Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gagaga
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-03-2023
Mijn vraag
Ik heb thuis een TV zonder bluetooth waarvan de luidsprekers niet meer werken. Nu heb ik een losse bluetooth speaker en een chromecast. Ik zou graag mijn chromecast verbinden met deze bluetooth speaker zodat ik vanaf mijn telefoon, tv kan streamen naar mijn televisie waarbij dan de audio via de bluetooth speaker gaat. Is dit mogelijk. zo ja hoe?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://support.google.com/chromecast/answer/7672356?hl=nl met deze informatie kom ik er niet uit.

Zou fijn zijn als jullie mij zouden kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:12

ricardo246

Life's what you make it!

Dit?:
Go to your Google TV Home Screen.
Go into SETTINGS menu.
Scroll to REMOTE & ACCESSORIES.
Go into PAIR REMOTE OR ACCESSORY.
Get your Bluetooth Headphones or Speaker into Pairing Mode.
When the device appears on the screen, select it to Connect.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gagaga
Ik kom er niet uit, ik heb enkel de Google Home app. Moet ik iets anders downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:12

ricardo246

Life's what you make it!

gagaga schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:54:
Ik kom er niet uit, ik heb enkel de Google Home app. Moet ik iets anders downloaden?
Op je TV de stappen zoals hierboven doorlopen?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:40

FeaR

In GoT we trust

gagaga schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:41:
Ik zou graag mijn chromecast verbinden met deze bluetooth speaker zodat ik vanaf mijn telefoon, tv kan streamen naar mijn televisie waarbij dan de audio via de bluetooth speaker gaat. Is dit mogelijk.
Wat je beschrijft klinkt mij onlogisch qua pad wat je gaat volgen. Je wil vanaf je telefoon beeld en audio streamen naar de Chromecast die in de TV zit om dan vanaf de Chromecast de audio weer te verzenden naar een bluetooth speaker.

Vanwaar niet zien of de Bluetooth speaker mogelijk anders aan de TV is te koppelen? Bijvoorbeeld via Line In als er speaker dat heeft. Dat is qua signaalpad vele malen logischer. Merk en type van de TV en Bluetooth speaker (zoals gevraagd in de template, voortaan deze invullen en niet verwijderen) zouden handig zijn om de opties te bekijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gagaga
Goedenavond,
Bedankt voor de reactie beide! De ´tv´ betreft een oud, groot digibord, zonder ingebouwde speakers en zonder bluetooth. Ook is het niet mogelijk deze bedraad aan te sluiten op mijn speakerset, die wel over bluetooth beschikt. De speakerset waarmee geconnect moet worden is een redelijke oude speakerset die over bluetooth beschikt dankzij de logitech bluetooth audio adapter.

Is het nu mogelijk om er voor te zorgen dat ik beeld kan streamen naar de tv en het geluid naar de speakerset (via de logitech bluetooth audio adapter)

Ik hoor gaag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat lukte er precies niet bij de oplossing van ricardo246? Of waarom wil het niet via de Home app lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:50

-tom-562

Oliesjeik

ricardo246 schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:45:
Dit?:
Go to your Google TV Home Screen.
Go into SETTINGS menu.
Scroll to REMOTE & ACCESSORIES.
Go into PAIR REMOTE OR ACCESSORY.
Get your Bluetooth Headphones or Speaker into Pairing Mode.
When the device appears on the screen, select it to Connect.
Citeer je nu niet iets wat bedoelt is voor de Chromecast with Google TV?
Dit gaat bij een oude Chromecast nooit werken voor zover ik weet.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gagaga
Dat lukt mij inderdaad niet. Eigenlijk vraag ik me dus af, is het mogelijk dat de chromecast verbind met een Bluetooth speaker/audio apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen ervaring met wat je hier probeert te doen. En het leest als een houtje-touwtje-Frankenstein-oplossing. Maar ik zag dit online:
https://earrockers.com/bluetooth-speakers-with-chromecast/
Probeer het eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger369
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik reageer wat laat op deze vraag omdat ik de afgelopen tijd met mijn oude beamer in de weer was, en net als de TS video en geluid wilde scheiden mbv een oudere Google Chromecast, nl.: video via de beamer en geluid via een bluetooth soundbar. Het antwoord hierop is dat dat onmogelijk is omdat een google chromecast itt de google tv gewoonweg géén bluetooth functie heeft.

Ook kan het streamingsignaal verzonden vanaf een mobiel apparaat niet opgesplitst worden zodat het videosignaal naar de tv en het geluid naar een bluetooth speaker gaat.

Je hebt een tv met bluetooth nodig! Of alternatief een google tv of fire-tvstick. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik zoek hier ook nog altijd een oplossing voor, hoe kan het dat er geen andere mogelijkheden zijn voor een audio out? Inderdaad ook hier om het met een beamer samen te laten werken, die heeft hier ook geen audio out…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfdevogel
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-02 20:31
Ik heb met een witte chromecast die bluetooth heeft volgende:
beamer
chromecast aangesloten op beamer
soundbar gekoppeld via bluetooth aan de chromecast
Hierbij heb ik geluid van de chromecast op mijn soundbar en beeld op mijn beamer.
Volg het stappen plan van de persoon die dit eerder omschreef in deze topic. Je hebt wel dus een nieuwere chromecast met google tv nodig (witte model)
Nadeel op dit moment: lipsync niet in orde, geluid en beeld lopen niet synchroon. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Pagina: 1