Vraag
Alle reacties
https://wren.co/join/Devian
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Wat hierboven staat is een belangrijke, direct zonlicht,dat beschadigt een OLED scherm
Aangezien er een hele grote ramen partij zit aan 1 kant van de kamer ook precies aan die kant.
[ Voor 23% gewijzigd door freaky35 op 03-04-2022 23:23 ]
In de handleiding staat idd geen direct zonlicht, omwille van brandgevaar.. niet dat dat je oledpaneel naar de kloten helpt. Daarbij, kan dat dan ook wanneer bij uitstaat? Tis enkel smorgens een paar uur wanneer er niet naar tv gekeken wordt.
In het onderdeeltje burnin staat er niets over direct zonlicht.
Ik zie alleen iets op de laatste foto (driehoek linksonder, hoewel dat ook reflectie kan zien) Ik heb dit ook gehad en is weer opgelost na pixelrefresh.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ja zeker ook als hij uit staat. Doe maar eens een google search op dat onderwerp.koenbrug schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:27:
Bedankt voor de antwoorden.
In de handleiding staat idd geen direct zonlicht, omwille van brandgevaar.. niet dat dat je oledpaneel naar de kloten helpt. Daarbij, kan dat dan ook wanneer bij uitstaat? Tis enkel smorgens een paar uur wanneer er niet naar tv gekeken wordt.
Dit is 100% direct zonlicht. 1 scherpe lijn, niet horizontaal of verticaal. Kijkende naar je ramen ziet dat er ook uit alsof de zon deels op je scherm valt.koenbrug schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:27:
Bedankt voor de antwoorden.
Ik heb exact hetzelfde gehad. Zorg ervoor dat de OLED geen direct zonlicht krijgt en dan trekt het zo weg. Bij mij is het helemaal weggegaan.
Hopelijk komt het niet terug of wat denken jullie?
Niet dat er veel zon komt in de komende week. Maar ik heb de karton van het scherm ervoor gezet!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Bij ons zou het ook idd maar op bepaalde momenten gebeuren.
Vervelende is alleen dat ik nog geen tv kan vinden die beste dingen combineert haha.
Voor de TS: hopelijk krijg je het snel weg met een pixel refresh en kun je iets doen tegen de zon. Lijkt mij vervelend als dit telkens te zien is.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Als ik lui ben laat ik mijn wasgoed nog wel eens aan de waslijn op zolder hangen, dan hangt het er totdat ik het nodig heb. Als ik dat evenwel in de zomer doe waarbij de zon er fel op schijnt, verkleurt het en kan ik het weggooien. Geen goed idee.koenbrug schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:11:
Na een pixelrefresh deze nacht is het weg.
Hopelijk komt het niet terug of wat denken jullie?
Het woord zegt het zelf, OLED's bestaan uit organisch materiaal en dat kan op dezelfde manier door invloed van zonlicht ontbinden.
Ik vermoed dat het organisch materiaal dan ook een bepaalde schade heeft opgelopen, maar de televisie tijdens de pixelrefresh de beschadiging heeft gemeten en er voor kan compenseren. Je bent er dan ook nu voorlopig even van af, maar de schade is er wel en als je scherm verder veroudert en er meer achteruitgang optreedt, komt er een moment dat de televisie er niet meer voor kan compenseren.
Maar toen realiseerde ik me dat ik warmtewerende folie op de ramen heb laten plaatsen, wat ook 90% van het UV tegenhoud.
Wellicht dat dat ermee te maken heeft
Dat gezegd hebbende, ook LCD schermen/TV's mogen niet in direct zonlicht geplaatst worden. Dus laat een eventuele keuze tussen OLED/LCD daar vooral niet van afhangen. Schermen en direct zonlicht zijn geen vrienden.
Onze huidige tv uit 2015 heeft geen last van deze strepen o.i.d.
Even uitproberen voor 2k is toch wat anders.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Snap niet waarom er geen laag aan de tv wordt gekleefd als dat zo gevoelig is.
Heb zelfde soort indeling als jij (en vergeet vaak genoeg vitrage dicht te doen op zonnige dagen). Eerst 5 jaar een plasma zonder problemen; nu alweer 2 jaar een LG OLED. Geen enkel probleem met het scherm
Het is niet alleen UV licht. ( dat veroorzaakt verkleuring )Kuhr89 schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:10:
Tja,, als ik de glasboer moet geloven houdt HR+++ glas veel UV tegen.
Onze huidige tv uit 2015 heeft geen last van deze strepen o.i.d.
Even uitproberen voor 2k is toch wat anders.
Het gaat voornamelijk de hitte die veroorzaakt wordt door de zon op het scherm. Dat vinden OLED schermen niet zo leuk.
En LCD schermen ook niet....corporalnl schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:32:
[...]
Het is niet alleen UV licht. ( dat veroorzaakt verkleuring )
Het gaat voornamelijk de hitte die veroorzaakt wordt door de zon op het scherm. Dat vinden OLED schermen niet zo leuk.
Does direct sunlight damage LCD screens?
LCD TVs must be protected from strong direct sunlight. The heat from the sun can physically damage LCD screens. Ultraviolet rays in direct sunlight can also cause the chemicals in the LCD to deteriorate, shortening the life of your screen.
[ Voor 30% gewijzigd door Devian op 04-04-2022 13:14 ]
Een plasma televisie is geen oled dus die vergelijking is niet relevant. Overigens heb ik zelf een plasma hangen die volle bak de zon pakt. En dat is precies de reden waarom ik geen oled koop. Het hele jaar de gordijnen dicht houden, vind ik persoonlijk geen optie.koenbrug schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:22:
Ik had sinds 2017 tot 2021 een plasma staan op exact dezelfde plaats. Nooit problemen en speelt nog steeds vrij goed met enkel een zender logo burnin.
Hier was het dus ook de dag erna weg en nooit meer terug gekomen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp