zoeken O365 in shared mailboxen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrari412T2
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-03 12:10
Hallo,

Ik heb hier een O365 mailadres waar 2X een shared mailbox aan gekoppeld is. Nu is het probleem dat de zoekfunctie niet werk in de shared mailboxen. Ook niet na het opnieuw indexeren van alles. Ik kan wel zoeken in de postvak in via huidige map, maar als ik in alle mailboxen wil zoeken werkt dit niet. Heeft iemand een idee wat ik kan proberen zodat dit wel werkt?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 15:25
Als je in Outlook account instellingen bij Exchange opties het vinkje "Gedeelde mappen downloaden" uitzet dan zal het wel werken. Al is dat natuurlijk ook niet zonder gevolgen: het is niet voor niets dat het standaard aan staat.

Zelf heb ik het opgegeven (vanalles geprobeerd, zoals handmatige toevoegen van postvak i.p.v. automatisch) en betreffende collega uitgelegd dat mail een communicatie product is en geen opslag product. En tig submapjes maken is ook ouderwets (wat vooral de reden was waarom collega het vroeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrari412T2
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-03 12:10
Ik heb dat ook al geprobeerd en als advies gekregen van een Microsoft engineer, maar helaas werkt dit ook niet. Nog wat dieper gezocht op internet en het blijkt dan toch dat het niet werkt onder shared mailboxen. Je kunt alleen zoeken onder de huidige map, maar niet in zijn geheel. Enige oplossing zou zijn om van die shared mailboxen echte mailboxen te maken.
Alsnog bedankt voor je tijd en reactie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 08:51

Qwerty-273

Meukposter

Het is een probleem wat al behoorlijk lang bestaat. En er lijkt niet echt een alles omvattende oplossing te komen om dat in Outlook op te lossen. Deze problemen zijn al behoorlijk lang bekend.
https://techcommunity.mic...is-not-working/m-p/133279

Een workaround kan zijn om webmail te gebruiken om door de specifieke shared mailbox te zoeken.

Probleem is dat de zoek functionaliteit voor alle MS producten een gedeelde basis heeft. Ideaal om op een eenvoudige manier overal te kunnen zoeken. Minder ideaal als het toch blijkt dat bepaalde stukken niet lekker werken en de grootte van dat stukje eigenlijk heel klein is ten opzicht van de rest. Daardoor krijg je ook minder resources en aandacht om zo'n probleem goed aan te kunnen pakken.
https://techcommunity.mic...igentSearch_DiscoveryBlog

[ Voor 5% gewijzigd door Qwerty-273 op 05-04-2022 09:57 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 15:25
Ferrari412T2 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:41:
Ik heb dat ook al geprobeerd en als advies gekregen van een Microsoft engineer, maar helaas werkt dit ook niet. Nog wat dieper gezocht op internet en het blijkt dan toch dat het niet werkt onder shared mailboxen. Je kunt alleen zoeken onder de huidige map, maar niet in zijn geheel. Enige oplossing zou zijn om van die shared mailboxen echte mailboxen te maken.
Alsnog bedankt voor je tijd en reactie!!!
Ah, ik zie het ja. Je kan dan wel in heel het postvak i.p.v. enkel in de map zoeken, maar 'alle postvakken' geeft inderdaad niet gewenst resultaat.

Denk inderdaad dat je gelijk hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Via webmail is vaak nog wel het makkelijkst/snelst.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 17:33

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als manager van een aantal faciliteiten die door de instelling ook via shared mailboxen de mail verwerken is dit een dagelijkse frustratie inderdaad. Helaas wordt ook werken met een lokale outlook niet -goed- ondersteunt en moeten we het voornamelijk met de webmail doen waardoor snel en efficient zoeken en vinden een dagelijks drama is.

Ik vind het onbegrijpelijk dat dit probleem, wat al een flinke tijd bestaat, niet beter kan worden opgelost.
ZeRoC00L schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:30:
Via webmail is vaak nog wel het makkelijkst/snelst.
Please, tell me you secret..In het algemeen vind ik de webmail compleet RUK, maar het zoeken is al helemaal niet de beste feature. Ben wel met je eens dat het 'de betere' optie is, maar dat is simpel aangezien de andere gewoon niet werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door superduper op 05-04-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
superduper schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:31:

Please, tell me you secret..In het algemeen vind ik de webmail compleet RUK, maar het zoeken is al helemaal niet de beste feature. Ben wel met je eens dat het 'de betere' optie is, maar dat is simpel aangezien de andere gewoon niet werkt.
Geen secret, maar gewoon webmail openen via https://outlook.office.co...sssharedmailbox@domein.nl en je bent er meteen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1