Ik ben nieuw hier en post dus voor de eerste keer iets.
Jaren 30 huis zonder spouw verbouwd. Geïsoleerde betonvloer aangelegd met vloerverwarming.8 groepen
Ketel: 2009 Remeha Avanta 35c
Radiatoren enkel op 1e verdieping, drie ruimtes.
Andere drie slaapkamers worden met airconditioning verwarmd.
Voor verbouwing radiatoren overal.
Ketel sloeg dan aan op thermostaat, verwarmde, en weer uit om temperatuurafgifte zijn ding te laten doen.
Nu blijft de ketel de hele tijd aan.
De Honeywell thermostaat blijft vragen en de ketel onderbreekt het pompen niet.
Soms lijkt de aanvoer niet echt heet.
Verder maakt de ketel een intens zoem/brom geluid bij dat branden wat met name snachts erg storend is.
Temperatuur stond op 18,5 maar ik heb er een graad afgedaan vanwege dat bijna continue in werking zijn .
Daarnaast is verbruik dan hoog./f/image/N0QTK0MEe1EEosjyR73PUAry.png?f=fotoalbum_large)
Vloer is 60m2.
Ik heb het idee dat de ketel niet goed samenwerkt met de pomp en thermostaat. En dat een verkeerde afstelling zorgt voor het brommen en niet voldoende leveren waardoor de energie besparende eigenschappen juist teniet gedaan worden en het verbruik hoger wordt .
Graag advies
Jaren 30 huis zonder spouw verbouwd. Geïsoleerde betonvloer aangelegd met vloerverwarming.8 groepen
Ketel: 2009 Remeha Avanta 35c
Radiatoren enkel op 1e verdieping, drie ruimtes.
Andere drie slaapkamers worden met airconditioning verwarmd.
Voor verbouwing radiatoren overal.
Ketel sloeg dan aan op thermostaat, verwarmde, en weer uit om temperatuurafgifte zijn ding te laten doen.
Nu blijft de ketel de hele tijd aan.
De Honeywell thermostaat blijft vragen en de ketel onderbreekt het pompen niet.
Soms lijkt de aanvoer niet echt heet.
Verder maakt de ketel een intens zoem/brom geluid bij dat branden wat met name snachts erg storend is.
Temperatuur stond op 18,5 maar ik heb er een graad afgedaan vanwege dat bijna continue in werking zijn .
Daarnaast is verbruik dan hoog.
/f/image/N0QTK0MEe1EEosjyR73PUAry.png?f=fotoalbum_large)
Vloer is 60m2.
Ik heb het idee dat de ketel niet goed samenwerkt met de pomp en thermostaat. En dat een verkeerde afstelling zorgt voor het brommen en niet voldoende leveren waardoor de energie besparende eigenschappen juist teniet gedaan worden en het verbruik hoger wordt .
Graag advies