Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk S
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-02-2023
Mijn vraag
Onder de root heb ik een map genaamd 'Photo'
Daaronder heb ik 3 mappen.
Als ik inlog (Windows explorer of DSM file manager, maakt niet uit) met een gebruiker met Users groeprechten, zie ik maar 1 van die 3 mappen.
Als ik kijk naar de eigenschappen van die mappen, zie ik in het tab Machtiging alleen van die map de vinkjes bij Groep staan.
Helaas kan ik dit hier niet wijzigen, ook al ben ik ingelogd met een account in de Administrators groep.
Als een admin zie ik ze alle 3, maar zodra ik wissel naar een gewone gebruiker, kan ik niet meer bij veel van mijn foto's.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
DS220j - DSM 7.0-41890
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Groep Users heeft R/W rechten voor de Photo map
Gebruiker volgt groepsrechten. Maar ook al zet ik de Photo map hier extra aan, maakt dat geen verschil.
Waar ik kon geprobeerd de rechten voor deze mappen te wijzigen, helaas zonder resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NewNnYdYCmt-joYWW_TUxL2AhyY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eUynUHQT95XavPBsHPE2QapE.png?f=fotoalbum_large

Waar kan ik deze rechten wijzigen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-05 14:20
Wie is de eigenaar van de map? Kan je onder "Algemeen" de eigenaar niet wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29
Is lang gelden maar in mijn herinnering doe je dat in photo station zelf, met een ingelogde admin account. Daar kun je ook je albums publiekelijk zetten of niet.

https://kb.synology.com/e..._installing_Photo_Station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk S
Eigenaar is 'admin', groep is 'users'
Photostation (of nu: Synology photos) staat standaard wel geinstalleerd, maar is nooit gebruikt.
Ik ben terughoudend met het toepassen van wat voor apps dan ook op mijn familiefoto's.

Ik ben er achter via een omweg:
Configuratiescherm > Gedeelde map:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GtpeV-5UeY1BD5jlu215cA_OAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/spbhbTO3MX6QqGEdEho43QrI.png?f=fotoalbum_large

Blijkbaar werkt dit niet helemaal lekker.
Ook al heeft de gebruikersgroep Users geldige lees/schrijfrechten, toch blijkt dat onvoldoende te zijn om de inhoud te kunnen zien met deze optie aan.

Verder vraag ik me af wat deze optie toevoegt; mappen/bestanden waarvoor je geen rechten hebt, kan je sowieso al niet zien.
Dus het vinkje uitgezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk S op 03-04-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk S
helaas heb ik te vroeg gejuicht
Nu zijn de mappen wel te zien, maar niet te openen.

Gezien dit een default map is die automatisch wordt aangemaakt door Synology, vermoed ik dat er inderdaad toch ergens een app is die met rechten zit te rommelen.
synology photos verwijderd, zonder effect.
Helaas, ik had graag gewoon de mappen willen gebruiken die ervoor zijn gemaakt.

Nu heb ik maar een nieuwe gedeelde map gemaakt genaamd 'mijn fotos' en daar alles naar verplaatst.

Nu kan ik naar wens gebruikers en groepen rechten geven.