Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkvogels
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-04-2022
Hi allemaal,
Ik zou niet weten hoe ik deze 4 oude boxjes (https://ibb.co/rMNDf5w) aansluit in mijn nieuwe huis. De aansluiting lijkt alsof het voor 8 bananenstekker inputs is, naar een speakerkabel (https://ibb.co/jrwjLRB). Ben zelf niet echt thuis in deze wereld. Kan iemand mij helpen?

Ik hoop alleen een kabeltje te hoeven kopen, want ben geen audiofreak, maar het doel is om uiteindelijk een aux/jack output te krijgen voor mijn telefoon/laptop.

Veel dank! :>

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Daar zul je een versterker of receiver tussen moeten zetten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Naast dat het geen actieve speakers zijn en er dus een versterker nodig is lijken de terminals in de wand ook niet compleet. Ik mis namelijk de schroefdop die er op hoort zodat je kabel kabel door kan voeren (daar is het gat aan de zijkant voor, banaan stekkers zijn niet per definitie nodig) en vast kan zetten. Tevens zorgen diezelfde "doppen" voor de kleurcodering zodat je weet wat links en rechts is.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 04-04-2022 18:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
FeaR schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:24:
Naast dat het geen actieve speakers zijn en er dus een versterker nodig is lijken de terminals in de wand ook niet compleet. Ik mis namelijk de schroefdop die er op hoort zodat je kabel kabel door kan voeren (daar is het gat aan de zijkant voor, banaan stekkers zijn niet per definitie nodig) en vast kan zetten.
Ik neem aan dat dit met banaanstekkers is gebruikt en dat daarom de dopjes zijn kwijtgemaakt. Het is met banaanstekkers nog steeds prima bruikbaar natuurlijk.
Tevens zorgen diezelfde "doppen" voor de kleurcodering zodat je weet wat links en rechts is.
+ en - bedoel je. ;) Tja, codering zou inderdaad handig zijn. Maar je weet toch ook niet welke terminal bij welke speaker hoort, ook al hadden er doppen met kleurcodering op gezeten. Even met een lang meetsnoer alles doorpiepen en je weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Xander schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:33:
[...]
Ik neem aan dat dit met banaanstekkers is gebruikt en dat daarom de dopjes zijn kwijtgemaakt. Het is met banaanstekkers nog steeds prima bruikbaar natuurlijk.
Als ik hier de missende doppen van de speaker haal dan klemmen de banaan pluggen een stuk minder goed. Al is dat met een setje locking pluggen mogelijk wel op te lossen. Mochten de dopjes er nog zijn dan kan het met kaal draad, scheelt een paar tientjes.
+ en - bedoel je. ;) Tja, codering zou inderdaad handig zijn. Maar je weet toch ook niet welke terminal bij welke speaker hoort, ook al hadden er doppen met kleurcodering op gezeten. Even met een lang meetsnoer alles doorpiepen en je weet genoeg.
"Links" en "rechts" is inderdaad niet de beste verwoording O-)

Ik doelde er ook op als voorbeeld van wat er meer mist. Er mist meer dan alleen een versterker :P Het maakt eigenlijk niets uit waar je wat op aansluit als je het maar consequent doet. Ga ik er wel van uit dat in de muur alles gelijk aan is gesloten, aanname maar dat is aan TS om uit te sluiten.

Hoe dan ook, hier moet iets tussen wat de speakers van sap voorziet en dan kan dan daar het kabeltje naar de telefoon in.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 04-04-2022 18:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkvogels
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik heb nu het volgende idee:
1. Ik koop een versterker tweedehands
2. Ik verbindt de versterker met speakerkabels (https://ap.lc/vab6b)
3. Ik koop schroefdopjes om de kabels vast te zetten
4. Ik verbindt de versterker met een aux kabel om hem te verbinden aan mijn telefoon.

Enig idee of dit werkt? Super bedankt voor de tips verder!
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ja dat gaat werken.

Bij voorkeur natuurlijk wel een versterker met 4 luidsprekeruitgangen kiezen.

Geen idee of die schroefdoppen universeel zijn qua maat, maar anders kun je het naar mijn idee dus gewoon oplossen met banaanstekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 10:44
Zal inderdaad niet zo eenvoudig wezen om aan passende schroefdoppen te komen, kwam wel een volledige montage plaat compleet tegen.
https://www.amazon.nl/Fos...gid=pla-312488733532&th=1

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:49
Die montageplaat zou in theorie dus aan de voor ons niet zichtbare kant dus ook al aangesloten moeten zijn met speakerkabel. En bij die plaat zitten geen schroefdoppen kan ik je vertellen. gewoon banaanstekkers er in. en gaan.
Pagina: 1