Hallo Tweakers,
Net als half Nederland ben ook ik mij aan het verdiepen in het verduurzamen van mijn woning en het verminderen van mijn energieverbruik. Wij hebben recent onze woning laten verbouwen en achteraf gezien had ik daar natuurlijk voor de verbouwing goed over na moeten denken
Ik ben nu aan het kijken waar nog winst te behalen valt en begin maar eens met een (denk ik) relatief eenvoudige vraag over radiatorfolie. Ik heb hier diverse dingen over gelezen (of het wel of niet helpt, waar je het plaatst, etc) maar wil graag de vraag specifiek voor mijn situatie stellen aangezien ik er niet helemaal uitkom.
De vraag is kort gezegd: levert het toevoegen van radiatorfolie in mijn specifieke situatie nog wat op in het verminderen van mijn energieverbruik? En indien het iets oplevert: plaats ik deze nu juist aan de achterkant van de radiatoren of op de muur achter de radiator?
:strip_exif()/f/image/wlJMSxntRCCbvlQ9Qr3RuxpA.jpg?f=fotoalbum_large)
Radiator 2e werkkamer ~5m2. De muur waar deze op hangt is een "buiten muur":
:strip_exif()/f/image/tbOU0imOlT6HqxXsoK8E3PqG.jpg?f=fotoalbum_large)
Radiator slaapkamer ~29m2. De muur waar deze op hangt is een "buiten muur":
:strip_exif()/f/image/DItRhSKhAShb7W7Q2zHGV8KD.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Jeroen
Net als half Nederland ben ook ik mij aan het verdiepen in het verduurzamen van mijn woning en het verminderen van mijn energieverbruik. Wij hebben recent onze woning laten verbouwen en achteraf gezien had ik daar natuurlijk voor de verbouwing goed over na moeten denken

Ik ben nu aan het kijken waar nog winst te behalen valt en begin maar eens met een (denk ik) relatief eenvoudige vraag over radiatorfolie. Ik heb hier diverse dingen over gelezen (of het wel of niet helpt, waar je het plaatst, etc) maar wil graag de vraag specifiek voor mijn situatie stellen aangezien ik er niet helemaal uitkom.
De vraag is kort gezegd: levert het toevoegen van radiatorfolie in mijn specifieke situatie nog wat op in het verminderen van mijn energieverbruik? En indien het iets oplevert: plaats ik deze nu juist aan de achterkant van de radiatoren of op de muur achter de radiator?
De radiatoren waar het om gaat:
Radiator 1e werkkamer ~13m2. De muur waar deze op hangt, grenst aan de buren::strip_exif()/f/image/wlJMSxntRCCbvlQ9Qr3RuxpA.jpg?f=fotoalbum_large)
Radiator 2e werkkamer ~5m2. De muur waar deze op hangt is een "buiten muur":
:strip_exif()/f/image/tbOU0imOlT6HqxXsoK8E3PqG.jpg?f=fotoalbum_large)
Radiator slaapkamer ~29m2. De muur waar deze op hangt is een "buiten muur":
:strip_exif()/f/image/DItRhSKhAShb7W7Q2zHGV8KD.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Jeroen