Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakico
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-03-2024
Hallo even een vraag. Wij hebben in onze woning beneden en boven gescheiden via een zoneklep. Boven zijn radiatoren en beneden vloerverwarming. Nu willen wij de vloerverwarming per ruimte gaan bedienen dus heb een hce80 besteld met 12 motoren erbij.

Kan ik middels evohome wifi de hce80 aansturen in combinatie met de zoneklep (zoneklep en ketel hebben beide de BDR91 als aansturing.

Beneden in eveohome had ik al de woonkamer gekoppeld aan de zonneklep voor vloerverwarming beneden. Maar als ik nu straks in cominatie met de hce80 bijv de bijkeuken warmer wil hebben kan ik dan een zone aanmaken voor vloerverwarming en stuurt deze dan automatisch het signaal door naar de ketel en de zoneklep ? of moet de zoneklep er tussenuit worden gehaald omdat ik nu straks 12 motoren op de verdeler heb staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-05 16:11
Hoi @pakico ,
Omdat je bijkeuken niet meer in de zone 'woonkamer' moet de zoneklep er inderdaad tussenuit. De zone 'woonkamer' krijgt een aantal eigen kleppen op de hce80 toegewezen, net als de bijkeuken en andere groepen.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakico
Ok bedankt voor het snelle antwoord.
Klopt in heb
4 x woonkamer
2 x keuken
2 x bijkeuken
1 x hal entree
2 x werkkamer
1 x badkamer

Als ik de zoneklep er tussenuit laat halen dan kan ik dus

3 x woonkamer = zone1
1 x woonkamer en 2 x keuken = zone 2
2 x bijkeuken en 1 x hal/entree = zone 3
2 x werkkamer = zone 4
1 x badkamer = zone 5

zone 1 & 2 samen thermostaat (of kunnen deze samen op de evohome wifi gekoppeld worden aan 1 zone)
zone 3 eigen thermostaat
zone 4 eigen thermostaat
zone 5 eigen thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-05 16:11
Is het niet logischer om dit te doen?
4 x woonkamer en 2 x keuken = zone 1
2 x bijkeuken en 1 x hal/entree = zone 2
2 x werkkamer = zone 3
1 x badkamer = zone 4

Dus per thermostaat 1 zone, en per zone 1 thermostaat.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakico
Alles is aangesloten.
Je kan maar 1 zone koppelen aan de evohome wifi kastje, daar zit nu de woonkamer op.
De keuken met andere woonkamer op losse thermostaat.
Ook de bijkeuken, kantoor en badkamer op losse thermostaat
.
Alles werkt.

Nog bedankt voor je reactie op mijn vraag.

Mvg Evert de Lange