffingskorting 1 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

matty___ schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:23:
heb ik destijds ook gedaan.

Dus 2 dagen verlof maar die 2 dagen wel werken bij je nieuwe werkgever. Die 2 dagen kreeg ik bij mijn nieuwe werkgever weer als vakantiedagen erbij
Ik denk wel dat er een subtiel verschil zit tussen 2 dagen en 4 maanden. Twee dagen zal de meeste werkgevers hun anus niet doen oxideren. Vier maanden is best lang

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Rmg schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:37:
Wat is er op tegen om je vakantieuren te laten uitbetalen? Belastingtechnisch maakt dat niets uit. (In Nederland in ieder geval).

En mogelijk ook nog het makkelijkste ivm loonheffingen bij 2 werkgevers.
als je ze opneemt, bouw je nog pensioen e.d. op. Dus voordeliger voor de werknemer.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 17:16
Je gaat toch uit dienst? Zal die oude werkgever een worst zijn of dat technisch nog verlofdagen zijn. Neem aan dat je niet meer opgeroepen kan worden toch?

Verder wat @BlueSS50 zegt, je kan maar bij een van de heffingskorting gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:04
Ik zou 4 maanden verlof opnemen. In die 4 maanden heb je ook weer opbouw van nieuwe dagen :) en je doorbetaalde feestdagen :) en extra pensioenopbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy1967
Bedankt voor alle reacties !! Dit is een specifiek geval dat er maar 1/3 uitgekeerd wordt en enkel van toepassing is bij einde dienstverband. Het zijn geen wettelijke verlofdagen, betreft een specifieke regeling voor extra gewerkte uren die je op mag nemen of uit laten keren. Uitkeren bij einde dienstverband lijkt dus fors tegen te vallen.

Ik ga het sowieso met de nieuwe werkgever overleggen of ze hiermee akkoord gaan.
Dan zal het een kwestie worden van de loonheffing uitzetten bij een van de werkgevers OF later bij de aangifte inkomstenbelasting dit verrekenen (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:38
Je kan ze gewoon laten uitbetalen terwijl je al bezig bent met je nieuwe baan. Wel moet je volgens mij bij 1 werkgever korting hebben staan, of dat hoeft volgens mij niet eens. Toen ik nog jaren terug altijd via het uitzendbureau werkte nam ik een nieuwe baan aan en werd mijn vakantie uren en verlof uitbetaald, terwijl ik al bezig was op mijn nieuwe werk.

Om een jurist bij te roepen gaat je veel geld kosten. Je kan gewoon aangeven dat je om die redenen eerder weg gaat, nog 1 maand verlof.

Een collega van mij stopt per 1 mei inverband met nieuwe baan en hij heeft onbepaalde tijd net als ik en hij is 7 jaar in dienst. Hij had niet genoeg uren, dus moet hij nog tot 1 mei doorgaan anders kon hij per 1 april al weg

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 05-04-2022 14:44 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 16:14
Teddy1967 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:33:
Bedankt voor alle reacties !! Dit is een specifiek geval dat er maar 1/3 uitgekeerd wordt en enkel van toepassing is bij einde dienstverband. Het zijn geen wettelijke verlofdagen, betreft een specifieke regeling voor extra gewerkte uren die je op mag nemen of uit laten keren. Uitkeren bij einde dienstverband lijkt dus fors tegen te vallen.

Ik ga het sowieso met de nieuwe werkgever overleggen of ze hiermee akkoord gaan.
Dan zal het een kwestie worden van de loonheffing uitzetten bij een van de werkgevers OF later bij de aangifte inkomstenbelasting dit verrekenen (toch?)
Dan dien je nu het verzoek in alle bovenwettelijke uren die je met overwerk opgebouwd hebt uit te keren, zonder ontslag in te dienen. Aan het einde van de maand dan alsnog ontslag indienen (nadat de uren uitgekeerd zijn), en de wettelijke vakantie uren laten uitbetalen tegen je volle uurloon.

Wanneer je weet dat je ontslag gaat nemen moet je dit dan dus wel goed plannen in combinatie met de startdatum voor een nieuwe baan, niet 1 maand vooruit rekenen maar 2 maanden.

Wel bijzonder dat je als werknemer het voor 100% kan laten uitkeren, maar bij ontslag "bestolen" wordt van 66% van je tijd (want je hebt die uren gewoon gewerkt). Zou dit nog eens heel goed laten nakijken of dit allemaal wel volgens de regels gaat.
Pagina: 1