Vermogen voeding ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 11:29
Ik heb een Dell moederbord in een standaard kast gebouwd en wil nu een RTX 3050 grafische kaart erin plaatsen. De oorspronkelijke Dell kast had een voeding met een vermogen van 250 Watt. Deze voorzag het systeem inclusief een grafische kaart die 30 Watt gebruikte van stroom. De RTX 3050 gebruikt 130 Watt dus 100 Watt meer. Rekenkundig zou je dus zeggen dat een voeding van 350 Watt genoeg is. Helaas kan ik geen enkele aanduiding op de voeding van de Mycom kast vinden. Het lijkt me dat een standaard voeding voldoende is.
Kan ik proberen of het werkt ?
Is een voeding tegen overbelasting beveiligd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:07
Meestal staat er wel iets op de voeding, heb je de voeding uit de kast geschroefd?

Hoe oud is de kast?

Watt zegt niet alles, een goedkope voeding met "800" watt wil niet perse zeggen dat hij goed stabiel blijft en die max haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:11
zou eerst een lijstje maken,met de gehele specs van de pc.

Je vergeet namelijk dat ook de cpu ook van dezelfde 12v lijn snoept als de 3050.
350 watt is echt te krap voor die gpu.

De vraag is ook hoe goed de voeding is beveiligt tegen overbelasting, je zal niet de eerste zijn die met een te krappe voeding het systeem beschadigt omdat de beveiliging toch niet afdoende is.

Verder is het ook sterk afhankelijk hoe de kwaliteit is van de voeding ,wat die aankan.

[ Voor 16% gewijzigd door freaky35 op 04-04-2022 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:10
250w, 350w, wat is het nou?

Heeft de voeding een PCI-e connector?

Welk moederbord? Post eens een foto. Vaak gebruikt Dell 12VO moederborden en voedingen en die upgrade je niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 11:29
De kast is al ouder en heeft geen PCI-e connector.
Ik heb de voeding nog niet uit de kast geschroefd, zal dat doen,
Het Dell moederbord werkt nu al (zonder probleem) op de voeding uit de vervangende Mycom kast.
Het Dell OYXT71 moederbord heeft gelukkig een standaard ATX voeding aansluiting.
De cpu snoepte met de 250 Watt voeding toch ook al van dezelfde lijn als de gpu die 30 Watt vroeg ?!
Ik vind het nog steeds moeilijk om te begrijpen dat als je een systeem hebt dat goed werkt op een 250 Watt voeding en je gaat dat met 100 Watt meer belasten een 350 Watt voeding niet voldoende zou zijn.
Het argument dat je met een krappe voeding je systeem kan beschadigen vind ik wel doorslaggevend om toch een andere voeding aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:04

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Charly44 schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:47:
De kast is al ouder en heeft geen PCI-e connector.
Ik heb de voeding nog niet uit de kast geschroefd, zal dat doen,
Het Dell moederbord werkt nu al (zonder probleem) op de voeding uit de vervangende Mycom kast.
Het Dell OYXT71 moederbord heeft gelukkig een standaard ATX voeding aansluiting.
De cpu snoepte met de 250 Watt voeding toch ook al van dezelfde lijn als de gpu die 30 Watt vroeg ?!
Ik vind het nog steeds moeilijk om te begrijpen dat als je een systeem hebt dat goed werkt op een 250 Watt voeding en je gaat dat met 100 Watt meer belasten een 350 Watt voeding niet voldoende zou zijn.
Het argument dat je met een krappe voeding je systeem kan beschadigen vind ik wel doorslaggevend om toch een andere voeding aan te schaffen.
Je mobo heeft een 1155 socket die zijn al meer dan 10 jaar oud en ik gok dat de voeding niet de enige bottle neck zal zijn voor je 3050, ik gok ook dat je Dell voeding geen juiste PCI-E voedingsstekkers heeft en er daar zeker niet opgebouwd is.

Ik zou meer kijken voor een upgrade van Mobo + CPU + RAM + PSU

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 11:05
Vul je specs maar in met die RTX 3050.
https://www.newegg.com/tools/power-supply-calculator/

Als ik m invul met een random 1155 proc zoals de I5 3570k dan ga je het erg krap krijgen met 350w, dan moet het wel een kwalitatief goede voeding zijn (maar gezien het oem en oud is ga ik daar niet vanuit)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:10
Charly44 schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:47:

de voeding uit de vervangende Mycom kast.
Wat is het merk en type van de voeding?
Het Dell OYXT71 moederbord
s1155. Je gaat dus een videokaart met 8 gen4 lanes draaien op een moederbord met gen3 lanes en een trage cpu. Dat vraagt om een bottlekneck. Eens met @42dpi dus. Je gaat meer willen vervangen met die videokaart.
Pagina: 1