We werken allemaal hard. Na een werkdag wil ik vooral een systeem die heel snel opstart, zeer snel en zeer stil is, weinig troubleshooting nodig heeft en waarbij ik zo nu en dan 1080p-144hz spel op kan spelen. Daarnaast videobewerk ik ongeveer 3 maal per jaar vakantiefilmpjes.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen max in principe. Ik mik op rond de €1000-1250 (excl monitor, videokaart, muis & toetsenbord & boxen).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis & toetsenbord en boxen. Nog een 250gb SATA SSD & 1tb HDD.
1660super neem ik mee, gaat vrij rap in de toekomst vervangen worden door 3060ti.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor vanwege hele fijne ervaringen mee. Wil zeker weten de Intel 12600k. Ik ga niet overklokken maar wil wel graag gebruik maken van de zuinige cores van 12k6 serie en interne GPU is altijd handig.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moederbord met WIFI & USB-C aansluiting voorop. DirectStorage futureproof van m'n m.2's en een systeem die zo stil mogelijk is. Mijn wens is in ieder geval een m.2 ssd om te booten, één m.2 & ssd voor games. M'n 1TB HDD zal ik voor mediabestanden gebruiken. Daarnaast ook heel graag een pc waar ik zo min mogelijk moet troubleshooten. Ik krijg het benauwd als ik lees over verschillende moederborden, bios updaten, VRM heatsinks en bepaalde RAM. Vroeger leek het allemaal simpeler.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Dubbelcheck of ik niks over het hoofd heb gezien
Waar ik op ben gekomen is het volgende:
Vragen:
- Heeft mijn moederbord alles wat ik nodig heb?
- Past alles in mijn kast? Ook m'n voeding?
- Zijn de m.2's goed uitgekozen voor DirectStorage in de toekomst?
Dank alvast voor het meekijken en meedenken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen max in principe. Ik mik op rond de €1000-1250 (excl monitor, videokaart, muis & toetsenbord & boxen).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis & toetsenbord en boxen. Nog een 250gb SATA SSD & 1tb HDD.
1660super neem ik mee, gaat vrij rap in de toekomst vervangen worden door 3060ti.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor vanwege hele fijne ervaringen mee. Wil zeker weten de Intel 12600k. Ik ga niet overklokken maar wil wel graag gebruik maken van de zuinige cores van 12k6 serie en interne GPU is altijd handig.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moederbord met WIFI & USB-C aansluiting voorop. DirectStorage futureproof van m'n m.2's en een systeem die zo stil mogelijk is. Mijn wens is in ieder geval een m.2 ssd om te booten, één m.2 & ssd voor games. M'n 1TB HDD zal ik voor mediabestanden gebruiken. Daarnaast ook heel graag een pc waar ik zo min mogelijk moet troubleshooten. Ik krijg het benauwd als ik lees over verschillende moederborden, bios updaten, VRM heatsinks en bepaalde RAM. Vroeger leek het allemaal simpeler.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Dubbelcheck of ik niks over het hoofd heb gezien
Waar ik op ben gekomen is het volgende:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 299,- | € 299,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B660 Tomahawk WiFi DDR4 | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S chromax.black | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 78,85 | € 78,85 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 250GB | € 64,17 | € 64,17 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.111,52 |
Vragen:
- Heeft mijn moederbord alles wat ik nodig heb?
- Past alles in mijn kast? Ook m'n voeding?
- Zijn de m.2's goed uitgekozen voor DirectStorage in de toekomst?
Dank alvast voor het meekijken en meedenken.