Geluid van tv via HomePod (mini)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinad-ar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:11
Hallo,

Recent heb ik een HomePod mini aangeschaft en ben hier zeer tevreden over. Nu ben ik ook voornemens om een nieuwe tv aan te schaffen, mijn oog is gevallen op een Samsung The Frame model. Maar het liefst stuur ik straks het geluid via mijn HomePod mini, wellicht met een 2e voor stereo geluid.

Nu vroeg ik me alleen af, kan dat überhaupt. Kan ik de HomePods selecteren om geluid af te spelen. Wellicht via Airplay?

Mocht dit niet kunnen, is het dan mogelijk via tv's met Homekit. Ik weet dat in ieder geval LG tv's produceert met Homekit.

Goed om te vermelden wellicht is dat ik een Ziggo Next box op de tv zal gaan aansluiten. Dat geluid zou dus ook via Homepods moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:35
leinad-ar schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:02:
Hallo,

Recent heb ik een HomePod mini aangeschaft en ben hier zeer tevreden over. Nu ben ik ook voornemens om een nieuwe tv aan te schaffen, mijn oog is gevallen op een Samsung The Frame model. Maar het liefst stuur ik straks het geluid via mijn HomePod mini, wellicht met een 2e voor stereo geluid.

Nu vroeg ik me alleen af, kan dat überhaupt. Kan ik de HomePods selecteren om geluid af te spelen. Wellicht via Airplay?

Mocht dit niet kunnen, is het dan mogelijk via tv's met Homekit. Ik weet dat in ieder geval LG tv's produceert met Homekit.

Goed om te vermelden wellicht is dat ik een Ziggo Next box op de tv zal gaan aansluiten. Dat geluid zou dus ook via Homepods moeten gaan.
Ik zou niet weten waarom dat niet kan. Als je televisie zelf ook AirPlay kan streamen in plaats van ontvangen, moet het kunnen. Heb ook productteksten geschreven over televisies die beide kunnen: geluid via de televisie en een externe bron voor extra ruimtelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@leinad-ar Koop een AppleTV erbij, daar installeer je dan ook gelijk al je streaming apps op.

pricewatch: Apple TV 4K (2e gen.) 32GB

[ Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 05-04-2022 10:29 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Het is een beetje een gepuzzel maar dit help-artikel van Apple vertelt je precies wat je nodig hebt.

https://support.apple.com/en-us/HT207117

Naast bovengenoemde Apple TV 4K 2nd gen (let op dat je exact dit model pakt, niet een 4k 1st gen of full hd 2nd gen) moet je ook een TV hebben die eArc ondersteunt (maar dat doen de meeste TVs tegenwoordig wel volgens mij)

Aan airplay en of homekit op je TV ga je hiervoor niet zoveel hebben, voornamelijk m.b.t. airplay is dat alleen ontvangen. Je TV kan dan dienen als airplay speaker, je TV kan niet via airplay audio versturen.

[ Voor 60% gewijzigd door milo526 op 05-04-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashTest
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-09 11:49
leinad-ar schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:02:
Hallo,

Moet wel echt een Apple tv tussen zitten. Ik heb een Apple tv 4k connected met mijn mini's. Via de eArc optie bij instellingen koppelt Apple tv dat automatisch voor je aan het geluid van je televisie. Mijn televisie komt uit 2012 en daar werkt het zelfs bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
Thanks allen, ik heb zojuist een apple TV 4k besteld. Wordt als het goed is morgen geleverd. Ik ga het eerst eens proberen met mijn huidige tv. Geen idee of die eARC ondersteund, maar ik weet wel dat ik daar al optie heb om geluid bijvoorbeeld ook via mijn home cinema systeem te sturen.

Die tv (LG 42UB820V) stamt volgens mij al uit 2014. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
Helaas, geluid niet werkend gekregen op mijn huidige tv. Ik heb daar wel ARC mogelijkheid maar de Apple TV herkend geen geluid. Denk toch dat mijn huidige tv te oud is.

De Apple TV geeft aan ARC, CEC aan te zetten. Maar ik heb op mijn LG tv geen optie voor CEC, wel Miracast. Geen idee of dat hetzelfde is, maar ook die instelling doet niets. Ik las wel iets over Simplink bij LG tv's. Maar ook daarvoor heb ik geen optie op mijn tv.
Pagina: 1