TV-Out opstelling....

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 13:46
Allereerst, ja ik ik heb gezocht. Ik heb een vraagje over het aansluiten van mijn pc aan de tv.

Ik heb een Geforce 2 MX-400 64Mb met tv-out.
Nou zit daar zo'n S-video uitgang op maar geen S-video ingang in de TV! :( Er zit voor op de TV zo'n gele aansluiting, klopt het dat als ik hem daar in stop via een kabeltje van S-video naar dat gebeuren dat ik dan beeld heb. Of moet ik een SCART converter kopen met achterin zo'n S-video ingang. Want wat had ik gisteren nou bij een vriend die ook geen S-video in heeft, wij gebruiken een SCART converter en aangesloten. Daarna TV aan en wat blijkt het, Zwart/Wit beeld. :( Maar da's een ander verhaal, ik wil dat dus niet want dan heb ik niets aan de TV-out. Graag advies over de beste aansluitmanier.

GreetZ.. :)

Verwijderd

Of je nu via een aparte S-video ingang gaat of via scart, je TV moet het hoe dan ook ondersteunen, anders krijg je zwart/wit beeld. Kijk even in het (on screen?) menu van de tv of deze een S-video (Y/C) instelling heeft op de scart.
Heeft die videokaart geen gewone composiet uitgang?

Verwijderd

Zorg eerst dat je de Nvidia drivers pakt versie 14.61 voor Win?????
Daarna nu je de TV-Out activeren door bij eigenschappen in het menu voor beeld eigenschappen.
Je kunt hem ook met die nieuwe drivers op Clone (twinview) zetten dan kun je gewoon de kabel in je TV prikken en dan kijken of dat je beeld krijt.
Kies wel de goed input op de TV m.b.v. de afstands bediening. ;)
Als je geen S-VHS ingang hebt op je tv gebruik dan gewoon de compostiet kabel.

Misschien kun je zoeken op TV-OUT in het forum dan vindt je misschien ook nog wel wat tips of ideeen.

Suc6

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Als het goed is moet je nog een klein converter kabeltje er bij hebben gekregen. Die maakt van S-Video Composite, oftewel zo'n geel tulpstekkertje.
Daarna tulpvideo kabel naar scart in de tv, of direct tulp in tv. Ik zelf heb hem in de scart op mijn video en die weer via scart op de tv en stereo.

twitter.com/curly_sanders

• dôh
Tnx voor de antwoorden alleen antwoorden jullie op dat 2e gebeuren, dat weet ik nu dus. Nu alleen nog het 1e, dus hoe ik het aan moet sluiten, via de SCART converter of via die gele ingang. De TV is een Sony Wega FD Trinitron :? met een vlakke beeldbuis ohja enne 100Hz. Verder run ik windows 2000 Professional. :)

Verwijderd

Heeft die TV geen klepje ergens zitten met daarachter de aansluitingen voor Playstation met daarnaast een S-VHS ingang. Ik heb namelijk ook een Sony TV een iets ouder model uit 1999 denk ik.
Kun je hem dan niet gewoon aansluiten op die S-VHS aansluiting?
Of op Playstation aansluiting (gele)??

Verwijderd

Ik zou het netjes via een SCART-converter doen, dan heb je ook geen kabels aan de voorkant. Let bij het kopen op dat je een in- en outputconvertor (switchable) koopt.

• dôh
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:53 schreef Courage het volgende:
Ik zou het netjes via een SCART-converter doen, dan heb je ook geen kabels aan de voorkant. Let bij het kopen op dat je een in- en outputconvertor (switchable) koopt.
Dan koop ik die wel, is f26,95 met goud beslag. Als ik een S-video kabel koop dan neem ik wel die Profi-Gold met 24 krts. goud belag. Dan heb ik met m'n DivX wel mooi beeld.

Verwijderd

"Ik zou het netjes via een SCART-converter doen, dan heb je ook geen kabels aan de voorkant. Let bij het kopen op dat je een in- en outputconvertor (switchable) koopt."

Bij sommige (bijna alle Sony TV's) Wordt het dan zwart wit beeld en dat is ook niet de bedoeling.
Ik heb hem aan de voorkant in de S-VHS aansluiting zitten en dat werkt perfect :)

• dôh
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:53 schreef Martijn1981 het volgende:
Heeft die TV geen klepje ergens zitten met daarachter de aansluitingen voor Playstation met daarnaast een S-VHS ingang. Ik heb namelijk ook een Sony TV een iets ouder model uit 1999 denk ik.
Kun je hem dan niet gewoon aansluiten op die S-VHS aansluiting?
Of op Playstation aansluiting (gele)??
Nope geen S-video, dat is dus kl*te want het is een redelijk goed model dacht ik zo. Nou hoorde ik dat ik het via die Scart converter moet doen dus doe ik dat wel...

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Je hebt geen s-video aan de voorkant?

Dan heb je waarschijnlijk wel 2x scart. Scart 1 ondersteund RGB, en Scart 2 ondersteund s-video. Dus je moet idd een s-video -> scart kastje hebben. Let wel op. Er zijn er ook een aantal "fake". Die mixen de chroma/luma on zo weer composite te maken. Deze kun je vaak het kennen aan dat ze een schakelaar voor in/out hebben.

Maar mag ik je nog iets anders vragen? Waarom als je een dure TV hebt wil je de tv-out van je videokaart gebruiken.

Kijk op de volgende topics maar eens naar mijn pleidooi:
[topic=211926]
[topic=170875/1/25]
[topic=176851/1/25]

Coïtus ergo sum

• dôh
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:57 schreef Chilly_Willy het volgende:
Je hebt geen s-video aan de voorkant?

Dan heb je waarschijnlijk wel 2x scart. Scart 1 ondersteund RGB, en Scart 2 ondersteund s-video. Dus je moet idd een s-video -> scart kastje hebben. Let wel op. Er zijn er ook een aantal "fake". Die mixen de chroma/luma on zo weer composite te maken. Deze kun je vaak het kennen aan dat ze een schakelaar voor in/out hebben.

Maar mag ik je nog iets anders vragen? Waarom als je een dure TV hebt wil je de tv-out van je videokaart gebruiken.

Kijk op de volgende topics maar eens naar mijn pleidooi:
[topic=211926]
[topic=170875/1/25]
[topic=176851/1/25]
Omdat ik DivX op de TV wil kijken want ik heb geen zin naar m'n monitor te staren. Dat is ook zo ongezellig..
En wat bedoel je met die fake dingen? :? Dat begrijp ik niet helemaal. Er zitten idd 2 scart's achterop.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 10:55 schreef Martijn1981 het volgende:
Bij sommige (bijna alle Sony TV's) Wordt het dan zwart wit beeld en dat is ook niet de bedoeling.
Ik heb hem aan de voorkant in de S-VHS aansluiting zitten en dat werkt perfect :)
Dit is onzin. Het beeld wordt zwart-wit, als je S-Video kabel pakt en je tv ondersteund het niet. Of je zet je signaal op NTSC en het moet PAL zijn.
Een composiet-kabel met SCART-converter, als je tv S-Video niet ondersteund, als je tv dat wel ondersteund pak je een S-Video kabel met een SCART-converter.

• dôh
Okee dit uit de handleiding, heb ik ff gescant. Hieruit blijkt dat hij wél S-video ondersteunt. Dus denk ik wel dat het goed zit.

http://home.wanadoo.nl/coverfreaks_support/sony.jpg

Ik zet hem er niet gewoon op omdat anders de hele lay-out verknalt is.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:00 schreef Bl@de het volgende:

[..]

Omdat ik DivX op de TV wil kijken want ik heb geen zin naar m'n monitor te staren. Dat is ook zo ongezellig..
En wat bedoel je met die fake dingen? :? Dat begrijp ik niet helemaal. Er zitten idd 2 scart's achterop.
Je kan tegenwoordig ook divx met je H+ bekijken op je TV!!
Bekijk deze topic maar: [topic=212352/1/25]

fake daar bedoel ik mee dat er wel een s-video (mini-dim) aansluiting op de converter zit, maar hij de signalen mixed en er composite van maakt, waardoor je dus de kwaliteit mist. Dit is natuurlijk niet bij allen.
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/350/G1/350060G1.JPG
Ik heb er dus zoeen (niet precies dezelfde, deze is van conrad en zal wel ok zijn) gehad die de signalen mixte.

Wat je moet hebben is dit:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/350/G1/350031G1.JPG
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0203056480998644332&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=149800&TK_PAR[MEDIUM]=

Coïtus ergo sum

Verwijderd

bij mij doet ie het prima je moet alleen wel even dhet goeie net kiezen op de tv.. ik bedoel dus welke bron hij gebruikt
en hij doet het en met composiet via scart en met gewoon dat :? gele ding en ook gewoon los composiet

Verwijderd

Die vivanco kabel van hierboven zou ik niet nemen. Of je moet erg goed zijn in liplezen / nasynchroniseren. :)

Je kan de audio natuurlijk ook alleen via de stereo set laten lopen, dan is die kabel wel weer van toepassing.
Veel succes, Mikem

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:17 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]
afbeelding]
Ik heb er dus zoeen (niet precies dezelfde, deze is van conrad en zal wel ok zijn) gehad die de signalen mixte.
Mixen lijkt me sterk, daar komt meer bij kijken dan een kabeltje. Een gewone scartkabel kan ook een Y/C doorgeven (ik weet de pinnetjes niet zo 123), maar de meeste consumentenapparatuur gebruikt dat niet. Dus een dergelijke kabel is voor de meeste mensen geen uitkomst.

• dôh
Volgens mij heb ik nu de oplossing! :P

http://home.wanadoo.nl/coverfreaks_support/scart.jpg

http://home.wanadoo.nl/coverfreaks_support/scart1.jpg

Dus geen liplezen meer! ;)
Maar gewoon geluid.
Kabeltje kost f50,- bij ElectricCity.

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Bij de Dynabyte hebben ze hem ook: de 5m versie kost 49.95, de 10m versie kost 75.95

T heeft even geduurd, maar er is toch iemand zo slim geweest om dit op de markt te brengen :)

Was getekend, enz. | specs

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:34

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:16 schreef Bl@de het volgende:
Volgens mij heb ik nu de oplossing! :P

http://home.wanadoo.nl/coverfreaks_support/scart.jpg

http://home.wanadoo.nl/coverfreaks_support/scart1.jpg

Dus geen liplezen meer! ;)
Maar gewoon geluid.
Kabeltje kost f50,- bij ElectricCity.
ehm die kabels zijn uitgerust met een female tulp-stekker, dan moet je alsnog een verloopstukje (male - male) erbij kopen |:(

Hier staat tekst

Verwijderd

Ja leuke kabels, maar dan moet nog steeds je tv/video een Y/C signaal via scart ondersteunen

• dôh
Het is een male voor de duidelijkheid....en ja m'n TV ondersteunt het. Dus heb ik mazzel. :P Maar volgens mij is het toch wel goed.

• memphis
  • Laatst online: 12:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik snap het niet helemaal :?
Alle kaarten hebben naast SVHS ook een CVBS uitgang welke dan meestal op de SVHS verstopt zit. Er moet dus een verloopkabeltje bij je kaart zitten om ook gewoon CVBS te gebruiken.

En inderdaad moet je TV met al die verlooppluggen/kabels nog steeds SVHS ondersteunen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 16:37 schreef Sinclair het volgende:
Ik snap het niet helemaal :?
Alle kaarten hebben naast SVHS ook een CVBS uitgang welke dan meestal op de SVHS verstopt zit. Er moet dus een verloopkabeltje bij je kaart zitten om ook gewoon CVBS te gebruiken.

En inderdaad moet je TV met al die verlooppluggen/kabels nog steeds SVHS ondersteunen.
SVHS = S-video = Y/C = zwarte plug (4 polen Y/C, lijkt op PS/2)
Composiet = CVBS = F-bas = geel plugje (2 polen cinch/tulp)
Scart = Composiet, audio l/R, Y/C(S-video) en RGB (KAN! allemaal tegelijk), zowel in- als uitgaand. Alleen NIET alle systemen ondersteunen alle signalen die door een scartkabel heen KUNNEN.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 16:44 schreef wildmedia het volgende:

[..]

Scart = Composiet, audio l/R, Y/C(S-video) en RGB (KAN! allemaal tegelijk), zowel in- als uitgaand. Alleen NIET alle systemen ondersteunen alle signalen die door een scartkabel heen KUNNEN.
dank je, dat had ik ff nodig... :)

Ik ben dus degene die zwart/wit beeld krijg (zie begin topic), maar toen zat ie in de 2de scart, nu in de 1ste en het is super! BTW: leuk progje om je beeld wat bij te tweaken: www.tvtool.de

• memphis
  • Laatst online: 12:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op vrijdag 24 augustus 2001 16:44 schreef wildmedia het volgende:

[..]

Alle videokaarten tot nu to gezien (en dat zijn er veel) met alleen een SVHS aansluiting hebben een verloopplugje naar een tulp erbij zitten. De SVHS connector op de kaart heeft dan meestal een 7-pins connector ipv. de standaard 4-pins.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1