Webwinkel doet lang over terugbetaling bij retourzending

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskik
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:42
Allereest even een situatie schets,

Op zaterdag 27 februari bestel ik een nieuw communicatiesetje voor mijn motorhelm, dit omdat ik de unit van mijn oude setje kwijt was.
De volgende dag vind ik mijn oude unit weer terug, diezelfde dag (de 28e dus) bericht ik de webwinkel dat ik mijn order graag zou willen annuleren. Zou moeten kunnen dacht ik, zien ze maandag mijn mailtje, kunnen ze gelijk mijn order eruit halen. Niet dus, ze gaven die maandag gelijk aan dat het pakket al verzonden was en dus niet meer geannuleerd kon worden.
Ik heb toen bij de klantenservice gevraagd of ik het pakket kon weigeren aan de deur, dit zou voor mij het makkelijkst zijn. Door het pakket te weigeren hoef ik zelf niet voor de retour te zorgen en neem ik nooit de verantwoordelijkheid voor het pakket over. De klantenservice gaf aan dat dit gewoon kon.
Donderdag 3 maart staat DHL bij mij voor de deur en geef ik bij de bezorger aan dat het pakket weer retour mag naar de afzender, zo gezegd zo gedaan, het pakket ging weer retour.

Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder en is het pakket volgens de webwinkel nog niet bij hun aangekomen, ze geven aan dat ze inmiddels contact hebben opgenomen met DHL waar het pakket blijft.
In mijn optiek heb ik hier niks mee te maken omdat ik nooit de verantwoordelijkheid voor het pakket heb overgenomen door deze te weigeren aan de deur.
Als ik op internet zoek vind ik veel over het herroepingsrecht, wanneer je het pakket zelf terugstuurt, niet wanneer je deze weigert aan de deur en in werkelijkheid de webwinkel zelf eigenaar blijft van het pakket. Daarnaast lees ik het volgende op de site van de consumentenbond;
Binnen 14 dagen nadat je de verkoper hebt laten weten dat je van de koop afziet moet hij je het aankoopbedrag terugbetalen. Maar hij mag daarmee wachten totdat hij het product daadwerkelijk heeft terugontvangen of jij bewijs hebt geleverd dat je het product hebt teruggestuurd.
Hoe moet ik dit nu lezen? Is de webwinkel verplicht om mij binnen 14 dagen terug te betalen ongeacht of het pakket bij hun is aangekomen? In mijn ogen heb ik al bewezen dat ik het pakket teruggestuurd heb omdat ik het nooit in ontvangst heb genomen.

Op het moment is de mailwisseling met de webwinkel een beetje gestagneerd in;

Ik; wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?

Webwinkel; we wachten het onderzoek van DHL af.

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben om ze toch tot terugbetaling over te halen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
Heb je van de winkel een track 'n trace gekregen?
Zo ja, wat staat daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22

Tazzios

..

Dat maakt niet zoveel uit want je zou niet hoeven wachten tot zij het pakket daadwerkelijk weer ontvangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
Als daar duidelijk staat dat 't onderweg retour is, dan is 't inderdaad voldoende.
Dus maakt wel degelijk uit.

Dan is duidelijk dat @Thomaskik het pakket nooit in zijn bezit heeft gehad, en dus kan hij er ook nooit verantwoordelijk voor gehouden worden. Dan is het aantoonbaar een issue tussen verzender/opdrachtgever en DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskik
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:42
PROnline schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:41:
Heb je van de winkel een track 'n trace gekregen?
Zo ja, wat staat daarbij?
Bedankt voor je reactie, onderstaande is de track&trace van DHL, omdat ik het gek vond dat er 'bezorging verhinderd' stond heb ik 3 maart ook contact gehad met DHL, deze gaven aan dat het pakket inderdaad retour afzender ging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8C67_zjH9d17Y43FcQp8T8SOSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nA7QqI55ITLBUyoBT0Qmixkj.png?f=fotoalbum_large