Toon posts:

Brander kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ga zodirect een cd-brander kopen, ik denk dat het een plextor wordt (een die 10x scrijft). Ik heb verder geen bal verstand van cd-branders, hoe sluit ik zo'n ding aan? net zoals een cdrom speler? en welke software moet ik gebruiken... Moet ik die er los bij kopen? Welke cd-r's kan ik het beste gebruiken? waar moet ik op letten?

Verwijderd

Plextor is inderdaad een goeie. Wat wordt het, IDE of SCSI? Ik ga er toch even van uit dat je IDE wilt en dan kom je al snel uit bij de 16x of 24x.
Je sluit hem aan als iedere andere CD-speler. De software (WinONCD) zit er bij de Plextor bij. Gewoon CD in de drive en installen.
Let alleen even op de jumpersettings aan de achterkant van de brander. Waarschijnlijk zet je hem naast je gewone CD-speler. Dus als je gewone CD-speler master is, maak je de brander slave, of andersom.

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Hij komt onder mijn Asus 50x.. software erbij? da's wel makkelijk.. m'n cd-rom speler is primary master, dan zou de brander dus primary slave moeten?

Verwijderd

Primairy? ...hmm.... ok. Ja, dan wordt de brander 'slave'. Daar staat ie, geloof ik, ook al op als ie uit de doos komt.

Verwijderd

Topicstarter
het is mischien een hele domme vraag hoor, maar kun je met zo'n brander ook normale cd's lezen?

Verwijderd

Uiteraard

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
jup, geen probleem :)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

jup, plextor roeleert wel, k'heb zelf nog een 8/4/32a
vanaf de 12x (dacht ik) zit er burnproof op en dat mis ik met de mijne wel...

misschien zou je ipv WinonCD Nero kunnen gebruiken, maar dat is een persoonlijke keuze...

iig goede keuze, veel plezier d'r mee!

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel allemaal.

Ik ga hem nu kopen.

Als ik nog problemen ondervindt dan post ik ze later vandaag hier wel.

Tnx!

Verwijderd

Ik zal als ik jouw was je brander boven je 50x proppen aangezien de warmte enzo...

Veel succes ermee!

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 10:56 schreef Techwarrior het volgende:
Hallo

Ik ga zodirect een cd-brander kopen, ik denk dat het een plextor wordt (een die 10x scrijft). Ik heb verder geen bal verstand van cd-branders, hoe sluit ik zo'n ding aan? net zoals een cdrom speler? en welke software moet ik gebruiken... Moet ik die er los bij kopen? Welke cd-r's kan ik het beste gebruiken? waar moet ik op letten?
Ik recent ook de plextor 16.10.40 gekocht. Bij ASCI in groningen. Super ding. Doet gewoon wat ie moet doen zonder gezeik.

Instaleren in een makkie, gewoon ff de handleiding goed lezen. En als je nog probs hebt, kun je dat hier wel ff vragen lijkt me.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:06 schreef wildmedia het volgende:
Primairy? ...hmm.... ok. Ja, dan wordt de brander 'slave'. Daar staat ie, geloof ik, ook al op als ie uit de doos komt.
Staat op master uit de doos, btw. Maar de jumper settings staan gewoon in de handleiding.

Verwijderd

Heb hier een Plextor Plexwriter 8\4\32 A
is NOG GEEN EEN ceedeetje mislukt met WinOnCD en CloneCD *D

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 11:53
Ikke voor 239 piek een lite-on 12x/10x/32x :9 Heb er gelijk maar 2 gekocht :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 16:26
koop dan voor 400 piek 1 van 24 x ;)

Verwijderd

ik ga misschien ook een plextor nemen (als ik geld over heb)
want ik wordt gek ik heb hier 2 philips fikker en ze verneuken bijna elke cd :(

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:56

Paladin

Play Ball!

plextor staat liever master dus ik zou je asus 50 speed op slave zetten en je plextor op master dat werkt geloof mij een stuk betrouwbaarder.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 17:02 schreef Paladin het volgende:
plextor staat liever master dus ik zou je asus 50 speed op slave zetten en je plextor op master dat werkt geloof mij een stuk betrouwbaarder.
Na vele honderden CD's te hebben gefikt op 16x, met de plextor op 'slave', waarvan nog geen een mislukt, vraag ik me af: kan het nóg beter dan? :)
Pagina: 1