MP3 tags worden niet goed weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skycladian
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo allemaal,

Wellicht is dit onderwerp al ergens ter sprake gekomen, maar vind zo direct geen oplossing.

Ik heb mijn cd-collectie geript naar mp3 formaat, zodat ik deze op een usb stick in de auto kan afspelen.
De tags en bestandsnamen zijn allen aangepast, maar toch worden deze niet altijd op de goede manier weergegeven.

Ik vermeld altijd ook een nummer mee in de bestandsnaam aan gezien de mp3 speler de nummers anders op alfabet afspeelt en ik het leuk vind de nummers per cd in de juiste volgorde te beluisteren.
Bij 90% van de nummers gaat dit goed, maar bij enkele cd's pakt hij de aangepaste bestandsnamen niet en speelt ze dus op alfabet.

Ik gebruik mp3tag v3.14 om te taggen, maar heb ook al via tagscanner geprobeerd.
Of is er een manier om te herindexeren.

De cd's die de problemen geven stonden als eerste op het stickje. Toen had ik nog geen trackvolgorde nummer aan bestandsnaam toegevoegd.
Later wel. Wellicht dat de mp3 speler in de auto een soort geheugen heeft en dus van de oude bestandsnaam uitgaat?

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Stop de stick eens in je PC om de namen en tags te checken.

Het zou dan ook geen (groot) probleem moeten zijn om de informatie die je hebt opgeslagen in de tags en de bestandsnamen even te updaten.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skycladian
Bedankt Jester voor je antwoord.
Echter, op de PC wordt alle informatie goed weergegeven.
Diverse MP3 taggers gebruikt om de gegevens te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

Reinier

\o/

Mijn vorige auto speelde muziek altijd in de volgorde waarin de mp3'tjes op het bestandssysteem stonden. Ik moest dat altijd met FAT Sorter fixen zodat ze op volgorde van bestandsnaam (inclusief track nr.) gesorteerd werden.
Wellicht heb je er iets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 21:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het kan zijn dat je bestanden dubbel getagged zijn, met verschillende ID tag versies. Ik heb dat vroeger zelf ook gehad.
Ik gebruikte geloof ik de tool MP3tag om alle dubbele tags te verwijderen (de oude in mijn geval, maar jij moet kijken wat jouw CD speler ondersteund).
Het kan zijn dat jouw CD-speler maar een deel van de tags uitleest, of bestandsnamen op de eerste plek zet.
Bestanden hernoemen met ook tracknummer in de naam kan hier de oplossing zijn. Dit doe ik zelf sowieso met al mijn MP3 en FLAC bestanden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:00
Met mijn (Opel) autoradio had ik hetzelfde probleem. Probleem was de versies van de MP3 tags
Met dit tool kon ik ze correct opslaan: https://www.mp3tag.de/en/download.html

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skycladian
OK. Bedankt voor te tip.
Ook dat zal ik bekijken.
Ik gebruik MP3tag v3.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:00
Skycladian schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:36:
OK. Bedankt voor te tip.
Ook dat zal ik bekijken.
Ik gebruik MP3tag v3.14
Sorry, dat lijkt hetzelfde programmaatje te zijn. Ik ben diep in mijn geheugen aan het graven hoe het ook alweer zat.

Maar het probleem zat hem in de versie van de ID3tag.

[ Voor 8% gewijzigd door LordSinclair op 03-05-2022 13:48 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 21:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Skycladian schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:36:
OK. Bedankt voor te tip.
Ook dat zal ik bekijken.
Ik gebruik MP3tag v3.14
Even voor de duidelijkheid: We bedoelen de versie van de tag zelf. Dus het metadata 'label' welke aan het MP3 bestand wordt meegegeven.
We bedoelen niet de versie van het tagprogramma dat je gebruikt; dat is niet relevant.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:24
Als net in die versie een bug zit waar je nu mee te maken hebt kan dat wel degelijk relevant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ben niet heel goed bekend met MP3tag. Persoonlijk maak ik al jaren gebruik van Musicbrainz Picard.
In mijn instellingen heb ik onder andere aanstaan dat (naast de standaard ID3v2-tag (versie 2.4)) ook een ID3v1-tag aangemaakt moet worden.
Dat combineer ik met een standaard naamgeving van mijn files, waarin artiest en album uit de foldernamen af te leiden zijn (net als origineel jaar van release, en het jaar van het album in de folder). Daarna volgt (in de bestandsnaam zelf) de plaats op het album en de titel van de track.
Dit werkt voor mij in alle spelers die ik ooit op mijn PC geinstalleerd heb staan. En in Plex (en dus on-the-go, op mijn telefoon). Ik heb geen auto, en dus geen autoradio die ik met een USB-stick van info moet voorzien, maar dat zou niet heel moeilijk te testen moeten zijn... Het grootste 'probleem' zou kunnen zitten in de versie van de ID3v2-tag, maar dat is een radio-button omzetten en opnieuw opslaan ;-)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:25
Je kan eens proberen om alle ID3v2 tags weg te halen en alleen de ID3v1 tags te laten zitten. Ik zou gokken dat een autoradio eerder die versie zou kunnen lezen dan de v2 variant. Dat zou je ook even kunnen controleren in de documentatie van je autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skycladian
In de documentatie wordt helaas helemaal niets gezegd over het type tags wat te lezen is. Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Probeer een ander tag programma. Kid3 werkt voor mij mij altijd het beste en vind alles.
Open source en beschikbaar voor veel platforms.

https://kid3.kde.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skycladian
Bedankt Corrigan.
Ook dit ga ik bekijken. Probleem is tot nu toe nl niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn premium audio installatie in de auto speelt mp3s af in de volgorde waarop ze gekopierd zijn naar de stick.
ik maak een mapje op de stick en daarin sleep ik de bestandjes op volgorde. Bij het kopieren van het hele mapje in een keer gaat het iets te vaak niet goed met de volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:25
Kijk ook eens naar vreemde tekens (alles wat geen gewone letter of cijfer is) in de bestandsnamen en tags van de bestanden die niet willen meespelen. De software van een radio (welke is het eigenlijk?) is een stuk minder soepel dan een PC of telefoon. Als je album art hebt toegevoegd aan de tags kan je daar ook tegen een max grootte van de afbeelding aanlopen in sommige gevallen. Bij autoradio’s is het soms een geval van trial and error totdat je iets hebt wat voor jouw apparaat werkt.

Edit: Aantal mappen of aantal bestanden in een map kan ook een limiet zijn die problemen op kan leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Archer_VC10 op 07-05-2022 14:56 . Reden: Informatie toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skycladian
Bedankt voor al jullie reacties.
Ondertussen heb ik met het programma MusicBrainz Picard de boel kunnen hertaggen en lijken vooralsnog de meeste problemen opgelost.
Pagina: 1