Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 07:22
Vandaag binnengekomen: de Lenovo Yoga Slim 7 Ryzen 5 16GB/512GB n.a.v. meerdere keren de BBG gewonnen te hebben. Fijne laptop, en omdat ik een Thinkpad heb van de zaak, ging ik natuurlijk meteen even naar Vantage en... en wat zie ik tot mijn schrik: de 'teller' van de garantie is al in juli 2021 gaan lopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sa5jmPgWb69dNPeDFbqAuUYIwo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cJFsgJhYFakJN5KeqW9efR4K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxTZyt8SRjTV5Gxd2BKCfaTSzNA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M3VgmWLCMRXChQj3M4GkQeqq.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand hier ervaring mee? Betekent dit dat de laptop al eerder is geactiveerd? Of misschien zelfs is gebruikt? S.M.A.R.T. data liet ca. 15u uptime zien van de SSD.

Nu heb ik natuurlijk meteen de verkopende partij (een grote winkelketen die dit weekend een actie had op o.a. Lenovo) met de vraag of ze even kunnen bevestigen dat ik volledige garantie heb (24 maanden volgens de productpagina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:16
Deze app geeft de fabrieksgarantie vanuit Lenovo zelf aan. Niet de garantie die de webwinkel biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
Welke garantietermijn staat er op de factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 11:28
I_IBlackI_I schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:18:
Deze app geeft de fabrieksgarantie vanuit Lenovo zelf aan. Niet de garantie die de webwinkel biedt.
Maar moet die niet pas gaan starten na activeren laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:16
Roos79 schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:23:
[...]

Maar moet die niet pas gaan starten na activeren laptop?
Dat kan, maar ik heb het zelf ook al meegemaakt dat de startdatum van de garantie een paar weken in de toekomst lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:55
paar weken of een paar maand,is nogal een verschil

Mijn laptop heeft wel de goede startdatum in de Lenovo Vantage app ,ik zou er toch mee terug gaan naar de winkel voor het geval het gevolgen heeft voor je garantie.

zeker als het om een nieuwe laptop gaat

[ Voor 5% gewijzigd door freaky35 op 04-04-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik heb ook een Lenovo, net even voor je gekeken. Hier klopt die wel met de aankoopdatum.

Ik kan bij "start" eroverheen hoveren en zelfs een andere startdatum ingeven.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk opgelost met registreren van je aankoop. Als de doos verzegeld was, is paniek in ieder geval overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
Dank allen. Geen paniek, de accu was op ca. 40% bij openen dus ik vermoed dat de laptop gewoon op de plank heeft gelegen. Via https://support.lenovo.co...st?ProblemType=/warranty/ heb ik een ticket ingediend om zgn. "base date" aan te laten passen voor het serienummer van de laptop. Ik zal hier nog terugkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:14
Fabrikanten zoals Lenovo werken meestal met een garantie van fabricagedatum + 3 maanden als start. Uiteraard heb je gewoon garantie vanaf datum van aankoop als je de factuur kan overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
En @SvenHazejager wat was de terugkoppeling?
Ik heb zelf nu hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door m@fkeez op 16-01-2025 19:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SvenHazejager
Dank voor de reminder. Bij twee Lenovo laptops is dit goed gegaan: gewoon support case aanmaken, serienummer en aankoopfactuur meesturen, en een paar dagen later is de datum aangepast, ook in de Lenovo Vantage software. Prima dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bedankt. Dan ga ik daar straks ook maar even achteraan.
Pagina: 1