Ik maak al enkele jaren prettig gebruik van de Onkyo LS5200, een 2.1 set met mooie kleine luidsprekers. Wat ik vooral fijn vind is dat ik met 1 druk op de knop de radio (Tune-in) kan starten, geen gedoe met afstandsbediening en/of mobiel). Ik mis helaas wel het surround geluid, en wil daarom graag upgraden naar een (minimaal) 5.1 surround set (ik heb al kabels gelegd bij het plaatsen van mijn nieuwe vloer).
Onkyo heeft wel een vergelijkbare 5.1 receiver, maar de luidsprekers lijken niet meer verkocht te worden. Daarom overweeg ik een aantal keuzes:
1. Volledig nieuw 5.1 systeem (Onkyo/Denon receiver met losse luidsprekers)
2. Een soundbar met losse subwoofer en surroundspeakers, eventueel gekoppeld aan mijn huidige Onkyo receiver
Ik zoek een?
Minimaal 5.1 oplossing met kleine luidsprekers, en eenvoudige radio-bediening.
Wat is je budget?
Maximaal €2000
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hoofdzakelijk films, muziek (rock) en radio (laatste heeft weinig eisen qua kwaliteit)
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn eerste optie was een 5.1 set van Onkyo, deze lijken alleen niet verkocht te worden.
Ik ben op zoek naar een goede 5.1 speakerset van relatief klein formaat (boekenkastplanken, geen speakers die op de grond staan), in combinatie met een Onkyo/Denon 5.1 receiver.
Ik keek laatst ook naar soundbar, hoofdzakelijk de Samsung HW-Q950A. Deze lijkt alleen geen radio te hebben. Mijn huidige idee is om deze via HDMI aan te sluiten op mijn huidige receiver, maar ik weet niet of een 2.1 receiver een 5.1 (of meer) signaal via HDMI kan doorsturen?
Ik heb ook naar de Philips B97 gekeken, maar ben geen fan van volledig draadloze surroundspeakers, ik wil ze plaatsen en verder niet meer naar omkijken.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb eigenlijk heel veel vragen (sorry voor de onduidelijke post):
1. Kan een 2.1 receiver een 5.1 of 11.1.4 audiosignaal doorsturen via HDMI naar een soundbar?
2. Is een soundbar met subwoofer en surroundspeakers of een losse 5.1 set een betere keuze?
3. Welke 5.1 sets met kleine luidsprekers raden jullie aan?
Onkyo heeft wel een vergelijkbare 5.1 receiver, maar de luidsprekers lijken niet meer verkocht te worden. Daarom overweeg ik een aantal keuzes:
1. Volledig nieuw 5.1 systeem (Onkyo/Denon receiver met losse luidsprekers)
2. Een soundbar met losse subwoofer en surroundspeakers, eventueel gekoppeld aan mijn huidige Onkyo receiver
Ik zoek een?
Minimaal 5.1 oplossing met kleine luidsprekers, en eenvoudige radio-bediening.
Wat is je budget?
Maximaal €2000
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hoofdzakelijk films, muziek (rock) en radio (laatste heeft weinig eisen qua kwaliteit)
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn eerste optie was een 5.1 set van Onkyo, deze lijken alleen niet verkocht te worden.
Ik ben op zoek naar een goede 5.1 speakerset van relatief klein formaat (boekenkastplanken, geen speakers die op de grond staan), in combinatie met een Onkyo/Denon 5.1 receiver.
Ik keek laatst ook naar soundbar, hoofdzakelijk de Samsung HW-Q950A. Deze lijkt alleen geen radio te hebben. Mijn huidige idee is om deze via HDMI aan te sluiten op mijn huidige receiver, maar ik weet niet of een 2.1 receiver een 5.1 (of meer) signaal via HDMI kan doorsturen?
Ik heb ook naar de Philips B97 gekeken, maar ben geen fan van volledig draadloze surroundspeakers, ik wil ze plaatsen en verder niet meer naar omkijken.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb eigenlijk heel veel vragen (sorry voor de onduidelijke post):
1. Kan een 2.1 receiver een 5.1 of 11.1.4 audiosignaal doorsturen via HDMI naar een soundbar?
2. Is een soundbar met subwoofer en surroundspeakers of een losse 5.1 set een betere keuze?
3. Welke 5.1 sets met kleine luidsprekers raden jullie aan?