Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
Hoe kan ik het scherm van een TabS6Lite in een hotel weergeven op een TV met HDMI-poorten?

Het scherm van mijn Nexus 10 kon ik in een hotel simpel op TV mirroren via een HDMI-kabel. Mijn TabS6Lite heeft echter geen HDMI-aansluiting (alleen USB-C 2.0; geen HML).

Ik kan met mijn tablet inloggen op de wifi van het hotel en dan bijvoorbeeld Ziggo Go of ViaPlay bekijken. Chromecast koppelen lukt echter niet op het hotelnetwerk. Ook met SmartView lukt het niet het scherm op TV weer te geven.

Ik heb allerlei USB》HDMI-adapterkabels gevonden, maar geen die compabiliteit met Tab S6Lite noemt en soms niet-specieke reacties dat dit niet werkt.

Heeft iemand een werkende oplossing gevonden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kees030 alle bekabelde opties vallen af, door het gebrek aan MHL / HDMI.

Je zou kunnen kijken of je een hotstpot kan maken met bijvoorbeeld een laptop of een losse travel router aanschaffen en daar alle apparaten aan koppelen. Dat zou in theorie wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
Bedankt voor de reactie. Ik heb het geprobeerd met een mobiele router (D-link DIR-506L). Als er een ethernet aansluiting in de hotelkamer is werkt dat, maar als er alleen wifi is dan mis ik de internetverbinding via het hotelnetwerk. De wifi-toegangscode invoeren (op een webpagina) werkt wel met telefoon en tablet, maar met chromecast en router lukt het me niet. Ook met een repeater kreeg ik het niet werkend. Welke travelrouter zou dit wel kunnen?

T.a.v. bekabelde opties vond ik nog usb》HDMI adapterkabels die m.b.v. een app of via USB-debugging claimen te werken op alle androidapparaten. Zou dat kunnen werken of is dat een hoax?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kees030 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:07:
Bedankt voor de reactie. Ik heb het geprobeerd met een mobiele router (D-link DIR-506L). Als er een ethernet aansluiting in de hotelkamer is werkt dat, maar als er alleen wifi is dan mis ik de internetverbinding via het hotelnetwerk. De wifi-toegangscode invoeren (op een webpagina) werkt wel met telefoon en tablet, maar met chromecast en router lukt het me niet. Ook met een repeater kreeg ik het niet werkend. Welke travelrouter zou dit wel kunnen?
Je hebt travelrouters die het wifi netwerk van het hotel oppakken, daarna een eigen wifi netwerk maken en je verbind dus vervolgens met dat eigen wifi netwerk.

In andere topics zie ik: pricewatch: TP-Link TL-WR902AC voorbij komen. (Zoek maar eens op travel router hier op het forum)
T.a.v. bekabelde opties vond ik nog usb》HDMI adapterkabels die m.b.v. een app of via USB-debugging claimen te werken op alle androidapparaten. Zou dat kunnen werken of is dat een hoax?
Die kans is erg klein. De hardware ontbreekt simpelweg gewoon.