Videokaart/Graphic kaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooNtje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 20:08
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Goede Videokaart, ben niet echt een high end gamer, maar wil wel wat fatsoenlijks (ook voor komende jaren). (GTA V / FIVEM / SQUAD / MF speel ik momenteel wel eens.

Wat is je budget?
Rond de 400 ?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben geen AMD fan, graag NVIDIA.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heb momenteel een custom build met: Z390Gaming X-CF + i7 9700K icm 32GB DDR4 KHX3200C16D4/16GX - NVIDIA GTX980Ti (is al best oud he) .

Graag zou ik van jullie willen weten wat een geschikte betaalbare update is kwa videokaart maar ook nog enigzins betaalbaar.
Zoals ik al aangaf ben ik geen high end gamer en game ik ook niet heel veel, maar wil ik wel iets fatsoenlijks wat ook nog enigzins in de toekomst mee kan draaien.

Graag hoor ik jullie adviezen.
Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
op welke resolutie speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooNtje
1920x1080 gewoon Fullhd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:45
Kun je in de pricewatch zo vinden. Zoek met filters op nvidia, onder de 600 euro (of 500 euro), enz.

Ik zou een RTX3060 aanraden bij jouw wensen. Als je wat geld wil bijleggen een RTX 3060 Ti versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooNtje
Klopt, alleen krijg je bij price Watch natuurlijk heel veel zoek resultaten, de nieuwe series en rangen zeggen mij niet zoveel, dus dan zou ik nog niet weten welke wel of niet goed is of dat je voor bijv €50,- meer een veel betere kan krijgen bij wijze van, vandaar deze oproep.

Maar bedankt voor je reactie! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Met een budget van €400 begin je tegenwoordig niet zoveel meer. Je zou kunnen kijken of je een gebruikte 1080 of 1080TI op de kop kunt tikken op V&A. Voor jouw 980 kun je daarentegen misschien ook nog wel €200 terugkrijgen bij verkoop..

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Ik zou dan voor inderdaad een 3060 of 3060ti gaan.
en met wat hierboven gezegd is,kan je d,je huidige gpu nog wel goed verkopen,dat scheeld je ook weer met de aanschafprijs van je nieuwe kaart.

[ Voor 113% gewijzigd door freaky35 op 03-04-2022 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooNtje
Nog adviezen over welke versie ? Ik zie modellen met 2 of 3 fans en diverse merken etc.

Graag hoor ik van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Er zijn ook gewoon reviews te vinden over de verschillende kaarten, zoals bijvoorbeeld hier op Tweakers: reviews: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti & RTX 3070 - 9 middenklassers op de testbank en
reviews: Nvidia GeForce RTX 3060 - Een videokaart exclusief voor gamers?

We hoeven je toch niet alles voor te kauwen?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Merken verschillen vooral in kwaliteit van de koeler. 2 of 3 fans zegt op zich niet zoveel, 2 goede fans plus een goed koelblok kan beter zijn dan 3 crappy fans. Verschil zit dus vooral in koelprestaties, geluidsproductie, en formaat, naast natuurlijk de prijs. Semi-passief is m.i. ook zinvol, dus dat de fans gewoon helemaal uitgaan als de kaart niet veel te doen heeft, dat kun je gewoon terugvinden in de producteigenschappen in de pricewatch.

Ik zou voor specifieke varianten inderdaad gewoon een aantal reviews bij elkaar harken om te weten welke stil/koel/goedkoop zijn, afhankelijk van wat je belangrijk vindt. De meeste gebruikersreviews hebben al wel "stil" of "luidruchtig" bij de plus- of minpunten staan.

RTX3050 zou trouwens ook nog kunnen, maar het verschil met een GTX980Ti is dan misschien niet heel groot. Dan kun je wel eens teleurgesteld zijn over je upgrade, dan is goedkoop wel duurkoop.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 04-04-2022 19:22 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooNtje
Iedereen bedankt voor de tips en meedenken.
Het is de Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC LHR Geworden:).

Hopelijk ga ik het verschil duidelijk merken met mijn oude GTX980TI welke nu trouwens te koop staat voor de geintereseerden haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
beetje opzoeken op het internet

Daar zal je zien dat de 3060 een heel stuk sneller(ongeveer het dubbele fps) vergeleken met een 980ti.
Verschil zal je sowieso merken zijn.
In combinatie met de 9700k zal dat een prima combi zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 04-04-2022 21:44 ]

Pagina: 1