Ik heb hetzelfde gedaan. Het hangt heel erg van je collega’s af. Ga ervanuit dat het andere mensen zijn die dit niet hetzelfde zien als jij dit ziet. Zij zien je nog steeds als werknemer terwijl voor je gevoel vrije dagen hebt en vrij bent om te gaan. Ik heb de laatste weken als vrije dagen opgenomen in plaats van laten uitbetalen. Dit zou gunstiger zijn voor de boekhouding (coorporate accounting met meer FTE etc.

).
Het beste zou zijn om je dagen gewoon af te kopen en de datum zo vroeg mogelijk neer te zetten. Dan kun je daarna in alle vrijheid doen wat je wil.
In mijn geval was het dan ook ellende. Van te voren was iedereen akkoord. Niet met juridisch gedoe maar een rare laatste dag. Ik was als enige op kantoor (Corona nog) en heb toen maar een paar biertjes met m'n eigen gedronken en mezelf bedankt voor het harde werken. Laptop neergelegd en vertrokken. De weken erna zou ik op stand-by staan voor het geval er hulp nodig was of ik nog een hand-over moest doen. Dat zou ik in mijn vrije tijd doen. Gezien ik aan de slag ging hoefde dat niet meer

Teddy1967 schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:51:
Ik zit niet met een normaal aantal weken van verlof, heb namelijk nog bijna 4 maanden aan verlof uren. Deze worden ivm een bijzondere regeling bij ons voor 1/3 uitbetaald als je ze wilt laten uit betalen ipv op wilt nemen. Daarnaast nog de wettelijke verlof uren, waarvan ik nog 3 weken tegoed heb.
Loonheffing zou bij de jaarlijkse teruggaaf verrekend kunnen worden (lijkt mij)
Die 1/3 uitbetalen lijkt me wel raar.
Ik zou in overleg met je werkgever kijken waar iedereen blij mee is.
[
Voor 42% gewijzigd door
Coldcat op 04-04-2022 23:20
]