Error remote server? Wat betekent het?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
(jarig!)
Ik heb een website voor iemand gemaakt, deze is geplaatst op een stabiele server (universiteit), gekoppeld aan NL-domeinnaam. Nu kan iedereen hem bereiken, behalve de persoon voor wie die site is. Deze persoon probeert de site op z'n werk te bereiken (Philips).

Hij krijgt deze foutmelding:

ERROR

The requested document (URL http://www.sitenaam.nl/) could not be accessed.

The remote server either is not accessible or is refusing to serve the document.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Omdat iedereen die ik benaderd heb om te checken wel op de site kan komen, denk ik haast dat het aan de Philips-server ligt. Dat er een filter op zit of zo. Is dat mogelijk met een dergelijke foutmelding?

Iemand die er een oplossing voor heeft?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Verwijderd

Misschien draaien ze in Philips een eigen DNS server en staat dat domein er nog niet in?
Is altijd gezeik als je een domein aanvraagt

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
(jarig!)
Ik begrijp je niet helemaal, maar dat zal wel door mijn gebrekkige kennis komen.

Is het niet zo dat elke website overal bereikt moet kunnen worden? Wat heeft dat met de DNS server van Philips te maken?

Die man kijkt alleen via philips, de website staat op een server van de KUN.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Verwijderd

In de DNS server van een bedrijf staan alle IP's achter de namen. Dus bijvoorbeeld dat gathering.tweakers.net is gekoppeld aan 213.239.154.17
Als www.jouwdomein.nl niet in de DNS-server van Philips voorkomt.
Dan wordt het dus een request naar www.jouwdomein.nl, maar Philips DNS heeft dan geen idee naar welk IP hij moet gaan verbinden, aangezien hij verder geen gegevens heeft over www.jouwdomein.nl en zal een error geven.

Het hoeft niet per se dit probleem te zijn hoor, zou ook iets anders fout kunnen zitten!

Verwijderd

ook komt het voor dat bedrijven een proxy draaien dat enkel bepaalde sites toelaat.