Vragen over draadloos opladen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwnjordyog
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-04-2022
Hallo,

Ik werk aan een project en ik onderzoek mogelijke manieren om over te schakelen van netvoeding naar accupacks of een oplaadbare methode. Ik kwam draadloos opladen tegen en ik had een paar vragen over de mogelijkheid/compatibiliteit van draadloos opladen op mijn product. Om een beetje inzicht te geven, zijn hier enkele specificaties.
- Benodigde spanning: ca. 12-14V
- De robot gebruikt 11 stappenmotoren, maar die hoeven niet de hele tijd actief te zijn (meer als 3 seconden in een paar minuten interval).
- Inclusief drivers etc.
- De draadloze laadtechniek zou ook gebruikt kunnen worden als manier om de robot van stroom te voorzien (De robot zou in een docking station gezet/ geplugd kunnen worden )

Vragen:
- Is draadloos opladen mogelijk op een product dat veel voltage nodig heeft voor de stappenmotoren?
- Zo ja, wat zou u mij aanraden om te gebruiken?
- Zou het concept om de robot via een docking station van stroom te voorzien kunnen werken? (draadloos stroom overbrengen van dockingstation naar robot)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:03

DukeBox

loves wheat smoothies

Is draadloos opladen mogelijk op een product dat veel voltage nodig heeft voor de stappenmotoren?
Dat heeft op zich niets met elkaar te maken.

Voor wat betreft je andere vragen, als je toch aan een dock denkt, waarom dan nog draadloos (contactloos) ?

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 04-04-2022 17:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DukeBox schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:00:
[...]
Voor wat betreft je andere vragen, als je toch aan een dock denkt, waarom dan nog draadloos (contactloos) ?
Om dat het kan ;o)
Misschien kan TS de robot leren om de inductie kookplaat aan te zetten en er vervolgens op te gaan zitten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:03

DukeBox

loves wheat smoothies

True, maar een stuk minder efficient.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwacht niet dat je draadloos veel stroom kunt overbrengen. Gewoon een accu opladen zou wel kunnen maar ook beperkt in vermogen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-09 11:24
Ik sluit me bij memphis aan.

Er zitten veel haken en ogen aan bij draadloos laden. Als je geen elektrotechneut bent zou ik het je afraden.

Wat ik je zou willen aanraden is om een docking station van een roborock te gebruiken.

https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Daar zitten meteen (geloof ik) infrarood lichtjes in. Je kunt dan in de software van je robotje daarheen navigeren als je daar wat sensoren voor bij plaatst en dus automatisch opladen.

Er komt volgens google 20 volt uit dat docking station, je zult dus een step-down converter moeten gebruiken om je accu te laden. Maar je zult sowieso iets willen doen met laad management dus ik neem aan dat dat niet per se een probleem hoeft te zijn.
Pagina: 1