Need help! [2 netwerkkaarten]

Pagina: 1
Acties:

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb since gisteren 2 netwerkkaarten in mijn compu zitten:
1 voor internet via @home
1 voor een netwerkje wat ik wil maken tussen 2 computers

nu heb ik de drivers van de nieuwe (sitecom 10/100) netwerkkaart geinstalleerd, alleen ik weet niet hoe ik het hele spul nou moet configureren. Ik heb zelf al wat uitgeprobeerd (door protocollen toe te voegen en te verwijderen) maar het komt er in het kort op neer dat ik nu geen internet heb. ik kan niet controleren of het netwerk het nu wel doet, want ik heb de (2e) netwerkkaart nog niet in de andere computer (waar ik nu op zit ;) )geinstalleerd. Anders heb ik daar ook gen internet meer op :(

wat ik dus wil weten: welke protocollen moet ik installeren, en hoe moet ik deze configureren (de 1e netwerkkaart krijgt een automatisch ip via 'dhcp voor wins-omzetting')

meer info kan gegeven worden.

bvd,
Maestro

btw, nu is het zo dat elk programma dat ik opstart en ook maar -probeert- om verbinding te maken met internet, dat crached :(

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Je moet tcp/ip gebruiken voor je thuis netwerkje.
en als je maar 2 pc hebt kun je het beste met static ip werken dus in je network tcp/ip toevoegen en daar de eigenschappen van opvragen. en in die eigenschappen zet je je instellingen in ip 192.168.20.0 submask 255.255.255.0
en hoe het met je dns zit moet je evetnjes uit zoeken. maar het zou zo moeten werken. na een reboot moet je een verbinding hebben met je andere pctje. dat kun je testen door te pingen naar dat ip nummer bv: 192.168.20.1 en om naar het internet te gaan moet je ene proxy installeren. en die installen.

Rembrand

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ik heb (volgens mij) geen proxy nodig, daar ik via @home voor elke computer apart een ip-adres heb (ze zitten dus via de hub direct aan de kabelmodem vast).
ik wil dus alleen de 2 computers onderling met elkaar verbinden, anders kan ik maar met max 16k/sec iets van de ene naar de andere computer kopieren

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:14 schreef maestro1980 het volgende:
(ze zitten dus via de hub direct aan de kabelmodem vast).
Ik kan me vergipsen, maar dan zitten toch je pc's al direct aan mekaar vast. Wat wil je dan via een tweede nic via dezelfde hub gaan ofsow???

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ze zitten idd al aan elkaar vast; maar voor zover ik begreep kun je niet via 1 netwerkkaart en internetten en een netwerkje tussen 2 computers maken. dus heb ik voor de 2 computers een extra netwerkkaart gekocht, zodat ik ze direct aan elkaar kan knuppen
......of heb ik nu weer iets stoms gedaan :+

situatie (voor de duidelijkheid):
2 computers allebei met een netwerkkaart die via een hub aan de kabelmodem vast zitten.
nu wil ik door in allebei nog een netwerkkaart monteren, zodat ik (via crosscable) ze ook nogeens direct aan elkaar vast zitten.

• sundevil

sundevil

One ping only

Lijkt me toch een beetje overkill. Probeer het eerst eens zoals het nu is (1 nic per PC). Ik zou bijna zweren dat dat werkt. Je wel gewoon internet en lokaal netw. combineren op 1 nic hoor. heb ik ook hiero.

1 server (2 nics; 1 @home, 1 lokaal)
2 "clients" (1 nic p/PC)
1 hub (met dus 2 clients + 1 server lokaal nic aangesloten)

Heppie dus met 1 nic in client(s) internet via server en lokaal netwerk via hub (komt server niet eens tussen en gaat dus ook niet via i-net).

Het enige verschil is dus die server en jij hebt meerdere "officiele" IP's, maar dat moet niet uitmaken denk ik.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ok; ik heb dus GEEN server....
hoe zou ik dat hele zooitje dan moeten configureren
:?
ik bedoel (weer) welke protocollen en wat moet ik instellen bij die protocollen

• sundevil

sundevil

One ping only

* TCP/IP (lijkt me duidelijk) op ALLE NICs.
* Je hebt vaste IP's dus gebruiken die hap!
* DNS / gateway bullshit van @home genruiken op elke NIC waarje internet op wilt gebruiken (ALLE dus in jouw geval).
* Voor lokaal netwerk "client voor MS networks" en "file&printer sharing".

Het laatste punt zou je iets genuanceerder kunnen bekijken, aangezien het niet zo veilig is file / printer sharing aan te zetten als je direct aan het i-net hangt. SO USE AT OWN RISK!!!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Gebruik de FAQ eens of Search....

Dat ik dat ooit nog eens zou typen zeg :)

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
lol; nu heb ik gelijk een nieuw probleem... |:(
ik heb de sitecom kaart er dus weer uitgesloopt , en eerst geprobeert om weer internet te krijgen; alleen nu loopt elk programma dat internet wil benaderen vast: ik kan gewoon pingen (zowel naar ip adressen als naar domeinnamen), alleen lopen de programma's vast (ie, outlook express enz). heeft iem. ervaring met dit probleem en heeft iem. een tip hoe dit op te lossen???

bvd,
Maestro

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
de foutmelding die ik krijg is:
dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoert en wordt afgesloten.

neem contact op met de leverancier als het probleem zich voor blijft doen

en dan details:
[progr] heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in ....... blaat

please help?

Verwijderd

format C: en win2000 is voor jou de oplossing:)
Pagina: 1