Toon posts:

ECS K7S5A (DDR)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In deze moederbord passen er 2 DDR sloten en 2 SDsloten... dus ik kan gewoon 512 SDRAM Erop pleuren? Ik heb AMD Thunderbird 1,4

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

yeps .. 2x 265 MB RAM

tenzijje 1 gig erop wilt zetten..dan meot je 512 MB ECC nemen..en dat is gelijk in de 1000 piek..

mocht je adt neit willen en zeker 1 gig ram willen (zoals ik)

kijk eens naar dit bordje

http://www.biostar.com.tw/products/m7vib.htm

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
www.ecs.com.tw voor meer info over het board
kijk dan wel of ie 512MB ondersteunt maar dat doen de meeste wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Meot ik 2x 256 ram halen ik weet nog steeds niet welke type ram? kan ik gewoon normaale 1x 512 SDRAM gebruiken?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nee..alsej mobo ddr ondersteund zal et DDR ram meoten zijn
etnzij je nog 2 andere sloten hebt.. nou ja..ddr ram is neit veel duurder.. neem dan wel de 266MHZ versie (pc-2100)
ik zal et ff voor je nachecken

Verwijderd

Topicstarter
wat is mobo, sorry ik ben een newbie |:(

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
512mb dimm( sdram) moet er idd in kunnen, ik heb dr ook 1te besteld, er gaat ook eerst 512mb sdram in enzo ..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

haha.. mobo = moederbord
de ecs k7s5a dus

ja.. ik heb et opgezocht voor je. Je kan 2 265 mb ram van pc-2100 de 266mhz geheugen dus.. (loopt lekker snel)

maar.. als je een beetje niewbie bent..(nu gaat ik enit zeggen datje et niet kan maar :) zorg wel goed dat je de juiste cooler en hem goed plaatst.. ik bou zelf al 5 jaar pcs en ik ga met de cooler van amd nog steeds naar de winkel..want als de core doorbrand(de cpu) dan hebben hun et gedaan :P gewoon ff wat kopen bij zon winkel en die zooi meenemen :P

• Carel
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:49 schreef tristan_spitfire het volgende:
wat is mobo, sorry ik ben een newbie |:(
Zucht, daarmee bedoelen we moederbord..., is meer afgeleid van het engels..

Verwijderd

Topicstarter
zeker weten?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

julleli gaan em toch neit vertellen dat je sdram ook in een ddr slot kan stouwe???

dan al ik wel gek zijn :7

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 24 augustus 2001 10:52 schreef tristan_spitfire het volgende:
zeker weten?
ja ik weet et zeker!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor koeler moet ik trouwens gebruiken?
en wat voor een videokaart? (ik wil niet veel betalen en ik hoef niet te overlocken)

Verwijderd

Topicstarter
er zijn 2 DDR sloten en 2 SD SLOTEN

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

geforce 2 mx zonder DDR ram..64 mb kost 280 gulden gemiddeld..
das een mooie prijs voor een mooie kaart!!

uhmz.. een cooler? neem de vulcano.. van thermaltake.. maar er zijn avst betere.. ik heb er zat egzien..alleen ik vergeet ze altijd.. neem in acht dat je wel altijd zit met veel lawaai als je een goeie cooler wilt hebben!.. aangezien je beetje niew bent met dit,.. denk ik enit dat je zult pielen met de voltages..neem ik aan hoor ...

dus tja.. superorbs?? ook van thelmaltake... is ook wel cool..vind ik

maar dat weten de rest hier wel beter

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 24 augustus 2001 10:56 schreef tristan_spitfire het volgende:
er zijn 2 DDR sloten en 2 SD SLOTEN
wat jij wilt.. de ddr sloten zijn sneller natuurlijk, dan loopt de front side bus fruwency op 266 MHz ipv 133

ik zou voor de DDR gaan.. toch maar een paar tientjes duurder emt veel meer performance..

• Carel
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:53 schreef gitaarwerk het volgende:
julleli gaan em toch neit vertellen dat je sdram ook in een ddr slot kan stouwe???

Huh, ik snap er geen zak meer van, we hebben het over een mobo met 2 ddr en 2 sdr sloten?.. , waar hij dus 512 mb sdram op wilt, dus in 1 sdr slot.. :?

Een trouwens met een beetje zaagwerk pas dat sdram wel in een ddr slot ;)

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:53 schreef gitaarwerk het volgende:

De ECS K7S5A heeft 2 sloten voor DDR en 2 sloten voor SDR DIMMS. Die overigens niet tegelijkertijd gebruikt kunnen worden.

Verwijderd

[off topic]
zou je dan ook DDR en SD ram er tegelijk in kunnen stoppen, of word dat een rotzooi?
[/off topic]

• Carel
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:58 schreef ziekloon het volgende:

[..]

De ECS K7S5A heeft 2 sloten voor DDR en 2 sloten voor SDR DIMMS. Die overigens niet tegelijkertijd gebruikt kunnen worden.
Klopt, het kan idd niet samenwerken , zou ook zeer onlogisch zijn natuurlijk

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zie hierboven..
kanniet.. helaas ...:D

maarja..ddr is rules toch wel heel erg..en als je meer wilt..dan koop je een 4 slots ddr mobo.. zijn er nu 2 of 3 van te krijgen..dt ik weet dan...die ga ik kopen..want ik neem 1 gig ram

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ik neem wel DDR! Trouwens weten jullie misschien of de volgende winkels morgen in utrecht zijn?:
QueenSystems
EuroPC
hardwarezone
Gistron

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik neem inet zoveel ram , nog neit want ik weet dan het in december heel goedkoop wrod.. ik denk dat ik nu 256 DDR neem

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Heb ook de ECS K7S5A (DDR) besteld met Duron 800 en 256 MB DDR 2100 :)

Leuk als 2e systeempje naast m'n systeem wat ik in m'n signature heb staan... Misschien dat ik dat ECS boardje wel in m'n gewone pc ga gooien, eerst ff stabiliteit testen met de Duron 800 :)

Ik verwacht dat ik m'n boardje + cpu maandag/dinsdag binnenkrijg :)

webOS all the way!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmzm...ddr is neit zo oud. ik denk dat dit ff blijft..eigenlijlk.. min mening.. ik denk alleen dat de p4 en de rambus echt goedkoper worden..
maar ja..dat denk ik..we zien wel

ik heb gewoon die 1 gig nodig..

en ow jah..over die videokaart.. neem gewoon die geforce2 mx met 64 mb sdram... ik zal ff kijken welk merk..+ welke prijs

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:02 schreef tristan_spitfire het volgende:
Ok bedankt ik neem wel DDR! Trouwens weten jullie misschien of de volgende winkels morgen in utrecht zijn?:
QueenSystems
EuroPC
hardwarezone
Gistron
Weten julie mischien????

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

MSI - MS-StarForce826 (MS-8826) ongeveer 300 gulden..

64 mb sdram.. mooi kaartje.. !!

ik ben zelf een diehard (vooral voro 3d) dus ik ga voor de ASUS V7700 Geforce 2 gts met 64mb DDR ram

• Kris2904
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

offtopic:
Gitaarwerk:
1 Lees reviews voor je het ergens over hebt
2 Check je spelling voor je op 'Verstuur' klikt

Tristan, even sommerend: Je kunt met dit moederbord dus of gewoon SDRAM of DDR-SDRAM gebruiken. Het prestatieverschil is afhankelijk van wat je precies met je pc wilt gaan doen. (Lees de reviews op t.net voor vergelijkingen met bijvoorbeeld het KT133A platform met normaal SDRAM.) Aangezien het prijsverschil niet echt groot is kun je vast voor DDR gaan, maar bedenk wel dat als je 2x 256 MB DDR SDRAM plaatst, je geheugenbanken meteen vol zitten. Je kunt er overigens waarschijnlijk gewoon 1x 512 MB SDRAM in plaatsen. Waarom wil je eigenlijk 512 MB?

Qua koeler is het vrij simpel: Als je niet gaat overklokken is in feite iedere koeler geschikt.

Qua videokaart is er weer de vraag: wat wil je er mee gaan doen? Als beginner zou ik echter gewoon een Geforce 2 MX met 32 MB nemen. Neem echter niet de MX200, die is langzamer dan z'n broertjes. 64 MB zul je ook niet snel gebruiken, tenzij je in resoluties hoger dan 1024x768 gaat draaien. Dan zou ik gewoon kijken hoe groot het prijsverschil is.

Om de locaties van winkels te zien, kijk je in de shop survey..

Was getekend, enz. | specs

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:13 schreef Kris2904 het volgende:
offtopic:
Gitaarwerk:
1 Lees reviews voor je het ergens over hebt
2 Check je spelling voor je op 'Verstuur' klikt
sorry...ik wist niet dat je boos werd.. kijk..tis maar net de combo die je maakt.. en dat zijn mijn ervaringen.. mag dat? ik smeer niemand wat aan ofzo..

-EDIT
ik zou zelf wel zeggen, iedereen wil een snel systeem..neem dan gewoon 266mhz en 265 mb ram is meer dan zat.. als je video/grapics/3d doet..an wat meer ja...

maar ik zou nog steeds voor ddr ram gaan..tenslotee ..et scheelt een paar tientjes maar en je performance word beter..

en over videokaarten..zo heel erg veel verschil zit er nou ook niet echt in...
-/edit

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

oepsie (sorry verkeerde aangelikt)

Verwijderd

Topicstarter
alleen ik weet neit of ze bij Utrecht komen

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

grote stad..anders bestel ej ze toch via postorder

kijk eens bij alternate.nl
wel rekening houden dan alles exlusief btw is.. maar daarkan je orndsnuffelen..neit al te goedkoop..maar toch wel redelijk!

Verwijderd

Topicstarter
UGH!!!!! kan nietmand me eht vertellen of Gistron EuroPC Queensystems op utrecht aanwezig zijn morgen?

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

offtopic:
Gitaarwerk: Bennie boos, maar een newbie neemt (bijna) alles wat je hem vetreld voor een feit aan, en het is de bedoeling dat dit kloppende feiten zijn. En je verkoopt de artikelen niet, maar je stuurt iemand wel in die richting, vandaar ook altijd de elementaire vraag: "Wat ga je er mee doen?" Je kunt iemand wel een P4 of Athlon 1400 aanraden, maar als die persoon alleen wat zit te internetten en zo af en toe een spelletjes speelt, is het nogal overbodig.

Enfin, laten we dit nu maar achter ons laten, de topicstarter heeft hier vrij weinig aan

Tristan, als je in Utrecht terecht wil, zou ik je aanraden om bij Computerland en Paradigit te kijken. Memo kan ook, word je over het algemeen goed geholpen, maar is wel duurder. Fascom is goedkoop, maar heb ik zelf geen ervaring mee. Nogmaals, als je wilt zien waar een winkel zit, kun je hem opzoeken in de shop survey of je klikt in de pricewatch de naam aan.

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Ah wacht, je bedoelt de computerbeurs in Utrecht morgen? Dan moet je gewoon naar die winkels bellen en het vragen. Of morgen gewoon kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben newbie van 13

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:25 schreef Kris2904 het volgende:
offtopic:
Gitaarwerk: Bennie boos, maar een newbie neemt (bijna) alles wat je hem vetreld voor een feit aan, en het is de bedoeling dat dit kloppende feiten zijn. En je verkoopt de artikelen niet, maar je stuurt iemand wel in die richting, vandaar ook altijd de elementaire vraag: "Wat ga je er mee doen?" Je kunt iemand wel een P4 of Athlon 1400 aanraden, maar als die persoon alleen wat zit te internetten en zo af en toe een spelletjes speelt, is het nogal overbodig.

Enfin, laten we dit nu maar achter ons laten, de topicstarter heeft hier vrij weinig aan
sorry..ik laat me weleens gaan.. tja..ik denk dat de meeste hier wel allemaal een snelle pc willen maar ja..is dat niet het geva; : amd duron..ook perfect :)
maar ok..we hodue erover op
vriendjes ? *D ahaha

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:28 schreef tristan_spitfire het volgende:
Ik ben newbie van 13
ok..dan gaan we et anders doen :D

hoeveel geld heb je te besteden..en wat wil je precies er mee doen ???

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

hoeveel geld heb je te besteden..en wat wil je precies er mee doen ???
Gitaarwerk, ik ben trots op je ;)

En volgens mij is Tristan nu met z'n ouders aan het bakkeleien.. ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

whahah.. tnx kris ehhe
luv ya *D

hehe
tja..ik denk et ook..hij si zo stil...misschien is ie wel :'( ..maar dat zou neit leuk zijn
en ik weer helemaal :9~ van geluk dat ik weer een nieuw vriendje heb :D

Verwijderd

Topicstarter
Wat mijn ouders ik koop zelf

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Go Tristan! *D 13 en genoeg eigen geld voor een pc upgrade, dat heb je goed geregeld!

Maar vertel, over hoeveel praten we en wat wil je precies met je pc gaan doen?

offtopic:
En kun je even tussen Gitaarwerk en mij gaan staan, hij maakt me bang :D

Verwijderd

Zelf zie ik het nut van DDR-geheugen niet zo... wel iets sneller (maar met real-world applicaties toch niet meer dan 10% ofzo) maar toch echt nog twee keer zo duur als SDRAM. Ik zou eerder een iets snellere processor of een snellere videokaart kopen.

Maar da's nou juist het leuke van dit bordje, dat je er nu spotgoedkoop een 256 of 512MB SDRam moduletje in kan doen, dat evt later nog uit kunt breiden met een tweede SDRam module, of, als tegen die tijd de DDR moduletjes spotgoedkoop zijn geworden, vervang je je geheugen door het snellere DDR.

Als je weinig te besteden hebt is een bordje met geintegreerde video misschien handiger (bv de PCCHIPS MB810LMR/EagleTek A10LMR+ met Sis730 chipset: onboard 3D video, sound, 10/100MBit netwerk en 56K6 modem voor iets meer dan 200 piek!).

Heb je iets meer te besteden dan is een K7S5A met een GF2MX-400 videokaart, Duron en SDRam een goede keus, en heb je echt geld over dan neem je hetzelfde mobo maar dan met duurder DDR-geheugen, TBird en/of GF2GTS of GF3.

Kortom, het gaat weer om de bekende vraag: hoeveel heb je te besteden en wat wil je er precies mee.
Dit zijn vervolgens de afwegingen:

Duron <-> TBird, en hoe snel?

Onboard video (Sis730s), GF2MX-400, GF2GTS of GF3?

SDRam <-> DDR ram, en hoeveel? (256 is prima, 512 is meer dan genoeg voor bijna alle apps)

Met de K7S5A kun je bijna alle kanten nog op (alleen de onboard video niet), vandaar dat dit bordje volgens mij een enorm succes gaat worden... (ik heb er ook twee besteld, liggen nu op 't postkantoor :9~)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:34 schreef Bunny het volgende:
(maar met real-world applicaties toch niet meer dan 10% ofzo)
das voro sommige programma's heel belangrijk.. 10% scheelt veel.
Kijk als je een complexe rendering maakt..dus als je echt een 3dmaker ben (beetje wat ik ga doen) dan scheelt et weleens een paar uur.. soms kan een kleine animatie 24 uur duren, en dan scheelt die 10% wel degelijk... maar ja..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 24 augustus 2001 16:57 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

das voro sommige programma's heel belangrijk.. 10% scheelt veel.
Kijk als je een complexe rendering maakt..dus als je echt een 3dmaker ben (beetje wat ik ga doen) dan scheelt et weleens een paar uur.. soms kan een kleine animatie 24 uur duren, en dan scheelt die 10% wel degelijk... maar ja..
offtopic:
sorry kris.dat vind ikalleen maar leuekr.. :D
llllooollll

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 00:46
Ik heb hem er nu ingezet, maar dat ding start niet op :(
Waar moet ik dat power switch draadje instoppen?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

uhmz..van dit bord??
die power moet je natuurlijk op je bord spijkeren |:(
lolz, ik zal wel ff kijken..
edit:

kut geen pdf geinstalleerd.. nou ja,..
et staat vast wel in de manual van je mobo.. right??

• DarkShadow
|:(
:P

Jullie raden het nooit...

De stekker zat er niet in, khad ze wel goed, alleen het powerledje wil nog niet, die overbrugt 3 pinnetjes, in het boekje gebruiken ze er een met 2. Xal nog wel ff wat doorkloten.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:D

• DarkShadow
Ow, en ik heb een blue screen bij het opstarten van win xp, staat dat ik nieuwe harddisks etc moet verwijderen, de oude op virussen en bad sectors controleren, is dit normaal?
Ik ben nu aan het controleren mbv bootdiskette met scandisk, hij heeft nog geen bad sectors gevonden, en ik kan in dos gewoon rondkijken op mn harddisk.
Windows opnieuw installeren?

• DarkShadow
kga mn specs veranderen :P

verandert

Verwijderd

dus darkshadow doet hij het nou of niet?

• DarkShadow
Hij doet het hier perfect, kmoest wel windows opnieuw installeren (draai win xp), want door de upgrade kreeg ik een bluescreen.
win xp installatie heeft ff wat tijd gekost maar het werkt nu, Ik heb nog nix gebenched maar ik meld het zodra er iets bijzonders is, of iets minder bijzonders :)
Nog niet vastgelopen btw, maar daar had ik bij mn oude intel ook geen last van

• Tjark
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Je moet je sig natuurlijk wel goed veranderen:

sys -> SiS

*insert signature here

• DarkShadow
je hebt gelijk, xal het meteen ff doen.
Hij draait nog steeds heel stabiel, kheb nu 256 meg sdram, ga binnekort vervangen door ddr.
Ook lekker snel alles. Maar veel verschil zit er tussen de mobo's toch niet, alleen in prijs :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mwha.. soms wel.. als je een van 10,- neemt of en van 500
die van 10,- is van 80 grams papier waarschijnlijk en die van 500 is van gehard geperst karton :P
nou ja.. meeste zijn niet echt slecht meer...scheelt hoogstends 5 fps in games etc.. maar dan hebben we et wel over merken he!... dus jah.. mobo koop ik meer als et chipset goed is (veel reviews lezen) en of ik aan men 1 gig kan komen zonder ECC geheugen te kopen ;)

Pagina: 1