Offerte stuken & texspuiten, is dit reeël?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsees
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:41
Dag lieve mensen,

Per juni heb ik samen met mijn vriendin een jaren 50 woning gekocht in Nijmegen. Nu is het grootste gedeelte van het huis nog bedekt met granol helaas en willen wij dit strak laten stuken. Hieronder heb ik de plattegrond van het huis geplaatst. We willen alles laten stuken in het huis behalve: de plafonds op de eerste etage (daar zijn gipsplaten), de badkamer op de eerste etage en de grootste slaapkamer hoeft ook niet gestuukt te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDRIuhcVXNYGu4__O80caMjsq6A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CW5Qs7EDy5svnHeslUJyyuNl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8p6RcGzHz1nne0gGd-GQurq2Fgk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hkayhRYhACIYlZyBIuFUqCFR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJyQvmdABA4sLvmxM06TGF3Pw4s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sUl6Jrsro7Vf8lVVZJU0y4cm.png?f=fotoalbum_large

Via via heb ik contact opgenomen met een stukadoor die begin juni het huis wel zou kunnen stuken. Deze stukadoor vraagt 7200 (exclusief 9% btw) voor het stuken en 3200 euro (exclusief 9% btw) voor het texspuiten van het huis. Nu is mijn vraag, is dit een reële prijs hiervoor? Volgens de bekende die deze stukadoor doorgaf, is dit een goede stukadoor en op de website staat dat je 10 jaar garantie krijgt (wat dat ook waard moge zijn).

Mocht je nog tips hebben voor een goede stukadoor uit Nijmegen dan hoor ik het ook graag!

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
10 jaar garantie op spuitwerk? Meteen doen voor deze prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Reken het even om naar prijzen per m2, dan is e.e.a te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsees
99ruud99 schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:27:
10 jaar garantie op spuitwerk? Meteen doen voor deze prijs.
Helaas gaat dit alleen over het stukwerk lees ik.
Navi schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:28:
Reken het even om naar prijzen per m2, dan is e.e.a te vergelijken.
Ik heb een inschatting gemaakt dat de gehele klus ongeveer 157 m2 stukwerk betreft van de wanden en 45m2 plafond. In de berekening ga ik ervan uit dat het plafond 2.4 meter is.

[ Voor 18% gewijzigd door monsees op 04-04-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 09:51
monsees schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:49:
[...]

Helaas gaat dit alleen over het stukwerk lees ik.
[...]

Ik heb een inschatting gemaakt dat de gehele klus ongeveer 157 m2 stukwerk betreft van de wanden en 45m2 plafond. In de berekening ga ik ervan uit dat het plafond 2.4 meter is.
Wat is de uiteindelijke prijs geworden van het stucwerk? Ik heb een soortgelijke woning die gestuct moet worden. Ben dus erg benieuwd naar de m2 prijs van wand en plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsees
Brainalyser1st schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:42:
[...]

Wat is de uiteindelijke prijs geworden van het stucwerk? Ik heb een soortgelijke woning die gestuct moet worden. Ben dus erg benieuwd naar de m2 prijs van wand en plafond.
Mijn uiteindelijke prijs voor het stucwerk was 20.66 euro inclusief btw per m2. Zij kwamen uit op 247m2 stukwerk, daarbij moet gezegd worden dat de plafonds op de eerste etage gipsplaten hadden die niet gestuukt werden. Hopelijk heb je hier iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:08
Ik denk dat je prijs hoog is. Ik was voor ~50m2 (3 kamers) en de hal ~1950EUR kwijt.

Heb je werkspot al geraadpleegd? Andere stukadoors benaderd buiten Nijmegen zodat je kunt vergelijken?

[ Voor 43% gewijzigd door aapjuh99 op 28-10-2022 14:36 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:12
Ik vind het ook wat veel, ik ben uitgekomen op 18 euro per m2 voor 120m2 stucwerk. Dat ze zelf overigens hoger uit komen klopt wel want ze nemen deuren en ramen mee in die berekening. Latex spuiten lijkt me dan wel weer aardig goed geprijsd. Bij ons was het 2500 euro voor 120m2 stukwerk en nog 2000 euro voor het verven. Ik heb er zelf uiteindelijk voor gekozen om zelf te gaan verven, vind het een hoop geld voor een likje verf.

edit: overigens valt er gewoon over te onderhandelen, tenminste bij ons wel, ik heb er nog 250 euro vanaf gepraat uiteindelijk (denk dat er wel meer ingezet had, maar vond het wel prima)

edit2: hou rekening met "overige" kosten die er nadat ze langs komen ineens bijkomen. Als ik dit nog een ga doen later dan laat ik 1 iemand langs komen om een betere berekening te maken om daarna met die berekening op werkspot de beste deal binnen te halen inclusief overige kosten zoals afplakken en voorrijkosten, je staat dan wat sterker in je schoenen. Er wordt vaak een eerste contact gelegd met enorm lage prijzen van 12 a 14 euro per m2, maar zodra ze langs zijn geweest komen er ineens extra kosten bij zoals afplakken etc. hou daar rekening mee!

[ Voor 49% gewijzigd door Soepstengel op 28-10-2022 14:46 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:36
Intussen is het alweer 2 jaar terug, maar wij waren omstreeks 20 euro per m² kwijt voor glad stucwerk.

Die prijs was exclusief BTW, koffie, frisdrank, koeken en broodjes kroket.
Maar inclusief
- afplakken
- voorstrijken
- alle materialen, waaronder dus ook voorstrijkmiddel, afdekmateriaal en hoekprofielen
- stucwerk zelf uiteraard
- insnijden van alle binnenhoeken
- netjes vrij maken van alle elektra ijbouwdozen
- verwijderen van afdekmateriaal en bezemschoon opleveren van de kamers.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:34
Stukwerk te duur.

Spuitwerk redelijk.

Maar als je wilt vergelijken zou ik nog eens een 2e en een 3e vragen ipv de eerste offerte direct hier laten beoordelen.
Dan heb je er zelf ook meer gevoel bij.

[ Voor 67% gewijzigd door pentaw1nz op 28-10-2022 19:45 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGF5-9GcN_ApnoBDCR-fW7Qo5qM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBsTxbUCLz9VB1hTmPFRqW8R.jpg?f=fotoalbum_large

Welliswaar een tijdje geleden maar damn.. En over 2 jaar weer klagen dat ze geen vet op de botten hebben :+

[ Voor 7% gewijzigd door MagniArtistique op 28-10-2022 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 09:51
monsees schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:47:
[...]

Mijn uiteindelijke prijs voor het stucwerk was 20.66 euro inclusief btw per m2. Zij kwamen uit op 247m2 stukwerk, daarbij moet gezegd worden dat de plafonds op de eerste etage gipsplaten hadden die niet gestuukt werden. Hopelijk heb je hier iets aan!
Zo, dat zijn nog aardig wat m2. Bij mij moet zowel de BG (ook toilet en trapkast als de eerste verdieping en het grappengat t/m wand zolder. Dus ook alle plafonds waar spotjes inkomen op BG en 1ste verdieping.
Ik kom een stuk lager uit qua m2 maar zal het nog eens narekenen want dan klopt mijn berekening dus niet. I
Ik heb een offerte van €6000 (excl. btw. 9%). Alles moet sausklaar gestuct worden. Wanden zijn van beton en de plafonds zijn stucplaten. Vloeren hoeven niet afgeplakt te worden.
Ik bereken de m2 zonder ramen en deuren overigens.
Pagina: 1