Hoe stabilteit internetverbinding testen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Mijn zoon klaagt regelmatig dat tijdens online games dat de internetverbinding (KPN glasvezel) even wegvalt. Dit komt ook voor wanneer hij pal naast de router zit.

Om uit te sluiten dat dit aan mijn KPN verbinding ligt wil ik de stabiliteit van mijn internetverbinding over een hele dag meten. Ik kan natuurlijk een hele dag een ping commando laten lopen, maar dat is wel erg onoverzichtelijk (veel scrollen!) om uit te lezen.

Zijn hier slimmere/betere oplossingen voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:23
Als ie pal naast de router zit, plug m in met een kabel, weet je gelijk of het de internetverbinding is, of een brakke wifi verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
@Microkid , bedankt die ga ik proberen!
Bushie schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:56:
Als ie pal naast de router zit, plug m in met een kabel, weet je gelijk of het de internetverbinding is, of een brakke wifi verbinding
Het is een tablet, dus helaas aangewezen op wifi.
Mocht het probleem zich op mijn (bedrade) pc niet voordoen, is inderdaad de wifi verbinding hoofdverdachte en moet ik op zoek naar een tool om die te testen (Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 19:39

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Tanooki schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:00:

[...]

Mocht het probleem zich op mijn (bedrade) pc niet voordoen, is inderdaad de wifi verbinding hoofdverdachte en moet ik op zoek naar een tool om die te testen (Android).
Nee, je kunt nl ook met diezelfde pingplotter de verbinding van je tablet meten, moet je even uitvogelen wat het ip adres is van de tablet.
(uiteraard wel na het uitsluiten van de bedrade verbinding)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tanooki schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:00:

[...]

Misschien, maar post sowieso even volledige specs van WiFi AP (KPN modemrouter?) en tablet.

Een goede app is WiFi Analyzer Open Source Edition. Let echter op dat je redelijk wat interpretatie nodig hebt van wat je daar ziet, en dat 'veel andere netwerken' nog niet een problleem hoeft te zijn.

Je hebt trouwens ook USB OTG voor tablets, waar je dan weer een USB Ethernetadapter op aan kunt sluiten. Zowel voor diagnose als voor betrouwbaar lage ping een goed idee bij gamen op tablet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1